Kosten excursie Hurghada Cairo 2 dagen

Hallo allemaal.

Over 3 weken gaan wij voor 12 dagen op vakantie naar Hurghada, heb er nu al zin in! In deze vakantie willen mijn man en ik graag 2 dagen met een busexcursie naar Cairo. Ik kan alleen helemaal nergens vinden wat de kosten daarvan zijn, en waar ik dit zoal kan boeken. Wij gaan met een duits Nederlandse maatschappij, dus daar willen we liever niet boeken, omdat we beide niet zo goed Duits spreken.

Kan iemand ons vertellen wat een 2 daagse busexcursie van Hurghada naar Cairo per persoon kost? En wat zit er voor die prijs allemaal bij (overnachting, entreeprijzen)?

Alvast bedankt!

Groetjes Shiara

Hai Shiara,

Helaas kun je vanwege overheidsmaatregelen een busexcursie naar Cairo en/of Luxor alleen maar bij je eigen touroperator boeken. Voor vervoer over de weg vanaf de Rode Zee – en ook Hurghada - zijn namelijk speciale vergunningen nodig en die worden door de plaatselijke politie alleen maar afgegeven aan de touroperator waarmee je het land bent binnen gekomen en/of via wie je hotel hebt geboekt. Voor Nederlanders een onbekend verschijnsel dat je niet zelf mag kiezen waar en bij wie je iets koopt maar in Egypte helaas de dagelijkse praktijk.

Waarom ga je niet vliegen? Een binnenlandse retourvlucht is helemaal niet zo duur en dan kan je gewoon in één dag heen en weer en toch een heleboel moois zien.

Wat betreft de binnenlandse vlucht kun je dit makkelijk én goedkoop zelf regelen via www.egyptair.com. Als je op deze openingspagina rechts bovenaan als landenkeuze “Egypte” aanklikt en niet “the Netherlands” is de prijs vaak lager.

Als je wilt kunnen wij het privé vervoer met chauffeur en een – indien beschikbaar ook Nederlandstalige - privé gids in Cairo voor je regelen. Je wordt tijdens deze excursie door onze vertegenwoordiger met een naambordje op het vliegveld van Cairo opgehaald en die brengt je in contact met de gids. De privé airco minibus met chauffeur blijft ook na afloop van de excursie bij je en brengt je aan het eind van de dag weer terug naar het vliegveld van Cairo.

In de middag/avond is er vaak nog wat vrije tijd en in de zomer is het leuk om deze dag af te sluiten met een feluccatochtje op de Nijl maar je kunt ook ergens iets gaan drinken of uit eten.

Als je interesse hebt stuur me dan even een mailtje via [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com onder vermelding van het aantal personen en wat je graag wilt zien en we brengen je geheel vrijblijvend een offerte uit.

In ons gastenboek op www.kingfishertours.com kun je ervaringen lezen van andere reizigers.

Vriendelijke groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Hallo Miriam,

Bedankt voor je reactie! Dat betekend dus dat je aan de weg ook geen excursie naar cairo kan boeken?! Wij willen echt 2 dagen gaan en met de bus, mijn man heeft een hekel aan vliegen, dus doet dit liever niet, als het niet strikt noodzakelijk is.

Groetjes Shiara

Hai Shiara,

Ja, dat vreesde ik al een beetje dat er een reden was dat jullie niet willen vliegen. >>>

Officieel kun je “aan de weg” niet zo’n excursie kopen maar ook in Egypte geldt: “never say never”. Eén advies: kijk wel uit dat je niet alles vooruit betaald want de overheid is deze maatregel niet voor niets begonnen. Er zijn vaak en veel slechte excursies verkocht en ik hoop dat je geen kat in de zak krijgt aangesmeerd.

Als je trouwens met een Duits-Nederlandse organisatie bent zou ik toch nog maar eens navragen of ze echt niets voor de Nederlandstaligen doen.

Ik wens je alvast een hele fijne vakantie en ik hoop dat het jullie lukt om Cairo te bezoeken.

Groet uit Luxor,
Miriam

Hallo Miriam,

Wat zijn de kosten voor het boeken bij uw organisatie?
Is het dan ook een mogelijkheid dat u de ticket boekt?
Kan het natuurlijk altijd bij mijn man proberen…

Groeten Shiara

Hai Shiara,

Haha, jij wilt echt graag de piramides zien. :vak01:

Maar als je man met het vliegtuig naar Egypte durft te komen kan dat uurtje naar Cairo hem alleen maar meevallen, echt waar. En Egyptair is een betrouwbare maatschappij die is aangesloten bij Star Alliance, onder andere ook Lufthansa.

De prijs is vooral afhankelijk van het vliegticket maar daar helpen we je graag bij zoeken. Als je me een mailtje op bovenstaand emailadres stuurt met mogelijke data voor de excursie kunnen we het - nog steeds vrijblijvend - wat concreter maken en zoek ik alvast de goedkoopste vliegtickets erbij uit. Dat helpt jou ook weer met een goed verhaal naar je man. :wereld:

Prettige avond!

Groet uit Luxor,
Miriam

Bij Oad kost de 2 daagse excursie naar Luxor 140 euro
Bij Thomas Cook / Neckerman 170 euro

Inbegrepen zijn o.a. Egyptisch Musuem, Piramides van Giza, De Sfinx, Sakkaram Trappenpiramide, Memphis en de citadel.
Hotelovernachting 4* met ontbijt en diner en lunch onderweg.

Via www.generalreizen.nl kun je een tweedagse trip boeken van Hurghada naar Cairo, met overnachting in 4* hotel, met bezoek aan de pyramides en oud Cairo. Dit is een trip per bus, ben je met 4 personen dan met prive bus. De prijs hier is 140 euro per persoon met overnachting in tweepersoonskamer. De excursie wordt uitgevoerd door een gerenommeerd reisbureau in Egypte.

Als je meer wilt weten kun je een email sturen naar www.generalreizen.nl.

Hallo,
Dus als ik alleen een ticket boek naar Hurghada en ik verblijf bij mijn vriend dan kan ik niet los een reis naar Cairo boeken? Of begrijp ik het nu verkeerd…Ik boek meestal via Jetairfly of Arkefly.

Almar, thanks voor je pb! :slight_smile:

Wat zijn de kosten voor 1 dag?Ik hoeft niet persee 2 dagen te gaan. Als ik de piramides en de sfinx maar heb gezien… :slight_smile:

xx

Hoi beste Nederlanders

wij kunnen u helpen met deze excursie naar Cairo.
wij zijn Nederlandse talige gids in Egypte

Kunt u een kijkje nemen aan ons web site
http://www.goedkopevakantiesegypte.nl/2-daagse-excursie-vanuit-hurghada-naar-cairo.htm

Met mijn vriendelijke Groeten
Ahmed khalil

ik kan je helpen met excursie en hotel over hele egypte www.tastarvelegypt.co info omar [EMAIL=“diepoort@hotmail.com”]diepoort@hotmail.com