Informatie gevraagd over Capitol Reef en Globelin State Park

Wij, gezin met 4 kinderen, trekken 5 weken door amerika (SF, Death Valley, Page, Bryce Canyon, Capitol Reef, Moab, Cortez, Monument Valley, Flagstaff en Palm Springs. Ik ben nu met de invulling bezig en wil weten of het de moeite waard is om vanaf Torrey op 1 dag naar het Globelin State Park te rijden en dan weer terug naar Capitol Reef om dit verder te bekijken OF toch gewoon de hele dag besteden aan Capitol Reef en geen bezoek brengen aan Globelin State Park. De volgende dag vertrekken we dan naar Moab via route 95 en 191.
caroline

Globelin State Park ken ik niet, Capitol Reef hebben we wel gedaan. Hadden er maar enkele uren voor en wij vonden dit eigenlijk veel te weinig. Je kan een groot stuk rondrijden met de auto en er zijn veel leuke wandelingen die je kan doen.
Succes met de planning!

1 like

Ik zou je als advies willen geven om zeker een dag voor het Capital Reef uit te trekken, want dat is te mooi om “ff” te doen. Wat betreft het Goblin Valley State Park… het is mooi en zeker de moeite waard als je er toch langs komt, maar ik ervan uit dat jullie de "benedenlangs"route rijden en dan via de 191 naar Moab rijden (bovenlangs is niet echt de moeite waard). Dat is erg mooi EN je hebt je tijd dan ook hard nodig, want ik garandeer je nu al dat je vaak gaat stoppen.

Met vriendelijke groet, Richard.

:idea:Ps. Ik weet niet of je je auto van te voren besteld, maar je kan een boel problemen voorkomen door hier van tevoren alvast het nodige te regelen. Zorg ervoor dat je minimaal een gescheiden airco hebt, een navigatie is ook erg handig en wat ook reuzehandig is is een aansluitpunt achterin voor stroom. Als je vanuit nederland een omvormer meeneemt kan je altijd je batterijen van je camera’s opladen. Nog een tip: KOOP DAAR ALS EERSTE EEN GOEDE KOELBOX. Ijs(blokjes) is in vrijwel elk hotel zo uit de machine te halen dus elke morgen ff water uit je box, vers ijs erin en de hele dag koude dranken, ongesmolten boter en beleg. Wij nemen de koellbox altijd weer mee terug als extra begage gevuld met de nodige flessen (hier niet te verkrijgen)saus.

1 like

Goblin Valley SP is maar een korte zijtrip vanaf ut24 onderweg naar Moab. je komt dan ook langs de onverharde zijweg naar Little Wild Horse Canyon. Bij little Wild horse kan je de slotcanyon inlopen. Bij Goblin Valley kan je de rotspartijen vanaf de parkeerplaats zien maar ook de valley ingaan. De kinderen zullen dit wel waarderen. Neem water, een hoed en sunscreen mee. geen schaduw. Capitol Reef NP is een prachtig park. We hebben er wel langer dan een dag doorgebracht maar in een middag/ochtend kan je ook een goede indruk krijgen.
Je wil van Torrey naar Moab via ut95 en us191. Ook dan kan je even naar Goblin Valley op en neer. Ik hoop dat je niet in een dag van Torrey naar Moab gaat op deze manier. (via 95 en 191) want niet te ver van 95 of er zelfs langs, is van alles te zien zoals Hite Overlook, Natural Bridges NM, Moki Dugway, Muley Point, Edge of the Cedars, Canyonlands The needles etc. Ook het stuk tussen Torrey en Hanksville is prachtig door een Badlands soort omgeving en in Hanksville is de Rock Shop misschien weer open. Zorg dat de tank vol is want tussen Hanksville en Blanding zijn geen pompen. (In noodgevallen in Hite…) Ook geen huizen behalve een gesloten hotel.
Yeehaw

1 like

Hi Petra,
dank je, gaat zeker lukken. heb al wat reacties gehad, dus we gaan weer lekker verder met het indelen.
groet
caroline

Hi Yeehaw,

Oke, ik denk dat ik het zo ga doen. We gaan 's morgens via de 24 naar Gobelin Valley. Ik neem aan dat op de 24 aangegeven staat waar je naar de Gobelin Valley moet. Kunnen we dit rijden of moeten we de auto parkeren en een stuk lopen?? Waar precies is de little wild horse slotcanyon? Ik heb inderdaad bij meerdere reisverslagen gelezen dat dit leuk is voor de kinderen. Dit wordt dan het ochtendprogramma. Daarna rijden we weer terug naar Capitol Reef en rijden hier naar het noorden en zuiden en kijken dan alleen bij de uitzichtpunten. Dit is te doen??
Ik wilde dus wel inderdaad in 1 dag van torrey naar Moab via de 95 en de 191. Ik wilde wel naar de natural bridges nat. monument en Edge of the Cedars (dit is de moeite waard??)
Waar precies is dan Hite Overlook, Moki Dugway, Muley Point, Canyonlands The needles (bedoel je hiermee the needles overlook???
Wij verblijven een week in Moab en dan wilde ik ook dagtrips maken o.a. naar Canyonlands, raften, met een 4x4 wheel auto een tocht maken, scenic route 128 rijden, uiteraard naar de arches. Wat is dan het mooiste om te zien??
Je schrijft ook over de Rock Shop in Hanksville, wat is dit??
Ik kijk uit naar je reactie.
alvast bedankt,
groet caroline

Toevallig (nou ja…) heb ik gisteren wat geschreven op een ander forum over de 95 route John Atlantic Burr Ferry - Bullfrog to Hall crossing - Utah Forum - Tripadvisor Needles Overlook is te bereiken vanaf 191 ten noorden van Canyonlands The Needles. Om in het Needles gedeelte van Canyonlands te komen neem dan ut211 van 191. Interessant is bv Newspaper rock en de klimrotsen. En probeer “The wooden shoe” te ontdekken. Verder kan je er lange wandelingen maken.
De weg naar Goblin Valley is aangegeven maar ik ben er niet zeker van of dat ook voor Wild Horse geldt. Lees dit eens: Little Wild Horse Canyon
Bij Goblin Valley is een grote parkeerplaats. Daar vandaan is het een kort stukje lopen naar de rotsen.
Met een week in Moab heb je ruim de tijd voor alles. Hiking, biking, raften 4x4, noem maar op, en alles is mooi in die omgeving! Maar Arches NP (Fiery Furnace, Delicate Arch etc.) is onze favorite.
Yeehaw