Trails die je niet mag missen

wie heeft voor ons goede tips voor trails om wild te spotten in de volgende parken:
grand teton,yellowstone park,rocky mountain np?
en welke trails zijn aan te raden in capitol reef,the arches en canyonland np?
we hebben geen terreinwagen trouwens!dus zijn beperkt tot routes in de buurt vd verharde wegen…
weet iemand waar je mountainbikes zou kunnen huren bij capitol reef in de buurt en wie heeft hier ervaring mee?
alvast bedankt voor het meedenken!:dag:
addie benard

Hi
Het best is om naar de sites van de National Parks te gaan voor info www.nps.gov Ik ben niet zo’n wandelaar en zeker geen fietser. Maar ik weet wel dat Moab het paradijs voor mountainbiking is Wil je al die plekken in een reis bezoeken? Hoeveel tijd hebben jullie daarvoor, en welke tijd van het jaar wil je gaan? Wildlife spotten in Yellowstone kan gewoon vanaf de verharde wegen. Lamar Valley is geweldig voor wildlife.Je zal er zelfs opstopping meemaken als de bisons over de weg lopen. Grand teton heeft meerdaagse trails voor oa bearspotting. Als je vragen hebt over roadtrips zal ik ze graag beantwoorden.
Yeehaw

bedankt voor je reactie!ik ga zeker de site nps bezoeken!
we hebben 3 wk en reizen van Jackson via Yellowstone naar Denver.Je hebt ons hier al eerder een paar goede tips voor gegeven!
we gaan 24 aug
heerlijk om alvast voor te genieten via internet
dank voor je tip

In arches hebben wij devil’s garden gedaan (ligt op het einde van het park): heel zwaar, we hebben toen 5 of 6 uur gestapt en arches ligt in de woestijn dus was er verschrikkelijk warm maar wel heel mooi! Je passeert er langs verschillende bogen, bij double o (zesde boog denk ik) mag je wel terug keren want de laatste 2 zijn niet zo bijzonder. In arches kan je ook wandelen naar delicate arch, schijnt ook mooi te zijn maar na onze wandeling in devil’s garden hadden wij de fut niet meer om dit nog dezelfde dag te doen. In de trotter en soms ook in de folders die je krijgt bij het binnenrijden van de verschillende parken staan ook allerlei wandelingen vermeld.

Zoals Yeehaw al zei, kan je wilde dieren in yellowstone gewoon spotten langs de weg.

1 like

bedankt voor de tips!
hartelijke groet,addie benard

Ik weet niet of je tijd hebt om highway 12 af te rijden? Die begint bij Bryce Canyon en is misschien een te grote omweg? Highway 12 is een van de mooiste scenic byways ter wereld, en je kunt er tevens o.a. Goblin Valley en Cathedral Valley bezoeken. Van daaruit is Capitol Reef niet ver meer. Dé plek bij uitstek in Utah om te bezoeken is Muley Point, maar dat ligt niet op de weg naar Denver.

bedankt voor de tips!
we logeren in torrey en kunnen dan de 12 een heel stuk rijden
ook logeren we in blanding en kunnen we als we tijd hebben mv en muley point nog doen…Is er naar muley point een begaanbare weg?
hartelijke groet…nog 3 weken en dan gaan we!!

Muley Point is een redelijk goede onverharde weg maar niet rijden als het regent. Halverwege ligt een dode koe (noordzijde van de weg) die elk jaar een stukje meer verdwijnt… Komende vanaf het noorden staat er een bord voor Muley Point maar merkwaardig genoeg geen bord als je de Moki Dugway oprijdt.

1 like

oke,ip te doen dus met een gewone auto.
wat grappig van die koe…ben je er recent nog weer geweest?

2 jaar geleden voor het laatst maar in totaal wel 5x denk ik.

Heb toevallig eergisteren Devil’s Garden gedaan. Je kunt zelf kiezen hoe lang je deze wandeling maakt. Je kunt terug gaan via de “primitive loop”. Hier zit best wel wat klim en glijd werk bij. Wij zijn jong, vrij sportief en lopen stevig door. Wij begonnen rond 10.00 uur en waren rond 14.00 terug terwijl het tussen de 35 en 38 graden was. Het hangt dus echt af van je conditie hoe lang je over deze wandeling doet. Maar als je een beetje sportief bent, doe 'm dan helemaal, dus inclusief de primitive loop! Is tot nu toe qua wandeling de leukste die we hebben gedaan. 's Avonds zijn we de Delicate Arch trail gaan doen, die is niet zo lang, maar je stijgt wel een heel stuk. Eenmaal bij de arch aangekomen is het wacht tot de zon onder gaat. Dan is het licht op de Delicate Arch heel mooi.

Onze blog over Moab: http://www.daviddevogel.nl/moab-arches-national-park-en-mountainbiken/

In Capitol Reef is niet enooorm veel te doen. Een aantal trails zijn afgesloten door een landslide een tijdje terug. De Cassidy Arch trail schijnt erg mooi te zijn. Wij zijn vandaag begonnen aan deze trail, maar hebben deze helaas moeten afbreken omdat de lucht erg dreigend begon te worden en je hier niet met regen/onweer moest zijn. Kan dus niet zeggen of hij echt mooi is of niet. Wel veel klimwerk in ieder geval. Toen het weer wat beter was de Cohab Canyon trail gedaan, stelde niet heel veel voor eerlijk gezegd…

Succes nog in ieder geval!

In Moab hebben we fietsen gehuurd bij Chile Pepper Bikes. Erg goede fietsen voor $ 45 per dag.

Ik zie allemaal erg leuke tips voor wandelen. Wij gaan a.s. Augustus ook naar o.a. arches N.P. Wij beschikken over goede bergschoenen die je vooral gebruikt in de Alpen. Heb je deze ook nodig voor deze wandeltochten of kan je met lichter materiaal af.
Ik ben benieuwd want dit schoeisel neemt nogal wat ruimte in beslag in de koffer. Ik ben benieuwd hoe anderen hiermee om gaan.
Groet,
Jacques

Via Wereldwijzer app

Lichter materiaal is prima. Ik had gewoon hoge casual schoenen en vriend met wie ik was had lage wandelschoenen. Voldoet allebei. Je hoeft ook geen ervaren wandelaar te zijn voor alle wandeltochten. Een goede conditie is soms wel handig en veel water ook. Voor de devils garden trail in Arches N.P. hadden we 4 liter water per persoon bij ons. In 4 uur wandelen is dat bijna allemaal opgegaan. Onderschat niet dat je in een temperatuur van 35 graden gaat wandelen. :wink:

In Arches mag je Tower Arch trail zeker niet missen. Devils garden is prachtig maar wordt een beetje platgelopen
. Probeert of je nog mee kunt met de Fiery Furnace. Online boeken.
Geen trail, maar wel zeer de moeite waard is Cathedral Valley in Capitol reef. Mooie drive over dirtroads. Reken zeker op een uurtje of 5. Je moet een stukje door een rivier dus wel makkelijk als je een hoge auto hebt.
Vlak bij Arches is er nog de trail naar Corona Arch. Gigantische Arch. Erg mooi. Op de weg naardetrailhead kon je langs een site met dinosaurs sporen.

Edit- Oops, zie nu pas dat dit een oude topic is.

Kan geen kwaad, het is een zeer interessant onderwerp :wink: