"traag" reizen, eerste idee....

Hallo,

de voorbije jaren hebben wij een paar geweldige roadtrips gemaakt, in Zuid- Afrika, USA, Thailand, en Europa. Geweldige reizen maar soms ook wel vermoeiend. Daarom dachten we om het eens anders aan te pakken, minder verplaatsingen en langer op 1 plaats blijven in een comfortabel huisje. Zuid-Afrika lijkt ons daarvoor ideaal. Tijdens onze vorige reis hebben we Kaapstad - Route 62 - Addo NP - Garden Route - Kaapstad gedaan.
Ik heb er ook meegedaan aan de geweldige Cape Town Cycle Tour. Door een hevige bosbrand was die jammer genoeg ingekort tot 47km ipv 109.
Dus als we terug naar Zuid- Afrika gaan, zou ik graag de écht Tour meefietsen ook (op 6 maart 2016) Maar ik wil ook graag Krüger park zien…
We hebben ook nog niet beslist of we 3 of 4 weken gaan (luxe- probleem :slight_smile: )

Dus was mijn eerste idee iets als volgt:

• vliegen op JHB - met de auto richting Krüger en daar ergens een huisje voor een week (langer?): mijn man kennende, wil hij niet in het park overnachten, liever een dorpje/stadje waar je 's avonds ook eens kan buitenkomen, wijntje drinken, restaurant gaan,… Op dit moment denk ik Hazyview omdat dicht bij de gate van het park is. Maar is dit wel groot genoeg om een week te verblijven? Er is ook nog wel genoeg in de streek te doen (panorama route etc)
    Hoeveel dagen zouden jullie hier aanraden?
  • terug naar JHB om zo naar CPT te vliegen. Daar ook een week of 2 week een vaste plek zoeken om te blijven, chillen, wijn drinken en uiteraard uitstappen doen en fietsen!

CPt kan ik regelijk goed inschatten omdat we er nu pas geweest zijn. Ik vraag mij meer af hoeveel tijd we best voorzien voor Kruger en omgeving. Graag tips daarvoor

Hoi,

Vanuit hazyview kan je wel al onderstaande uitstappen maken, het stadje zelf zijn we doorgereden, maar kan ik niet genoeg inschatten daarvoor.

• pilgrims rest
  • panorama route
  • moholoholo rehab center
  • Jessica the hippo
  • en dan Krüger Park

groetjes

Voor een comfortabel huis dichtbij het Krugerpark kan ik Mhofu warm aanbevelen: Vakantiehuis bij Kruger Park.nl - Mhofu, het vakantie - huis - bij Kruger Park

Vermits jullie toch “tijd genoeg” hebben, zou ik in ieder geval twee nachten **IN **het Krugerpark spenderen. Er gaat niets boven de bushfeeling en de nachtelijke stilte/natuurgeluiden! In de “kampen” zelf kan men uiteraard ook 's avonds rondlopen, want dan zijn de hekken toe en kunnen de roofdieren er dus niet in. Als jullie een plek kiezen met een restaurant is ook dàt weer opgelost. Een goede restaurant-tip kan ik je jammer genoeg niet geven, want die zijn na ons laatste bezoek in 2012 allemaal door nieuwe eigenaars overgenomen, oa Mugg & Bean. Denk er echter ook aan dat niet ieder kamp een zwembad heeft.

Groetjes,
Toetske

welk stadje vinden jullie het leukst? Hazyview, Nedspruit of Hoedspruit? En van waaruit kan je de beste game drives doen?

Hazeview is als ik het me goed herinner erg klein

Al die dorpjes zijn klein, maar Hoedspruit is wel gezellig en veel te doen in de omgeving oa. Jessica de Hippo, of met http://www.dawnsafaris.com een safari maken in Kruger. Of naar Moloholo centrum, daar is o.a. Stoffel de uitbreek kunstenaar…
En er zijn leuke en goede restaurants.

Sleepers een oud trein station of iets erbuiten richting Phalabowra Three bridges.