Hallo allemaal,
In april gaan we naar Zuid-Afrika. We zitten alleen nog met een dilemma waarbij we jullie tips hopelijk kunnen gebruiken om de knoop door te hakken.
Onderstaand schema hebben we al vastgelegd en we komen niet uit dag 2 op dag 3. We zijn aan het twijfelen om vanuit Waterval boven het krugerpark in te rijden en te overnachten in restcamp pretoriuskop of een overnachting in hazyview te boeken en vanaf daar het krugerpark in te gaan.
Dag 1: Johannesburg –> Waterval boven
Dag 2: Waterval boven –> ???
Dag 3: ??? –> Sabi sands
Dag 4: Sabi sands –> Skukuza
Dag 5: Skukuza restcamp –> Olifants
Dag 6: Olifants restcamp –> Hoedspruit
Dag 7: Hoedspruit –> Panoramaroute –> Sabie of Graskop
Dag 8: Richting st Lucia
Mijn gevoel neigt naar pretoriuskop omdat ik het gevoel heb dan een dag extra safari te hebben omdat we dan op dag 3 door het krugerpark naar Sabi sands kunnen rijden.
Aan de andere kant zijn er in Hazyview vele leuke accomodaties en minder primitief dan pretoriuskop.
Ik hoor graag van jullie, misschien hebben jullie zelfs nog andere tips dan Hazyview of Pretoriuskop.
Net wat je zelf leuk vindt uiteraard, maar ik zou gevoelsmatig ook voor Pretoriuskop gaan. Je kan dan gewoon nog een dag er rondrijden en hoeft niet meer naar Hazyview te rijden + je zit gewoon in de avond in het park, wat uiteraard ook altijd leuk is. Wel moet je even kijken uiteraard of er nog een accommodatie beschikbaar is, want als je over een maand er al bent vraag ik me dat af.
Mocht Pretoriuskop vol zitten is Hazyview of wat dan ook natuurlijk een prima alternatief
Ik zou zeker ook voor Pretoriuskop gaan ipv Hazyview. Zeker is accommodatie in stadje op zich beter en mooier, maar door in Kruger Park te blijven, heb je een hele nacht extra in het park zelf. En de volgende ochtend sta je vanaf de poort ook weer tussen de wilde dieren.
Zoals Mattie ook al aangeeft, zou ik Hazyview als 2e optie aanhouden als Pretoriuskop vol zit. Zie www.sanparks.org voor beschikbaarheid in Kruger Park.
Alvast heel veel plezier,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience
www.zazoetravel com
Ik zou ook voor Pretoriuskop gaan. Het is toch uniek om in een wildpark te overnachten. Ok, je hebt nog enkele dagen in het Krugerpark, maar zo 1 extra nachtje is toch speciaal. En zo primitief is Pretoriuskop niet, vind ik zelf toch niet, alleszins
IN het Krugerpark overnachten is altijd leuker dan erbuiten: omwille van de sfeer, de nachtelijke geluiden en het feit dat men 's ochtends vroeger aan de safari kan beginnen. Niettegenstaande de Paasvakantie (of vallen jullie daarbuiten? dat heb je nog niet verteld) is er nog één en ander vrij- ik zou gauw boeken als ik jou was!
Iedereen bedankt voor de reacties :), top!
Morgen gaan we Pretoriuskop reserveren. We overnachten er van 25 op 26 april en er is nog voldoende plek.
Misschien kunnen jullie ons over het onderstaande nog tips geven, dan zijn we helemaal rond wat betreft het krugerpark/panoramaroute gedeelte van de reis:
We zijn nog aan het twijfelen over dag 6 en 7. Olifants restcamp hebben we vastgelegd en zijn van plan om daar vandaan naar Hoedspruit te gaan. We twijfelen nog om daar te overnachten en de dag erna de panoramaroute te rijden of om misschien al een deel van de panorama route te rijden en daardoor een extra nacht in Sabie of Graskop kunnen overnachten.
Panoramaroute rij je makkelijk in 1 dag van Hoedspruit naar Hazyview of Sabie. Dus ik zou in Hoedspruit overnachten, bijv bij Raptor’s Lodge, en dan daarna in Hazyview, bijv. bij Perry’s Bridge Boutique Hotel.
Of kijk voor allerlei adressen op www.safarinow.com of www.sleeping-out.co.za
Op die sites kun je ook zoeken op datum, wel net zo handig. Zie je alleen de beschikbare hotela, lodges en guesthouses.
Veel plezier en geniet van dit mooie land,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience