Taxi in Egypte

Hallo iedereen

Wij vertrekken 14 januari naag sharm el sheik, we hebben onze vluchten en hotel apart geboekt dus we moeten zelf van de luchthaven naar het hotel geraken. Nu was mijn vraag of de taxi’s veilig zijn? Of je ergens op moet letten? Een bepaald kenteken ofzo. Ik zou niet graag ontvoerd worden :slight_smile: .

Alvast bedankt

Niet teveel TV kijken… Het is daar zo massaal toerisme, ze zullen waarschijnlijk precies het hotel weten te vinden, het enige wat je moet regelen is de prijs v/d rit… liefst voordat je instapt…

veel plezier!

Thanx

Meer informatie is steeds welkom

xxx

gewone taxi’s zijn meestal slecht onderhouden.de prijs die je voor een rit betaald is dat ook minimaal.bespreek voor je instap de prijs en bespreek je reisdoel,ze hebben namelijk geen metertje in de taxi,betaal ook pas aan het einde van de rit.
het is gebruikelijk als de auto niet vol zit dat er meerdere passagiers worden opgepikt

Mijn ervaring is met de taxi van de luchthaven naar hotel in Hurghada.

Idd voor je instapt de prijs vragen en afdingen! Een taxi ginder ziet er natuurlijk niet uit als een taxi hier. Het kan zijn da er een ruit nie meer toe gaat en da je maar langs 1 kant kunt instappen. Maar de wagens rijden en das het belangrijkste.

Er wordt hier gesproken over da er nog meer mensen worden opgepik, maar da is eerder het geval voor de busjes die op de baan rijden en dus niet voor de taxi die op de luchthaven vertrekt.

xxx

Goed na kijken of je niets laat liggen in de taxi.Handtas en camera na laatste rit laten liggen.Taxi chauffeur beweert niets te zien .Beter een stadsbus nemen.5 pond voor 20 km el gouna tot hurghada.Je zit dan wel met egyptenaren maar dit vind ik het veiligste.

De taxis daar zijn inderdaad niet zoals hier. Heel oud en alles mankeert eraan maar dat doet er niet toe het rijdt. Je moet inderdaad altijd vooraf de prijs afspreken en zeker afdingen ! Het goedkoopste is echter met een normaal minibusje naar je hotel gaan of de stad en daar overstappen in een ander busje vlakbij je hotel. Dit busje deel je met nog tig Egyptenaren maar is ook veilig.

In Cairo hadden wij geen problemen met de taxi’s maar wel in Hurghada. We zijn 1 keer vastgehouden in een taxi door 3 mannen en ze wouden al ons geld (uiteindelijk hebben ze ons gewoon laten gaan en heb ik ze gewoon een paar euro gegeven). Maar goed, dit is maar 1 keer gebeurd in 2 weken tijd en eigenlijk onze eigen schuld want ons was aangeraden om niet een in taxibusje te stappen waarin meerdere egyptenaren zitten, maar ja ik was ziek en wilde snel naar het hotel.

vooraf dus ook een prijs afspreken zoals al eerder is gezegd.

Als je bang bent om ontvoert te worden, sorry dat ik dit zeg, maar dan kun je beter thuis blijven. Sinds 11 september 2001 is de wereld alom onveiliger geworden. De kans dat je vanmiddag tegen een boom aanrijdt en het loodje legt is groter dan een ontvoering in Egypte.
Maar uit eigen ervaring ( ben er zelf 2 x geweest ) kan ik je zeggen dat de taxi’s veilig zijn. Maar als vrouw zijnde zal ik niet bij een stel Egyptenaren achter in de auto stappen want dan kunnen ze weleens handtastelijk worden. Mocht je dat overkomen dan klats je een keer flink over de vingers en je bent er vanaf.

Tip : vergeet niet de Mozes berg te bezoeken. Een unieke ervaring !!!

NB. de echte taxis kun je herkennen aan de wit/zwarte borden op het dak

ben het ook eens met swiebertje,dan kan je idd beter thuis blijven
mijn ervaringen in hurghada zijn goed,1pond voor een inwoner,1.5pond voor een toerist,privé busjes 10pond
xxxx