Hee allemaal!
Wij (jongen en meisje van 20 jaar) willen gaan rondreizen in februari in Zuid-afrika. We vliegen naar Johannesburg en vanaf daar is het de bedoeling om in ong. 3 weken tijd vlakbij George aan te komen.
Het probleem is dat we beide hebben geen rijbewijs hebben…
Hebben jullie ideeën hoe we een zo leuk mogelijke reis kunnen maken? Veel zien, contact met lokale cultuur, geen massa’s toeristen, niet te duur en veilig
Ik zou jullie in dat geval ook zeker de BazBus aanraden, net als Annemieke. Mooie van deze bus is dat hij je 's avonds niet ergens dropt op een vaag busstation maar gewoon bij je hostel / B&B. Die moet je wel even van tevoren bellen om te horen of er plek is.
Je kunt verschillende buskaartjes kopen en kunt ook prima je reis onderbreken als je ergens op een mooie plek bent waar je graag iets langer wilt blijven.
Er is ook een mooi klein boekje met allerlei accommodaties langs de route van de BazBus. Dat heet ‘Coast to Coast’. Geeft goede informatie over hostels, B&B’s maar bijvoorbeeld ook allerlei activiteiten in bepaalde plaatsen. Het is in principe een gratis boekje dat je bij alle deelnemende bedrijven mag meenemen. Geschreven door maffe mensen (in goede zin van het woord) en erg enthousiast!
Alvast veel voorpret en straks veel plezier in Zuid-Afrika!
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com
Februari is geen drukke periode, en het massa-toerisme vind je vooral in touringbussen. Zelfs in het Kruger (nog nooit tegengekomen) valt het wel mee, met name ten noorden van Skukuza, en op de panorama-route (in Graskop en Pigrim’s rest zie je ze wel eens) valt het ook reuze mee.
Zonder rijbewijs ben je aangewezen op de bazbus, en ander openbaar vervoer. Kijk eens hier: http://www.coastingafrica.com/ Daar vind je veel info. als je al backpackend door dit mooie land wil reizen.
In de hostels en backpackers lodges kunnen ze voor je diverse excursies regelen. Bijv. dagtripje Kruger park, bezoek lokaal cultureel dorp, adventure trails etc.
Graag beveel ik mijn vrinden van Gecko bushpackers lodge aan: http://www.bushpackers.co.za/index.html ,net buiten Hazyview. Edwin Cruywagen’s kennis van de bush is fabelachtig.