Transavia stoelreservering?

Als je met het hele gezin vliegt met Transavia en je doet niet aan stoelreservering, bestaat dan de kans dat je gezin verspreid raakt over het vliegtuig?
(dus ouders/kinderen apart van elkaar)

Ik denk het wel. Ik reis binnenkort ook voor het eerst met Transavia en zag dat je voor stoelreservering moest betalen. Hebben wij dus niet gedaan.
Maar andere mensen doen dat misschien wel dus dan bestaat er een kans dat er geen stoelen die allemaal bij elkaar zitten meer over zijn. Tenminste dat is mijn eigen conclusie hoor.

Nu zag ik wel dat je van te voren online kan inchecken hierbij kun je dan ook stoelen kiezen. Ik weet niet of je dit dan ook dient te betalen?

Bij Transavia is het stoel reserveren gratis !!
Bij bepaalde reisorganisaties moet je betalen!!

Volgens mij niet hoor. Toen wij de vliegtickets gingen boeken bij Transavia konden we p.p. 7,50 extra betalen en dan mocht je kiezen waar je zit. Als je dat niet erbij doet, word je volgens mij willekeurig ergens in het vliegtuig geplaatst waar nog plek is.

Google maar eens maar : Transavia inchecken, daar staat echt dat het gratis is, wij hebben er nooit voor hoeven te betalen.

Zoals met veel airlines:

• Wil je vantevoren, bij het boeken, al zekerheid over een stoel dan moet je dokken
  • Doch bij het inchecken, binnen 24 uur vantevoren, is het gratis

Als je ruim genoeg vantevoren, dus pakweg de avond voor vliegen, via Internet incheckt heb je ‘redelijke’ kans op pakweg een raamplaats of 2-3 stoelen naast elkaar in de gewenste setting. Als je pas 3 uur vantevoren begint, of op de airport zelf, is er gewoon minder keuze…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Raamplaats of niet is niet zo belangrijk.
Voor ons gaat het vooral hierom:

En daarvoor geldt hetzelfde: gewoon zodra de online check-in opengaat hem gebruiken. Zie tweede helft van die zin…

‘redelijke’ kans op (…) of 2-3 stoelen naast elkaar in de gewenste setting

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

OK, bedankt voor het antwoord.
Maar we wijken af van de oorspronkelijke vraag, daarom even herhalen:

Ja, als je laat bent met inchecken dan bestaat die kans.

Ik heb zelf ook wel eens gehad dat ik op tijd incheckte, maar dat m’n vriend en ik in het vliegtuig alsnog uit elkaar werden gehaald. Als dat voor mensen met kinderen zou zijn zou ik daar begrip voor hebben, maar helaas was dat niet het geval!!! Toen ik om opheldering vroeg, kreeg ik te horen dat het personeel het recht heeft mensen van plek te verwisselen. En ik moest ophouden met zeuren, anders werd ik uit het vliegtuig gezet ??? Tja, meestal zijn ze wel vriendelijk bij Transavia, maar sinds dit voorval ben ik minder over hen te spreken…

Maar goed: betalen voor zekerheid, en op tijd inchecken voor een grote kans om bij elkaar te zitten.

Gebeurt het bij Transavia dat kinderen apart van hun (of één van hun) ouders geplaatst worden wanneer niet aan stoelreservering wordt gedaan?

Of zorgt Transavia er wel steeds voor dat een kind minstens met één ouder samenzit, ongeacht of er aan stoelreservering is gedaan of niet?

Zie m’n antwoord hierboven. Als je niet betaalt heb je geen 100% garantie.

Nou Jenny, compliment voor je mooie foto’s, zie dat je ook al in veel landen geweest bent net als ik. Ga zo door zou ik zeggen.

piepo…

Je bent verplicht om te reserveren om zelf via internet online in te kunnen checken. Dat betekent dus extra betalen terwijl je al betaald hebt voor een vliegticket. Dat is goed zaken doen voor de verkoper. 2 x verdienen aan het zelfde!

OK, nu nog een poging:

dus in een notedop: kunnen kinderen apart van hun ouders gezet worden wanneer niet aan stoelreservering wordt gedaan?

Ja, kinderen kunnen apart worden gezet.

Zie post #6,8,10,12.

Mijn ervaring is dat je bij chartervluchten van Transavia (dus geboekt met een pakketreis) inderdaad 24 uur voor vertrek gratis in kunt checken en je stoel kunt kiezen, behalve als je met kinderen reist. Dan krijg je stoelen aangewezen en zit er dus altijd een ouder bij een kind.

Hoe dit gaat als je een lijndiensttix van ze koopt, dus zonder hotel durf ik niet te zeggen.

Succes,

Erika