Je wil teveel… zeker met de camper. Met deze route zit je hele dagen in de auto (camper) en heb je te weinig tijd om rustig te stoppen en dingen te bekijken.
In Moab is veel meer dan alleen Arches. Ik zou met de tijd die jullie nu hebben Moab laten vallen.
Vanaf dag 7 zou je dit kunnen doen. Waarvan ik eerlijk moet zeggen dat zelfs dit al veel is. Je bent nu iedere dag onderweg. Mijn ervaring is, dat je op een gegeven moment ook wel eens een dag rustig aan wilt doen.
needles - Flagstaff
flagstaff - Grand Canyon
Grand canyon - Monument Valley
monument valley - Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion - Las Vegas
Voor Zion zou je eigenlijk 2 overnachtingen moeten hebben. Er is daar veel te zien en te doen.
Ik weet niet waar je de camper huurt maar bij Cruise America schijn je in de zomer ook door Death Valley te mogen.
Je zegt dat de overnachtingen al vast staan. Is dat annuleerbaar. Welke campgrounds sta je? Juist met de camper kun je zo mooi in de parken staan. Je kunt dan de camper laten staan en gebruik maken van de shuttle bussen. Verder hoef je niet op zoek naar een parkeerplaats of heen en weer te rijden wat enorm veel tijd kost.
hoi,
wat een snelle reactie!
we zijn 13 jaar geleden ook geweest, en toen hadden we (wel met de auto) maar 4 dagen ‘rust’, nu 5. En nu hebben we ook minder kilometers. Maar je hebt gelijk, het is een vol programma.
we hebben moab erin, omdat we daar vorige keer niet zijn geweest. we willen daar ook alleen maar naar arches gaan. Vorige keer zijn we wel via page geweest, dat was wel heel mooi, maar hoeft niet perse weer.
we hebben bij el monte geboekt, daar mag je niet door DV.
Helaas zitten we niet in de parken. bij yosemite zitten we er ook best vandaan (mariposa), maar er gaat dan wel een shuttle.
De overnachtingen staan inderdaad wel vast, en daar willen we ook niet meer aan gaan sleutelen, anders moeten we weer gaan zoeken…
Jammer dat er aan de overnachtingen niet meer te tornen is.
Vergeet niet dat je met de camper veel trager bent dan met een normale auto. De tijden in google maps kloppen dan echt niet meer, daar kun je gerust 20% bij optellen. En dan heb je de zuivere rijtijd. In mooie gebieden wil je ook nog wel eens stoppen, je zult moeten tanken en boodschappen doen.
Bijvoorbeeld: Monument valley naar moab is bijna 4 uur rijden. Daarbij kom je langs Gooseneck state park, ook een bezoek waard. In Arches liggen de viewpoints ook niet dichtbij elkaar en ben je ook veel rijtijd kwijt. Je bent dus echt een hele dag aan het rijden.
Ja, dat snap ik. dat is ook wel een probleem.
Zouden we bv arches de tweede dag kunnen bekijken, voordat we naar torrey gaan? Het is zo moeilijk in te schatten!
Wat fijn zulke kenners op dit forum!
Needles-Williams met een RV is minder dan 3 uur rijden. Wil je de R66 routes volgen tussen via Oatman en Sitgreaves pass en dan via Hackberry en Peach Springs tussen Kingman en Seligman?
En wil je naar Meteor Crater gaan? $ 15,-- pp en je hebt het snel gezien. Gat in de grond.
En Joshua Tree tussen San Diego en Indio is ook niet logisch, dan kan je beter in Twentynine Palms of in het park gaan overnachten.
En wil je niet naar Canyonlands Island in the Sky en Dead Horse Point? Dat zou je kunnen doen voordat je naar Torrey rijdt maar jullie zullen Goblin Valley onderweg toch ook nog wel even willen zien.
Arches kan gemakkelijk een hele dag nemen maar als je er alleen heenrijdt en maar kort bezoekt dan kan je nog door naar Torrey die dag. Je tijd voor Moab is echt te kort imo. En ook jammer van het gejaag door Zion. Wewllicht maar een nacht in Las Vegas en een extra nacht in Zion. Reserveringen kan je toch cancellen?
Yeehaw
Ik zat eigenlijk al te hopen op jouw reactie!
We willen inderdaad een stukje route 66 meepikken, dat stuk tussen kingman en Seligman. Dan kunnen we het die dag rustig aandoen. Wie weet zouden we dan op dezelfde dag nog naar de krater kunnen gaan. Die krater moet erin, onze zoon zit daar echt op te azen, is helemaal gek van de ruimte! Lijkt mij ook maar een groot gat, maar ja.
Joshua tree inderdaad een dagje later, tussen indio en Needles.
Ik denk dat we alleen rijden in Arches, hoe mooi het ook zal zijn. Ik vrees dat we sowieso veel alleen rijden, en niet echt iets ‘doen’.
Zion is ook weer zo’n lastige keus, dat we daar niet echt stoppen, maar doorrijden naar Las Vegas. Maar daar hebben we dan weer een ander uiterste van de reis!
Goblin Valley willen we ook wel zien, dat lukt dan waarschijnlijk ook wel onderweg naar Torrey. Nog ervaringen met The Hogback? Is dat echt zo eng, en hoe lang is het stuk?
sabrina
Van Williams naar Meteor Crater is ongeveer 70 miles. MC ligt maar 6 miles van I40 af. Maar je hebt natuurlijk ook tijd nodig voor Meteor Crater. De film die ze gratis vertonen is niet om aan te zien imo. Dus dat wordt nog een hele rit heen en weer naar Meteor Crater. Wellicht is het verstandiger dan in Flagstaff te overnachten en 180 nemen naar GC.
De hogbacks zijn maar een paar miles lang. Brede weg en maak je hierover geen zorgen. Kopje koffie daarna drinken bij Kiva Koffeehouse. De uitzichten zijn gratis.
Als je zoon zo gek van de ruimte is bezoek dan 's avonds Lowell Observatory in Flagstaff. Korte steile rit van down town Flag naar Lowell.