Hallo,
Wij gaan in april wederom naar Egypte en wel naar Cairo; wij zitten in het Mena House Oberoi ca. 12km van het centrum maar op 500 meter van de pyramiden.
Wij willen ook naar het Egyptisch museum en ik wilde weten wat een beetje normale prijs is voor een taxi rit van het hotel naar het centrum.
Leuk dat je binnenkort naar Cairo, Mena House is een prachtig hotel en ligt inderdaad naast de piramides van Gizeh.
Een richtlijn voor een taxi naar de stad/het Egyptisch museum is 30 à 40 LE. Overigens moet je hem dan wel zelf aan de straat aanhouden want ik denk dat het prijskaartje aan de receptie van jullie hotel iets hoger ligt J.
Ik las ook in mijn reisgids dat er een bushalte is nabij het Mena Oberoi die ook bij het Egyptisch museum stopt; weet jij of dit te doen is? Of is een taxi beter?
Ik ben al eerder in Cairo geweest maar dat was met een binnenlandse vlucht vanuit Hurghada en helemaal georganiseerd. Het Egyptisch museum vond ik zo indrukwekkend maar we kregen maar 2 uur de tijd, wat veel te weinig is (ik zou er met plezier de hele dag doorbrengen).
Het is zeker een mooi hotel; uitgezocht vanwege het prachtige zicht op de pyramiden.
Kerst en oud en nieuw in 2008/2009 gevierd in Luxor in een hotel (Iberotel) met Nijlzicht. Was ook prachtig!!
Petry, heb jij ervaring met het busvervoer in Cairo?
Het eerste dat bij me opkomt als ik je vraag over de bus lees is de wedervraag of je liever aan de binnenkant of aan de buitenkant wilt hangen , het is namelijk altijd gigantisch druk in het openbaar vervoer.
Echt, ik ben het met Petry eens, je kunt beter een taxi nemen, da’s veiliger en comfortabeler. Als je geen Arabisch kunt lezen of spreken is het erg moeilijk om de juiste bus te nemen want meestal moet je er rijdend in springen en de bestemming blijft ook daarna vaak raadselachtig.
Als je dan een keer in het openbaar vervoer wilt zitten, neem dan eens een stukje metro, een hele ervaring en minder hectisch. Vooral de bestemming naar de Koptische wijk – station Mar Girgis – is gemakkelijk te bereiken en je stapt dan voor de deur van de Hangende Kerk uit.
Haha, nee ik zit toch liever binnen! We nemen maar gewoon de taxi en voor de rest heb ik hier al excursies geboekt naar o.a. Memphis/Sakkala.
Maar het Egyptisch museum wil ik liever op eigen gelegenheid doen omdat de vorige keer dat ik daar was, echt veel te weinig heb gezien! En er is daar zoveel moois!!!