Tips rondreis zuid-west amerika

In juni gaan mijn vriendin en ik een rondreis maken door zuid-west Amerika. We hebben een globale route opgezet, maar zouden graag wat tips krijgen! Is Sedona bijvoorbeeld de moeite waard of kunnen we onze tijd beter op andere plaatsen besteden? Op welke plekken kunnen we beter een dag langer blijven? Welke route is het handigst om te nemen van Death Valley naar Yosemite en van Joshua Tree richting Grand Canyon? Alvast bedankt!!

01 juni: 11.50 uur aankomst lax,Los Angeles airport.
02 juni: Los Angeles
03 juni: Los Angeles – San Diego
04 juni: San Diego
05 juni: San Diego – Joshua Tree
6 juni: Joshua Tree – ??
07 juni: ?? – Sedona??
08 juni: Sedona – Grand Canyon
09 juni: Grand Canyon
10 juni: Grand Canyon – Page
11 juni: Page – Monument Valley
12 juni: Monument Valley- Moab
13 juni: Moab – Bryce canyon
14 juni: Bryce canyon – Zion
15 juni: Zion
16 juni: Zion – Las Vegas
17 juni: Las Vegas – Death Valley
18 juni: Death Valley – Bishop??
19 juni: Bishop – Yosemite
20 juni: Yosemite
21 juni: Yosemite
22 juni: Yosemite – San Fransisco
23 juni: San Fransisco
24 juni: San Fransisco
25 juni: San Fransisco - Montery
26 juni: Montery – -Santa Barbara
27 juni: ?
28 juni: ??? - Los Angeles
29 juni: back to holland

Hi.
" De moeite waard" is natuurlijk subjectief maar na GC is Sedona de meest bezochte touristbestemming in Az. Met nadruk op tourist maar de Red Rocks zijn prachtig en je kan er lekker wandelen en bv een Jeep tour maken.
Van Joshua Tree (Twentynine Palms) kan je best in een dag naar Sedona rijden.
Voor GC: Afhankelijk van jullie plannen is een nacht vaak lang genoeg.
Moab: Hier heb je zeker 2 volle dagen nodig. Ik zou Moab voor een volgende reis bewaren. Van GC naar Monumet Valley, dan naar Page en dan naar Bryce. In Page kan je gemakkelijk 2 nachten verblijven.
Bishop is een goede overnachtingsplaats tussen DV en Yosemite. Kan ook in Mammoth Lakes of Lee Vining.
San Francisco schrijf je met een “c”" en Monterey met een “e”
Santa Barbara ligt op zo’n 2 uur rijden van LA. Velen kiezen Cambria, Morro Bay of Pismo Beach voor een verblijf tussen SF en LA omdat er langs hw1 zo veel te zien en te bezoeken is.
Yeehaw

Een mooie route van San Diego naar Joshua Tree is via Julian en Anza Borrego desert state park. Je kan ook van Joshua tree via Route 66 Needles - Oatman - Kingman - Seligman naar Sedona rijden. Te veel om op een dag te doen, maar wel een leuke route. Een halve dag Moab is inderdaad te weinig om daar alles te zien wat er is. Ook ik zou Moab voor een andere reis bewaren. In plaats van Moab kun je ook via 95 naar Capitol reef rijden en een overnachting in Torrey nemen. En daarna door naar Bryce canyon.

Bedankt voor jullie reacties! We zitten erover te denken om misschien San Diego te schrappen en dan wel naar Moab te gaan, omdat het ons wel erg mooi lijkt.

Ik zou dat zeker overwegen.

nog een vraag:

We zitten te denken om vanaf Joshua door het Mojave National Preserve eerst naar Las Vegas te gaan en dan omgekeerde rondje, Zion Bryce, Capitol Reef, Moab, Monument Valley, Page, Grand Canyon en dan Death Valley te doen.
Dit omdat we dan Mojave meepakken en op een door de weekse dag in Vegas kunnen overnachten ipv in het weekend.

Graag horen wij jullie reactie hierop!!

Groetjes Linda en Erica

Je komt dan 2x door Las Vegas maar je plan is goed mogelijk. Mooie rit door Mojave National Preserve. Zonder stoppen is het 4 uur rijden tussen Twentynine Palms en Las Vegas.

1 like

Hallo
In de haven van San Diego ligt een vliegdekschip (Midway )
wat nu een museum geworden is.
Je mag het schip bijna helemaal van binnen bekijken
Dit vind ik een aanrader .

Overigens lijkt mij 9 Juni een hele dag bij de Grand Canyon erg lang.

fijne reis

gr. p

één dag grand canyon lang???
Als je een wandeling wil maken is één dag te kort!
Er zijn namelijk meerdere uitkijkpunten dan één hoor.

waarom vlieg je niet van SFO terug naar huis

Dan mist ze Highway 1, en die is toch echt wel de moeite waard! Wij hadden hem in 2009 echt niet willen missen.

wij zijn ook voor terug gereden naar LA omdat wij terug vlogen via SFO maar hij hebben helemaal niets kunnen zien vanwege de dichte mist die er hing

Bedankt allemaal voor jullie reacties!! Dit is de route die we gaan doen. San Diego valt dus af, maar ja je moet nou eenmaal keuzes maken in het leven :slight_smile: Het is een bewuste keus om niet op SF terug te vliegen omdat we erg graag over de hw 1 terug willen rijden en er is genoeg moois te zien onderweg.

Vr 01 juni: 11.50 uur aankomst lax,Los Angeles airport. (motel 6)

Za 02 juni: Los Angeles (motel 6 hollywood)

Zo 03 juni: Los Angeles – joshua tree (Twentynine palms camground??)
Ma 04 juni: Twentynine palms –Las Vegas (Trumptower stripview)

Di 05 juni: Las Vegas - Zion (zioncamp??)

Wo 06 juni: Zion
Do 07 juni: Zion- Bryce canyon (campground ??)
Vr 08 juni: Bryce canyon - Capitol reef (Fruita campground ??)

Za 09 juni: Capitol reef - Moab(Campground??)
Zo 10 juni: Moab
Ma 11 juni: Moab
Di 12 juni: Moab- Monument Valley (goulding Campground)
Wo 13 juni: Monument Valley - Page (wahweap Campground)
Do 14 juni: Page
Vr 15 juni: Page - Grand Canyon(mather campground

Za 16 juni: Grand Canyon
Zo 17 juni: Grand Canyon - Kingman
Ma 18 juni: Kingman – Death Valley (???)

Din 19 juni: Death Valley – Bishop
Wo 20 juni: Bishop – Yosemite (tuolumne meadows campground ??)

Do 21 juni: Yosemite
Vrij 22 juni: Yosemite
Zat 23 juni: Yosemite – San Fransisco (campground, motel/hotel budget??)

Zo 24 juni: San Fransisco
Ma 25 juni: San Fransisco
Di 26 juni: San Fransisco - Montery
Wo 27 juni: Montery - cambria
Do 28 juni: Cambria – Venice beach
Vr 29 juni: Los Angeles - Nederland

We hebben al een aantal hotels/ campgrounds vastgelegd. We gaan af en toe in een hotel/motel en de rest gaan we heerlijk in de natuur kamperen. Ik vind het wel fijn om me op een camping te kunnen douchen. Ik heb nog een aantal tips nodig voor campground hotel (zie ??) We waren te laat met reserveren voor yosimite. Nu heb ik iets gevonden,tuolumne meadows campground, deze is voor de helft First-come, first-served. Kunnen we het hier op gokken? Hoe laat zouden we dan op de "stoep"moeten staan? Nog andere suggesties?

En bij death valley, is het daar verstandig en uit te houden met die hitte om te kamperen? en welke bevelen jullie aan? Ik zag dat de bekenste furnace creek waarschijnlijk dicht was wegens verbouwing??

Tips dus welkom!! Groetjes Linda en Erica

In San Francisco zou ik gewoon met de camper op Marin park gaan staan, en vandaar met de ferry naar Downtown. Voor een paar dollar koop je een Muni kaart en kun je bijna van elke vorm van openbaar vervoer gebruik maken in de stad. Parkeren is razend duur in San Francisco en met een hotel kom je dan op dubbele kosten.

Voor de campground in Yosemite zul je heel vroeg moeten zijn. Ik heb wel gehoord dat de mensen daar al om 8 uur voor de “poort” staan voor een plek. Vaak is 11 uur check out time, dus in ieder geval zul je daar voor 11 uur moeten zijn. tuolumne meadows ligt trouwens nog wel een flink eind van de valley af, wat zeker met de camper wel tijd kost. Ik zou toch regelmatig op de reserveringssite kijken of er niet alsnog een plek vrijkomt op een van de pines. Ook als je daar bent kun je informeren of er een plek is vrijgekomen. Er wordt wel eens wat geannuleerd.

Bij Joshua Tree kun je in het park gaan staan op Black rock campground. Deze campground is volgens mij ook te reserveren.

Bij Zion echt op Watchman gaan staan. Ze hebben hier plekken met stroom, dus kun je eventueel ook de airco gebruiken. Deze plek is een half jaar van te voren te reserveren.

In Bryce kun je kiezen om in het park te gaan staan of bij Ruby’s inn.
In Death Valley hebben wij bij Furnace creek gestaan. Ik dacht dat ze daar al klaar waren, maar mocht hij niet open zijn ligt daar tegenover ook nog een campground. Anders kun je eventueel Stove pipe wells proberen.

Een campground in Cambria weet ik niet. Wij hebben een stukje verder gestaan in Pismo Beach. Een campground aan het strand. Vanaf de campground loop je zo het strand op.

Venice beach heeft geen campground. Hiervoor zou je in Malibu kunnen gaan staan. Een prachtig gelegen campground met uitzicht over de oceaan. Zie hier en hier uitzicht vanuit de camper!

Wanneer haal je de camper op? Is dat op 3 juni? Heb je dan een vroege pick-up? want anders is Joshua Tree ver voor de eerste dag!

We halen 1 juni de auto op, Kamperen doen we in een tentje dat we daar kopen.

Owww, met kamperen was ik er zo maar vanuit gegaan dat jullie met een camper gingen. Nu begrijp ik het hotel in San Francisco ook.

Dan zou ik in Death Valley ook een kamer nemen in Furnace creek ipv in de tent. Een overnachting in Death Valley is een onvergetelijke ervaring!

Bedankt Marenko!!
We hebben Furnace creek ranch aan ons lijstje toegevoegd!

Iemand ervaring met Canyonland Campground bij Moab of andere betere suggesties?

En vanaf 20 juni willen we het liefst in yosimite verblijven,Tuolumne Meadows leek me wel wat (first come, first served), maar nu zie ik dat er een kans bestaat dat deze nog niet open is. Dit omdat de tiogapass nog gesloten is. Iemand nog andere ideeën?

Alvast bedankt!!

Mooie route hoor! Zou er niets meer aan veranderen. Logeren in Death Valley is nogal duur. Ik weet wel een campground met schaduw maar die is in Panamint Springs aan de westzijde van DVNP. Kampeer zelf niet maar ken mensen die daar met veel plezier hebben gestaan.

Canyonlands in Moab hebben wij met de camper gestaan. Is een goed gelegen campground midden in Moab. Op loopafstand van de restaurantjes en winkels. Naast de supermarkt gelegen.

De tent plekken ken ik persoonlijk niet maar ik weet dat andere mensen daar met veel plezier met de tent gestaan hebben. De tent plekken liggen ook apart van de camper plekken.