In februari wil ik graag voor 5 weken in Zuid Afrika gaan reizen, van Johannesburg naar Kaapstad met de bazbus of andersom… Alleen ik ben nog een beetje “angstig” over de aankomst, je komt vaak in de avond aan en dan?
Iemand tips trucs? Of iemand die ook in Februari gaat, wellicht leuk om de aankomst samen uit te zoeken?
Lilian, boek voor de eerste nacht van te voren een leuke b&b en vraag hen om je op te halen van het vliegveld. Dat is dan een helegeruststelling voor je.
groetjes uit de warmte, annemieke
Daar was ik inderdaad even benieuwd naar, of dat wel veilig is… Als ze iemand regelen die je ophaalt…
Eigenlijk zou ik graag in een Hostel slapen, zodat ik direct andere backpackers ontmoet…
Of geld het voor een hostel ook dat ik daar gewoon kan vragen naar de ophaal mogelijkheden?
In de omgeving van het vliegveld zitten een aantal backpackers die je gratis oppikken van het vliegveld. Hier zijn er 2, en er zijn er zeker meer maar daar heb ik geen webadres van.
Het is inderdaad het eenvoudigst om bij de accommodatie te informeren naar een pickup, de meeste hostels /backpackers kunnen dit zeker voor je regelen. Vaak zijn er zelfs geen verdere kosten aan verbonden.
Ook is trouwens heel goed mogelijk om gewoon vanaf het vliegveld een taxi te nemen naar de accommodatie. De taxi bedrijven staan de passagiers vaak al op te wachten in de aankomsthal, bovendien werken ze vaak met vaste prijzen. Zo weet ik dat je vanaf het vliegveld in Kaapstad ongeveer R200,- kwijt bent voor een ritje naar het centrum (omgerekend ± 20 euro).
Mocht je overdag aankomen in Kaapstad dan wordt het je nog makkelijker gemaakt. Er loopt tegenwoordig namelijk een bus vanaf het vliegveld naar het centrum. Een snelle en goedkope manier om bij de accommodatie te komen.
Bedankt voor de tips! Ik zat alleen te kijken of ik dan weer beter van Kaapstad naar johannesburg kan gaan of andersom… of zeggen jullie, dat maakt niks uit? Thanks alvast!