Wij gaan vanaf 26 augustus t/m 12 september de Trans Mongolie Express Extra doen met Tiara Tours.
Wij zijn eigenlijk wel benieuwd of er toevallig in het forum nog meer mensen zijn die deze reis gaan maken.
Begin november vertrek ik (we) als het goed is (moeten nog boeken). Gaan met de trein via Berlijn (2dgn), St. Petersburg (3), Moskou (3), Irkutstk (4) en Ulaan Bator (7) door naar Beijing.
We willen losse treintickets reserveren bij Trans-Sputnik. Overnachtingen regelen we zelf via sites als bv Hostelworld. Hebben inmiddels ook al contact met een hostel in Irkutstk en Ulaan Bator. Daar kan je ook je tourtjes gewoon boeken. Voordeel is dat je dan misschien ook met andere samen kunt reizen, waardoor de prijs weer een stuk lager uitvalt. Je overnachtingen zijn zo ie zo al een stuk goedkoper.
Wij doen de Trans Mongolie Express Extra met Tiara Tours, zie hun website.
Vliegtuig naar Moscou, trein naar Ulan Bator, trein naar Peking.
Voor ons programma, zie eveneens de website.
Wij willen wat meer luxe en een wat comfortabele reis.
Vandaar deze reis.
Dus benieuwd of andere mensen ook voor deze reis gaan.
Volgens mij maakt dat niet zo heel veel uit hoor…
Reist volgens mij gewoon met dezelfde trein, hangt wel van 1e of 2e klas af natuurlijk, en de hostels die Tiara regelt zijn volgens mij niet veel anders dan diegene die je zelf zo kan boeken (of misschien ook weer wel =).
bv de verlengingen, Tiara Tours rekent voor een tour door de Gobi-woestijn €500.
Dag 1 Vanuit Ulaan Baatar naar Ikh Gazryn Chuluu. Verblijf in gerkamp.
Dag 2 Naar Tsogt Ovoo, verblijf bij nomadenfamilie.
Dag 3 Naar Dalanzadgad en Yolyn Am, verblijf in gerkamp nabij de Adelaarsvallei.
Dag 4 Naar Saikhan Ovoo, bezoek aan het Ongiin klooster. Gerkamp.
Dag 5 Naar Kharkhorin, gerkamp.
Dag 6 Bezoek aan het historische Erdene Zuu klooster. Vervolg expeditie naar Erdenesant.
Verblijf bij nomadenfamilie.
Dag 7 Naar Ulaan Baatar, hotel. Diner niet inbegrepen.
Dag 8 Transfer naar station en vervolg van de basisreis.
Ik vroeg bij UB Guesthouse om een trip door Gobi-woestijn in november voor 7 dagen en zij gaven dit als voorbeeld; dit kan dus ook nog gewijzigd worden. Ik moest hiervoor rekening houden met een prijs van zo’n $400p.p. En dat is dan de prijs voor 2 personen. Reis je met meerderen, dan wordt het nog goedkoper. Dat is wat hun dan ook voorstellen als er nog meer reizigers daar zijn die een tour willen doen. Nu weet ik niet of er hier natuurlijk een engels sprekende gids enzo bij zit. Maar ik vind het iig wel groot prijsverschil. Qua luxe etc zal het weinig verschil uitmaken.
GOBI TRIP (takes minimum 6 nights and 7 days)
Day 1. Rock formation
Day 2. White mountain
Day 3. Dalanzadgad town
Day 4. Ice valley, continue the trip to the Sand dune
Day 5. Bayanzag, where dinosaur’s fossil and egg were found.
Day 6. Erdenedalay village
Day 7. Back to UB
(verblijft ook elke avond bij nomadenfamilies)
Overnachtingen regelen wij dus ook gewoon allemaal van te voren. Pick-ups e.d. zijn dus ook allemaal geregeld. Maar een toeslag (voor 1 persoon) kost bij Tiara al €45,- p.n. terwijl als je daar zelf een kamer boekt, maar zo’n $15 aan kwijt bent.
De trein is hetzelfde, maar wij reizen 1e klas.
De hotels zijn van de betere klasse, 4 sterren.
Bij ons zit het ontbijt, de lunch en het diner inbegrepen, behalve in de trein.
Diverse excursies zijn inclusief.
m.a.w. wij hoeven niets zelf te regelen en reizen met ons tweetjes.
Alle onderdelen van de reis hebben een tikkeltje extra t.o.v. de standaard.
Daarom heeft deze reis ook Extra meegekregen.
We zullen ervaren hoe het allemaal geregeld is.
Onze visa hebben we nog niet, 25 Juni de aanvraag ingestuurd.
Begrepen dat ze op volgorde van vertrek behandeld worden.
Dus we hebben nog 2,5 week.