Zouden jullie adviseren om vanuit Hurghada met de bus of het vliegtuig naar Cairo te gaan? (voor eendaagse excursie)
1 dag? kan je er niet beter een overnachting regelen? Als het echt 1 dag is zou ik vliegen, anders hou je echt geen ijd meer over.
Hoi,
wij hebben verleden jaar een cruise/en rondreis gemaakt, met als eindvakantie hurgHada. vliegen is betrekkelijk duur, en bus duurt enorm lang!
Dus werd het voor ons vliegen.
Dit doen we dus nooi meer! 380 euro retour, incl. exursies, duurde in cairo erg lang voordat iedereen in de bus was, zijn met die bus door cairo "gevlogen"om vervolgens naar de piramides te gaan kijken, moesten een behoorlijk end lopen om deze te bereiken, en komen vervolgens tot de ontdekking, dat we zelf extra kaartjes hadden moeten kopen om verder te mogen bezichtigen! Terug lopen was geen optie meer, want de tijd was al weer om, we moesten terug naar het vliegveld!
Moet zeggen: Egypte was prachtig, tot deze dag…handen vol geld kwijt, en niets gehad!
als je met het vliegtuig wil gaan, kan je bij de website van Egyptair beter inloggen met Egypte als land. Daar wordt verder helemaal niet naar gekeken bij inchecken ed. ook omdat een paspoort niet nodig is bij binnenlandse vluchten. Als je dan Egypte kiest als land, krijg je de tarieven te zien voor Egyptenaren, in Egyptische ponden. Vaak veel goedkoper dan als je Nederland als land kiest. Als het niet lukt om te veranderen naar Egypte als land, verwijder dan eerst de cookies. Succes!
Je kan ook een (bus)trip boeken bij veel reisbureau’s in Hurghada, prijzen daarvan weet ik niet.
Nou, ik ben vandaag teruggekomen, en zelfs een ticket laten boeken door een Egyptische, rechtstreeks bij Egyptair ín Egypte, resulteerde gewoon in twee tickets, een met de prijs voor een Egyptische en een met de prijs voor een buitenlandse. Paspoort moest afgegeven worden bij het boeken… dus dat werkt niét altijd!
Verder zou ik voor een excursie nooit voor een dag kiezen, je bent veel te veel tijd kwijt met reizen, zelfs als je vliegt zit je met een halve nacht voordat je gaat en een halve nacht als je teruggaat. Cairo heeft zoveel bezienswaardigheden dat je die niet in een dag kunt bezichtigen.
Als je alles bij elkaar optelt: reizen, entrees, gidsen etc. kun je veel beter een korte vakantie cairo boeken en je tijd in Hurghada lekker aan het strand gaan zitten.(Want voor die dagen heb je tenslotte óók al betaald!)
Voor 380 euro zit je ook een week in cairo met genoeg tijd om alles te zien…
We zaten in Sharm el Sheik toen wij een dag naar Caïro zijn geweest.
We hadden vanuit NL tickets gekocht bij Egypt air,vanuit Sharm el Sheik was het 45 vliegen,vanuit Hurghada zal het iets langer zijn denk ik.
In Caïro een taxi genomen de hele dag,eerst naar Egyptisch museum geweest en daarna naar de Pyramides en daarna weer terug n Sharm gevlogen.
Een stuk goedkoper als een georganiseerde trip én niet uren in een bus.
Was goed te doen.
Vanuit Hurghada is het ook goed te doen met de bus, zeker sinds je niet meer in colonne hoeft. Ik zou wel 1 overnachting pakken, kost nauwelijks meer, geeft wat rust in het programma en kun je meer genieten. Ik heb er geen seconde spijt van gehad!
Ik ben net terug uit Egypte, wij zijn vanuit Cairo naar El Gouna (bij Hurgada) met de bus gegaan (minibus) en hebben er 6 uur over gedaan.
Dus wel te doen als je tenminste niet ook nog eens 6 uur terug moet…
We zijn uiteindelijk met de bus naar Luxor geweest. Achteraf gezien hadden we net zo goed naar Cairo kunnen gaan, omdat dat waarsch even ver rijden was geweest. We moesten nl allemaal andere hotels langs, waardoor we best lang onderweg zijn geweest.