Vragen over: vervoer, accomodatie en vluchten in Zuid Afrika

Beste medereizigers,

Het duurt nog even maar ik wil alvast wat informatie opdoen m.b.t. reizen in Zuid Afrika, de accomodatie en de must do before.
We gaan pas in oktober maar misschien is het handig om al bepaalde dingen vast te leggen. Ik heb geen idee, hopelijk jullie wel.

1. Wat zijn leuke hostels of andere goedkope accomodaties in Kaapstad en Johannesburg?

2. Is het verstandig om dit vooraf te reserveren voordat je ergens terecht komt wat enorm duur is of vol is?

3. Heeft er iemand tips welke hostels of bed& breakfast kwa: prijs, locatie, sfeer en hygiene goed zijn? Misschien in combinatie met ophaalservice van de airport. Zowel in Johannesburg als in Kaapstad.

4. Welke airlines bieden goedkope vluchten van en naar Kaapstad vanuit Johannesburg?

5. Moet je deze ook vooraf boeken of zijn die in de maand oktober relatief laag? Of juist niet?

6. Weet iemand welke airlines naar Zimbabwe gaan? We hebben een airline gezien die vluchten had voor 140 euro. maar volgens mij kan dit goedkoper? Iemand die dit weet?

7. Hoe kun je het beste reizen in kaapstad en Johannesburg? Hebben ze tickets voor het openbaar vervoer of kun je beter een auto huren of zijn er andere vervoerstips om zoveel mogelijk van Kaapstad te zien?

8. Wat zou je echt moeten zien in Kaapstad? Wij willen graag Walvissen spotten en naar het eiland waar de gevangenis staat (Robbeneiland dacht ik)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en alle tips zijn welkom!

Hallo

Inmiddels toch wel enkele binnenlandse vluchten gedaan, altijd wel een tijd van tevoren geboekt simpelweg
omdat sommige, zeker in het hoogseizoen al lang tevoren volgeboekt zitten of je vliegt op ongelukkige tijden met
vele uren wachttijd voor verbinding!
Wel altijd geslaagd bij traverstart.co.za!
Antwoorden op veel van je andere vragen vind je hier op het forum bij andere onderwerpen!
Veel plezier!

Hoeveel dagen wil je gaan? Vanuit Johannesburg naar Kaapstad (of andersom) is een enorme reis en wil je graag een dag of 3 op een locatie blijven of zoveel mogelijk reizen?
Wat de highlights (discutabel, ik weet het :slight_smile: ) zijn:

Kaapstad-Tafelberg-Robben eiland.
Voortrekkers museum Pretoria.
Panorama route
Safari in en rondom Kruger park.
St. Lucia
Drakensbergen.

Er is aardig wat keuze, je zou kunnen kijken hoeveel dagen je in welk gebied wil blijven?

Succes met je reisplanning!

Groetjes uit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.

1 like

Beste Corné,

We willen twee weken in zuid afrika spenderen. Waarschijnlijk een week in Kaapstad en omgeving en drie dagen op safari.

We willen iedergeval het volgende doen:

• Walvissen spotten
  • Safari in het krugerpark (waarschijnlijk 3 dagen)
  • Robbeneiland
  • wijngebied verkennen

En waarschijnlijk ook de tafelberg en nog een aantal bezienswaardigheden. Ik heb me nog niet goed kunnen verdiepen.
Is het in oktober hoogseizoen of juist niet?

We willen van Johannesburg naar Kaapstad vliegen. Het zou prettig zijn om een goedkope lodge/hostel of B&B met airport pick up service te krijgen.
Welke gebieden in kaapstad en Johannesburg raad je aan? Is het raadzaam om vooraf te boeken voor zowel vluchten als accomodaties?

Alvast bedankt

[quote=“xdaisyx, post:1, topic:137945”]

1. Weet iemand welke airlines naar Zimbabwe gaan? We hebben een airline gezien die vluchten had voor 140 euro. maar volgens mij kan dit goedkoper? Iemand die dit weet? QUOTE]

Van Johannesburg naar Kaapstad kan ook met de Shosholoza Meyl. Vanuit de trein zie je dan toch ook nog een stukje Zuid-Afrika. Misschien heeft iemand anders in het forum hier ervaring mee - ik persoonlijk zou dit alleszins ooit ook eens willen meemaken.

Met backpackersreizen heb ik ook geen ervaring - wij zoeken altijd leuke betaalbare S/C accommodatie.

Wat ik niet goed snap: hoe willen jullie Zimbabwe in deze reis inpassen?

Groetjes,
Toetske

1 like

Hallo

Voor vluchten kijk op
Travelstart.co.za of
Tix.nl of
Cheaptickets.nl
En mocht iemand er een vinden die van Johannesburg of Pretoria of Kruger int. Airport naar Victoria Falls vliegt voor 140€ of minder hoor ik het graag!
Mag ook enkele reis zijn voor die prijs!
Voor diegene die liever in Nelspruit willen starten of eindigen, buiten het hoogseizoen vlieg je vaak voor minder dan 100€ pp naar
Nelspruit (MQP) en je huurt daar je auto, scheelt je 350km vanaf Johannesburg en begint in een rustiger omgeving met
links rijden mocht je dit niet gewend zijn!

Groet Peter

1 like

De bedoeling is dat we 2 weken in ZA besteden, 2 weken in Mozambique en 2 weken in Zimbabwe ongeveer!
We willen door Swaziland terug en misschien wel vanuit daar naar het Kruger Park. Maar dit kan altijd nog veranderen. Misschien besteden we wel langer in ZA en minder lang in Zimbabwe. 1 ding is zeker. Er is zoveel moois en zoveel bijzonders te zien, ik kom nu al tijd tekort!

Zijn er mensen die ervaring hebben met treinen in Zimbabwe of Mozambique?
Toetske: klopt het dat je voor 600 R van Johannesburg - Kaapstad en terug kunt? Dit denk ik gezien te hebben op Shosholoza Meyl maar ik begrijp niet alle ZA sites. Wat bedoelen ze met eenheden? is dit per kamer??
En welke gebieden in kaapstad zijn mooi/veilig en centraal om een paar dagen te verblijven en vanuit daar kaapstad te bezichtigen?

Helaas zie ik vrij dure tickets van 130 euro en hoger! Bij tix.nl en travelstart.co.za

Hallo

Zoals ik er tegenaan kijk moet je die blokken bij elkaar tellen, maar dan nog is het voor onze begrippen toch echt niet duur,
gezien de lage koers van dit moment!
R1200 is op dit moment zo’n 80€ voor een rit van 1200km?!

Groet Peter

[quote=“peter1950, post:8, topic:137945”]

Hallo

Zoals ik er tegenaan kijk moet je die blokken bij elkaar tellen, maar dan nog is het voor onze begrippen toch echt niet duur,
gezien de lage koers van dit moment!
R1200 is op dit moment zo’n 80€ voor een rit van 1200km?!

Groet Peter

Het is duidelijk niet heel duidelijk welke prijzen voor Shosholoza Meyl gelden!
Ikzelf had het eerder zoals een afstandtabel op een wegenkaart gelezen; Wellicht gaat het daarbij om enkele reizen.
bv. Johannesburg naar Kimberley 210 in Tourist en 140 in Economy Class - Johannesburg naar Kaapstad respectievelijk 600 en 360. Van Klerksdorp naar Beaufort West 460 - 280, enz.

Lees vooral ook de andere info op hun website, bv over beddegoed enz…

Volgens mij kan je best al jouw vragen bundelen in een mailtje naar één van hun vermelde contactadressen.

Groetjes,
Toetske

Bedankt voor het meekijken en meedenken! Een hele andere vraag.

Ik lees veel over campsites, bij hostels of wanneer je op safari gaat. Wat weten jullie hiervan? Moet je zelf een luchtbed of matje meenemen en een slaapzak of alleen een slaapzak? En het belangrijkste, moet je ook een tent meenemen of staan daar van die hutjes? (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen) Of is dat meer voor campers bedoeld?

Ik lees veel over de Garden route. Hoelang doe je erover? Uren/ dagen ?

Hoi, 2 weken in Zuid-Afrika lijkt wat kort als je in Kaapstad wilt verblijven, Robben island, wijnroute doen en safari in het Kruger. Tenzij je bijv. 8 dagen rondom Kaapstad verblijft, en dan op Hoedspruit vliegt en vanuit daar je safari’s?

Oktober is een mooie maand, kan wel al aardig warm worden hier rondom Hoedspruit. Vooraf je vlucht en accommodatie reserveren (met name Tafelberg, Robben island, Kruger Park) zou ik wel van te voren vast leggen.

Veel plezier met je voorbereidingen :slight_smile:

Groetjes vanuit zonnig Zuid-Afrika,

Corné.
Amukela Game Lodge.