Interessante plaats nabij Cuzco,maar lager gelegen?

Hola,
Vanuit Lima vertrek ik naar Cuzco.
Maar natuurlijk door van zeeniveau direct zo hoog te gaan bestaat het gevaar op hoogteziekte.Daarom zou ik bij aankomst in Cuzco eerst een dag of 2 naar een lager gelegen gebied gaan om aan de hoogte te wennen.Dan nog 2 dagen Cuzco vooraleer de Salkantaytrekking te doen.
Zijn er interessante plaatsen in de omgeving van Cuzco om aan de hoogte te wennen?

Saludos,
Bart

Arequipa is een ideale tussenstop, ligt op 2400 m en een aangename stad waar toch wel van alles te bezoeken is
(hebben wij gedaan in juli van dit jaar en hebben geen last gehad van hoogteziekte- veel water drinken is ook nuttig)

Inderdaad is Arequipa een nuttige tussenstop voor degenen die (gedeeltelijk) met de bus reizen en het effect van hoogte willen reduceren. Maar daar heb je niet veel aan als je rechtstreeks met het vliegtuig van Lima naar Cusco wilt. Heb je slechte ervaringen met hoogteverschillen? Velen gaan gewoon van Lima direct naar Cusco met vliegtuig of bus, doen het daar een of meer dagen rustig aan en (vrijwel) niets aan de hand.
Dus als je gewoon gezond bent en in het verleden geen slechte ervaringen hebt gehad, dan zou ik het in of bij Cusco gewoon een paar dagen rustig aan doen. Veel water drinken wordt aangeraden, coca-thee ook, en bij de drogist kan je o.m. tabletten tegen hoogteziekte kopen.
http://www.hostellima.nl/

Hola Bart,

Je kunt vanuit Cusco gelijk naar de heilige vallei gaan op een uurtje afstand. Een prachtige omgeving met mooie plaatsjes (pisac, urubamba, ollantaytambo) en inca ruines op zo’n 2800-2900 meter hoogte, dus geen kans op hoogteziekte.

Donny
Proyecto Peru Spaanse les en vrijwilligerswerk in Cusco

In deze thread meer over hoogteziekte.

Veel plezier in Peru!
Cécile