Trail in Cuzco of de Takezi trail

In een vorig topic heb ik info gevraagd betreft hoogteziekte. Nu is mijn vraag of iemand de Takezi trail heeft gelopen en een trail in Cuzco. We willen zowiezo een trail doen maar omwille die hoogteziekte durfen we nog niets vastleggen. Is de Takezi vergelijkbaar met bv. de Salkantay of de Lares. De inca trail zal wel vol zitten. is het ook nodig de trein al te reserveren of kan dat nog terplaatse?
Dank je

Hola AnitaLucia,

In Cusco heb ik zelf de Lares Trail, Inca Trail en Choquequirao gelopen (welke wij ook aanbieden via ons reisbureau). De Inca Trail moet je inderdaad een paar maanden van te voren boeken, bij de overige trails is dat (meestal) niet noodzakelijk.

Wat betreft de hoogteziekte zijn zowel de Trails in Cusco en Takezi vergelijkbaar (beide bereiken 4200 m). In de regel is enkele dagen acclimatiseren van te voren wel aan te raden. Niet iedereen krijgt echter last van de hoogteziekte, mocht dat wel het geval zijn dan is er een populair middeltje te verkrijgen in apotheken dat Oxyshot heet. Het is uiterst effectief…google er maar eens op zou ik zeggen!

De trein zou je ter plaatse of via internet kunnen reserveren, in de vakantieperiodes zou ik wel een weekje van te voren boeken, als je 1 of 2 dagen van te voren gaat dan heb je kans dat er geen plaats meer is. Mocht je via een reisbureau boeken dan regelt het reisbureau normaliter de trein, etc.

Veel plezier in Peru,

MVG,
CuscoPeru.NL