Overnachting lodge dichtbij Johannesburg Airport

Een vraagje???
Mijn dochter gaat voor 4 weken vrijwilligerswerk doen in Zuid-afrika.
Ze vliegt naar Johannesburg en hier vandaan de volgende dag door naar Durban, moet dus voor één nacht hotel/lodge boeken. De mogelijkheid is om vlakbij vliegveld een lodge te boeken en je kan dan vanaf airport met shuttlebus daar naar toe. Nu is mij ter ore gekomen dat je beter niet vlakbij vliegveld moet gaan zitten i.v.m. “veiligheid”. Heeft iemand hierover iets te vertellen. Er gaat s’avonds nl. geen vlucht meer naar Durban.
Hoor het graag!:question:

G. Donkers

Hallo Gonnie,

Wat leuk dat je dochter vrijwilligerswerk gaat doen in Durban!
Een nachtje in Johannesburg is prima te doen. Er zijn heel veel backpackershostels / lodges in die omgeving die idd ook vervoer van en naar de luchthaven regelen.

Zelf ben ik in september vorig jaar 2 nachten bij Mufasa geweest. Helemaal prima en heel redelijke prijzen. Ook voelde ik me veilig daar. Zij zitten in Benoni, ongeveer 20 minuten rijden vanaf de airport.

www.mufasabackpackers.com
[EMAIL=“Juan@mufasabackpackers.com”]Juan@mufasabackpackers.com

Vriendelijke groet,

Linda
www.kameleonadventures.com

Hoi Gonnie,

Nog een alternatief is het City lodge : http://www.citylodge.co.za/

Grote voordeel hierbij is dat men een op en afhaal-service heeft. Je hoeft dus niet zelf te gaan rijden na een vermoeiende vlucht.

Wij zelf hebben dit gedaan, en dit is absoluut veilig. Linda’s alternatieven zijn ook goed, maar dan moet je dus wel 20 minuten zelf naar toe rijden (of een taxi nemen).

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

Hoi Gonnie en Corné,

Oh, ik heb niet duidelijk vermeld dat Mufasa ook transfers van en naar de airport doet! Dat doen ze dus wel. Toen ik ging was het ophalen gratis en terug naar de airport kostte R100.

Groetjes, Linda