Van de zomer willen we graag naar Zuid-Afrika op vakantie. Aangezien we gehoord hebben dat je de accommodatie in Kruger op tijd moet boeken, wil ik daar graag vast wat info over.
Na de panorama route willen we de volgende dag vanuit Hazyview/Graskop (of daar in de buurt) het Krugerpark in. We willen graag slapen in het lower sabie restcamp. Kun je vanaf Hazyview/Graskop in een dag naar het lower sabie restcamp rijden of moeten we eerst ergens anders overnachten? We willen namelijk het liefst 2 nachten in het lower sabie restcamp verblijven.
De afstand vanaf Graskop is slechts 138km dus dit is geen enkel probleem. Lower Sabie is een geweldig kamp in een zeer wildrijk gebied dus 2 nachten is zeker aan te bevelen. Liefst meer…
Prima te doen. Boeken kan online via www.sanparks.org
Als de betaling niet lijkt te lukken, stuur dan direct een e-mail naar reservations@sanparks.org met je plannen.
Vaak is je reservering dan nog wel te tracen en kan de betaling handmatig geregeld worden (met credit card).
Hebben jullie ook al andere plannen of een concept-route? Voe je vrij om die hier ook te toetsen. Veel deskundigen op dit forum die even ‘mee kunnen kijken’ naar een haalbare route e.d.
Veel plezier alvast,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience
Bedankt voor jullie reacties. We hebben al een concept route.
22 juli: reisdag
23 juli: aankomst vroeg in de ochtend (5 of 7 uur). Doorrijden naar Ohrigstad. Ik heb al een aantal keer autogereden in Zuid-Afrika, dus ik zal niet heel erg hoeven te wennen aan het links rijden.
24 juli: panorama route tot Hazyview of Graskop
25 juli: activiteit(en) vanuit graskop of hazyview
26 juli: naar Kruger (lower Sabie)
27 juli: Kruger (lower Sabie)
28 juli: via Kruger naar Swaziland
29 juli:van Swaziland naar Hluwhluwe (eind van de middag aankomen in Hluwhluwe)
30 juli: Hluhluwe
31 juli: door naar St. Lucia
1 aug: St. Lucia
2 aug: St. Lucia
3 aug: van St. Lucia naar Underberg
4 aug: georganiseerde trip Sani pass
5 aug: van Underberg naar Durban. Onderweg ziplinen?
6 aug: vanuit Durban vliegen naar Kaapstad
6 tot 11 aug: Kaapstad.
12 aug: 's avonds terugvliegen.
Als jullie betere/andere ideeën hebben hoor ik het graag. Kaapstad ben ik zelf al 2x 3 maanden geweest, maar ik wil m’n vriend daar graag een aantal dingen laten zien.
Bedankt voor de tip, hier hebben we ook over nagedacht. Maar ik zou graag afsluiten in Kaapstad, ondanks het mindere weer. In Kaapstad ben ik al geweest. Dus mochten we door problemen later in Kaapstad komen is dit minder erg.
Ja daar ben ik me vast bewust. We nemen het in overweging, even kijken wat voordeliger is qua tickets. Hebben jullie verder nog tips voor regio Durban/J’burg? We willen misschien toch Lesotho/omgeving Drakensbergen overslaan omdat het in die periode erg koud is daar. Dus dan hebben we een paar dagen over voor andere dingen.
KLM heeft nu hele aantrekkelijke vliegtickets. Gelden nog maar een paar dagen. Johannesburg zit er ook tussen.
Drakensbergen / Lesoto overslaan is wellicht wel goed idee. Mocht je er toch naartoe willen gaan, hou dan ook rekening met het type auto dat je huurt.
Je kunt in juli - aug zeker niet overal komen met een normale personenauto ;-(
Met warme groet vanuit de bush,
Natascha Snelder ZaZoe Xperience