Wie heeft er ook plannen om de Trans Mongolie Express te doen rond de maanden juni/juli?
Hoi Eddie,
Ik ben van plan om in juli/augustus de transmongolie express te nemen. Dit is dan de start van mijn reis van 3-6 maanden. Voorlopig ben ik van plan vanuit Beijing verder te gaan naar Japan.
Ik ben een 33 jarige vrouw, die werkt in de gezondheidszorg. Echter wil ik graag wat van de wereld zien en zeker van de natuur. Ook vind ik het leuk nieuwe mensen te ontmoeten en daar een tijdje mee op te trekken.
Ik ben al een aantal keer op reis geweest (Maleisië,Costa Rica, Panama), maar nooit eerder solo. Ik vind het spannend en zou het leuk vinden om de eerste periode met iemand samen te kunnen optrekken.
Ik heb nog geen kaartje gekocht voor de trein en twijfel op dit moment of ik dit zal doen via een reisorganisatie of dat ik dit in Moskou zal doen.
Groeten,
Bianca
Hallo,
Ik ben ook van plan om eind Juli de trein naar ulaan batar te nemen. Ik kan alleen niet echt een website vinden met juiste prijzen… hebben jullie tips?
Phelim
kijk eens op deze sites:
http://www.tozai.nl/www.tozai.nl/www/index.html
en anders staan er op deze site nog meer aanbieders:
Succes!
Gr. Frank
Bedankt Frank, ga meteen kijken
Groeten
Advies: www.joho.nl
Zij hebben alle informatie die je nodig hebt. Op www.treinreizeninhetbuitenland.nl (ook een site van JOHO) kun je een offerte aanvragen. Je kunt dan aangeven of je tussenstops wilt, waar en hoe lang. Daarna verloopt alles via “Transsputnik”. Dat bureau zit in Den Haag en regelt alle tickets en de communicatie met de Russische spoorwegen. Zodra de offerte bij Transspoetnik ligt, komen zij met het reisschema en de kosten. Daarna kun je aangeven of je die wilt bevestigen en checken zij met de Russische spoorwegen of op die data plekken vrij zijn in de trein. Het duurt ongeveer een week voor je dat hoort. Ik raad je aan om snel een offerte aan te vragen, want in totaal duurt het nog wel een maand voordat alles in orde is inclusief visa (dat duurt al een maand, voordat je die in handen hebt). Visa kun je overigens ook via Transsputnik regelen.
Voor als je alles direct via Transsputnik wilt regelen: http://www.trans-sputnik.nl/
Hier hebben mijn vriend en ik onze tickets geboekt voor de Trans Mongolie express. We vertrekken 15 juli. We hebben er zin in!
Kijk ook eens op http://www.kilroytravels.nl/Bestemmingen/Adventure+tours/result.htm?tripid=Vodka-CE-5 of http://www.kilroytravels.nl/Bestemmingen/Azi�/adventures_azie.htm (en kies voor bus- & treinreizen).
Je hebt er verschillende Trans-Siberië en Trans-Mongolië treinreizen van 14 tot 23 dagen. Het leuk is dat je niet alles zelf hoeft te doen tijdens je reis. Je bent volledig vrij, maar er staat in elke stad een “Honcho” voor je klaar. Dat is een local die Engels spreekt, want in sommige van die “in-the-middle-of-nowhere” plaatsen staren ze je toch raar aan als je in het Engels vraagt wat er te doen is of hoe je ergens komt.
Ook heb je er meerdere leeftijdsgenoten aan boord van alle nationaliteiten. Dus onderweg, tijdens de lange stukken, heb je genoeg om over te praten (ohhh, Amsterdam…yes, we like that country
)
Succes met het plannen!
Hey,
Mijn vriend en ik vertrekken op 24/07 vanuit Moscow met de transmongolische. Eerst een weekje aan het Baikal Meer, dan een maandje in Mongolië, dan vanuit Peking China door naar Vietnam, en wie weet Laos en Cambodja.
we kochten onze tickets via GetRussian en Hostels.ru; veel goedkoper dan de reisbureautjes vanuit belgie en nederland…
succes emee en misscheien tot op de trein ![]()
sara en maarten
Hoi,
Ik stap 10 juli op de trein in Utrecht, via Berlijn, naar Moskou. Daar blijf ik 3 dagen en ga dan door naar het Baikalmeer in Siberie en daar weer een tussenstop van een paar dagen. Daarna door Mongolie met tussenstop van aantal dagen bij Ulaan Bataar. Vervolgens een week in Peking en daarna weer met de trein retour de hele rit.
Kom ik nog iemand van jullie onderweg of in de trein tegen wellicht?
Aangezien ik tamelijk overwachts een periode vrij kreeg en ik dit graag wilde doen heb ik het in tamelijk korte tijd moeten organiseren. Transputnik in den Haag kwam ik tegen toen ik vastliep met visa regelen. Hun hadden een helder en voordelig aanbod vond ik en regelen ook alle visa. Het moet allemaal nog blijken maar heb er tot op heden wel een prettig gevoel bij.
groetjes,
aard
Wij hebben gisteren van Trans-Sputnik te horen gekregen dat alle visa en tickets zijn geregeld. Ze zijn vandaag naar ons toegestuurd. Tot nu toe verloopt alles dus op rolletjes!
Wanneer stap je op de trein in Moskou?
Gr. Nellie
Hoi Nellie,
Van 11 t/m 14 ben ik Moskou. De 14 juli trein 10 om 23.25uur naar Irkoetsk. 18 juli aankomst en dan blijf ik daar tot 20 juli en dan door naar Ulaan Bataar. Heb vandaag nog gemaild naar Natalia over de visa maar begreep dat kantoor nu lang weekend dicht is dus moet komende week nog krijgen.
groetjes aard
Ah, één dag eerder dan mijn vriend en ik vertrekken. Wij gaan 15 juli van Moskou naar Irkutsk. Daar komen we 19 juli aan. 21 juli vertrekken we naar Ulan-Bator, waar we 3 nachten verblijven.
Ik wens je heel veel plezier toe. Wellicht komen we elkaar nog tegen…
Groeten Nellie
Wij denken eraan om volgend jaar in Juli een rondreis in Mongolië te maken. Ik ben benieuwd naar juli ervaringen. Wij dachten naar Irkutsk te vliegen en daar met de trein naar Ulaanbataar, omdat vliegen op UB rechtstreeks nogal duur is in juli. Maar ik heb eigenlijk niet echt een idee wat een treinticket kost van Irkutsk naar UB. Kan iemand mij hierover inlichten ? En hoe reist men het best in Mongolië zelf ? En hoe duur is dit?
Wij zijn met 2 en hebben 3 à 3,5 week en hebben een budget van 2000 euro … is dit te doen ?
Grt, Sandra
Eej leuk om te lezen dat het zo`n veel bezocht traject is. Ik ga zelf eind aug met mijn vriend vanuit Moskou via Irkutsk naar Mongolie :)!!
Benieuwd naar de eerste verhalen…
GRoetjes Camillia
Hey Camilla,
Achteraf bekeken heb ik wel het gevoel gehad dat je
- ofwel beter onderweg wat stops maakt
- ofwel beter ineens in Irkutsk begint.
5 dagen trein is lang, zeker als je het vorobijrazende landschap niet eens kan bezoeken.
Geniet er in elk geval van!
Ik heb afgelopen zomer Utrecht-Peking-Utrecht per trein gedaan, ca. 23.000km. Het langste stuk in een keer was op de terugweg van Peking, via Manchurie, naar Moskou. Dat duurde 8 dagen, vervolgens een "douche"stop genomen van ca. 24uur in Moskou. 8 Dagen werd ik wat stijf van maar verder vond ik de trein een fantastisch vervoermiddel. Zoveel leuke mensen onderweg. Zou het zo weer doen, veel plezier met de reis!
Dankje ![]()
Ik hoor idd verschillende verhalen over de trein. Mij lijkt het ook wel een uitdaging en hoor dat je vaak leuke mensen treft, dus dat hopen wij dan ook maar!! haha.
Groetjes