Opgelicht door taxi driver red sea, oproep NL in Hurghada

momenteel zijn we in hurghada, prachtig weer, iedere dag tussen 25 en 30 graden, gisteren opgelicht door een taxi driver van officiele taxi centrale red sea taxi drivers, deze gaf een waardeloos biljet terug, ben erop gebrand deze kerel te pakken, weet in wat voor auto hij rijdt, maar taxicentrale heeft geen website, voor zover te zien op google, welke in hurghada wonende nl weet raad?

Hoi,

Heb je dit berichtje ook geplaatst op " hurghada.startpagina.nl Prikbord ", ik denk dat je daar meer reacties krijgt van Nederlanders en Belgen die wonen in Hurghada.

Groetjes Hadiya :zon02:

1 like

Neem niet het lot in eigen hand en meldt je bij de touristenpolitie aldaar.

Gr. lukiam

thx voor de snelle reacties: een teken dat dit forum werkt! Inmiddels zijn we er achter dat het teruggeven van een 50 piaster biljet op een 100 le een veel toegepaste methodiek is. ook zijn we er achter dat er 1500 taxi’s rondrijden in hurghada en dat de chauffeurs hun auto huren, dus je kunt ze onmogelijk achterhalen. we hebben weer wat geleerd en we hopen dat we anderen weer wat geleerd hebben: controleer goed je biljet dat je terugkrijgt of zorg voor contant klein geld. gaan ons nu niet verder druk maken om dit bedrag en oud/nieuw vieren HAPPY NEW YEAR!!!

Probeer met gepast geld te betalen, dus niet met een briefje van 100 pond want daar hebben ze vaak niet van terug. Meestal is het rond de 10 pond in Hurghada zelf en als je echt een eindje gaat met de taxi 15 of 20 pond. Als je gepast betaald krijg je achteraf geen gezeur. Gewoon uitstappen en dan het betalen. Niet vooraf onderhandelen want dan betaal je altijd teveel.

Ik reis regelmatig naar egypte en verblijf regelmatig in hurghada, heb in september nogal veel een taxi moeten nemen en 95% van de taxichauffeurs zijn daar bedriegers, als je de prijs kent beter vooraf afspreken en gepast geld klaarhouden en zeker geen grote bedragen geven want dan proberen ze dat toch te behouden en geen wisselgeld terug te geven. Dus opletten geblazen.

Troost jullie, in september heeft een taxichauffeur zelf mijn spiksplinternieuwe belgische gsm gestolen terwijl hij moest wachten, toen ik een vriendin moest afhalen. De meeste zijn smeerlappen, het enigste wat je kan doen is de nummer van de taxi onthouden. Dus als je dat al niet hebt, sta je nergens.
Met een persoonsbeschrijving alleen kom je er niet. Voor zulke onbenulligheden is het nutteloos om naar de toeristenpolitie te stappen, tijdverlies, het is beter dat je alles vergeet en je gaat amuseren.

hallo

wat sneu voor jullie
was het één van de oranje blauwe officiele taxis ?
alle taxis hebben een eigen nummer
in en op sommige taxis vind je het nummer van de centrale dienst
hier kan je mits je het nummer van de auto hebt een klacht indienen
een goeie raad , kijk voor je instapt telkens naar het taxinummer
dan kan je als je zoiets overkomt klacht indienen

hopelijk toch nog een fijn verblijf verder

het beste is direct mnaar de toeristen politie (vlakbij Egypt Air gebouw bij de boulevard) te gaan en deze te vertellen wat er gebeurd is en welke chauffeur, zij gaan zeker achter deze man aan Good Luck

We rijden sowieso altijd met een officiele taxi en zijn overigens ook aardige taxichauffeurs tegen gekomen, hoewel onderhandelen over het bedrag natuurlijk de hoofdsport in Egypte blijft.
We hebben gekeken naar een nummer van een taxi zoals je hieronder suggereert, maar zijn dan zeer benieuwd waar dat nummer staat???

Buiten?? Binnen??? Wij hebben het in ieder geval niet kunnen achterhalen, ik denk dat je je tip op dit forum compleet maakt door te vermelden waar dat nummer dan zichtbaar is.

Ook hebben we gehoord dat een nummer noteren er eigenlijk niet toe doet omdat taxichauffeurs een auto schijnen te huren en soms iedere dag in een andere auto rijden. (Dan kunnen ze natuurlijk wel checken welke chauffeur welke dag in dat nr reed)

groet Ilja

gewoon het nummerbord, en het nummer staat volgens mij ook op de deuren geverfd. Als het in Arabisch is, dan kan je er een foto van maken. Cijfers zijn trouwens snel te leren.