dag allemaal, ik ga komende zomer met egypt air naar tanzania. op de terugweg sluit mijn vlucht echter niet aan waardoor ik sochtends op cairo land en pas de volgende ochtend weer verder vlieg naar a’dam.
ik heb begrepen dat de piramides van gizeh vlakbij zijn en het leek me wel leuk om iets van cairo/egypte te zien nu ik er toch ben. maar omdat ik niet heel flexibel kan zijn gezien de tijd, wil ik van te voren een plan/dingen regelen.
daarom de volgende vragen:
hoever zijn die piramides vanaf de airport en is dat in een middagje te doen? (prijzen enz)
heeft iemand een telefoonnr van een goede taxi chauffeur?
wie kent er een goedkoop/relaxplekje om te slapen vlakbij de airport, die ik van te voren kan boeken.
als die piramides niet te doen zijn, wat moet ik dan in cairo?
is een visa gewoon op de airport te koop? en hebben ze goedkopere doorreisvisa?
bvd,
groeten mariska
Nou, je zult je vast niet vervelen in Cairo :biggrin:
De Pyramides zijn hier inderdaad niet ver vandaan. Voor een tour naar de pyramides en de sfinx kun je contact opnemen met Karnak Tours (Cairo Airport).
Mocht je besluiten om niet naar de pyramides + sfinx te gaan, dan is het nationale museum ook een echte aanrader! Daar vind je oa het masker van toetanchamon.
Wij hebben vanuit Hurgada een dagexcursie gedaan naar Cairo en hebben in 1 dag zowel de pyramides en de sfinx als het nationale museum gezien.
thanx! ik heb net een boek gelezen dat zich toevallig ook rond de piramides afspeelde, heb er nu nog meer zin in om die te bekijken.
als jij, of iemand anders nog antwoord heeft op mijn andere vragen… heel graag!
Vanaf de airport is het zo’n 30 kilometer naar de Pyramides van Gizeh. Met een kleine omweg kan je ook naar het national museum en masker van Toetanchamon bezoeken wat overigens erg indrukwekkend is! Het museum ligt als het ware tussen de pyramides en de airport in. Toen ik erheen ging kon ik bij aankomst op de airport een visum kopen, geloof dat het toen 20 gulden kostte…Maar ik zou zeker, als je er dan toch bent, naar het nationaal museum gaan!
Veel plezier en ook in Tanzania!!
Ik heb precies zo’n zelfde vlucht als jij… Wanneer vlieg jij terug vanuit Tanzania?
En heb je nu al een idee wat je gaat doen? Boek jij ter plekke een excursie of doe je dat al vooraf?