Begin februari gaan wij naar Zuid-Afrika en nu heb ik een vraag waar jullie vast antwoord op kunnen geven.
Wij komen de eerste dag aan in Johannesburg en rijden dan meteen door naar Hazyview (hier hebben we al een B&B geboekt). De volgende dag willen we om 08:30 de “Skyway trail” doen en hier zijn wij om 11:30 als het goed is van terug.
Nu vroeg ik mij af of het daarna nog mogelijk is om die dag de Panorama-route te rijden? Die avond hebben we nog niks geboekt, maar kunnen we verblijven waar we willen. De avond daarna moeten we in Olifants restcamp in het Kruger zijn en het is dus belangrijk dat de accomodatie van de avond ervoor een beetje gunstig ligt ten opzichte van het Kruger park. Is Hoedspruit dan een handige plaats om een B&B te boeken? Bedankt!
De Skyway trail zal wellicht uitlopen, en de panoramaroute is een verzamelnaam voor alle mooie uitzichten-watervallen etc. wat je kunt zien onderweg.
De route die het meeste te bieden heeft (als ik het zo mag uitdrukken) is vanuit Sabie naar de Strydom-tunnel (de weg naar Hoedspruit). Je hebt de Sabie en Berlin watervallen (2 van de in totaal 7), God’s Window waar je helemaal naar boven kunt gaan, de Bourcke’s Luck Potholes en de 2 uitzichtenpunten over de Blyde River Canyon.
Vanuit Hoedspruit naar Olifants is zo’n 160 km, waarvan 80 km. buiten het Kruger park. Je kunt het beste zo vroeg mogelijk op pad gaan en ipv bij Phalaborwa en bij de Orpen ingang ingaan. De weg van Orpen naar Satara is een erg wildrijk gebied, met name rondom Satara heb je de grootste populatie leeuwen.
Ga je na Olifants camp nog naar een ander camp in het Kruger? Je zou ook eerst het Kruger park kunnen doen en dan naar Hazyview?
Aanrader in Hazview is de Gecko Bushpackers lodge.
Veel plezier met je voorbereidingen, de halve pret :zon02:
Bedankt voor je reactie! Vanaf Olifants gaan we door naar het lower sabie camp en vanaf daar weer richting Swaziland. Het programma omdraairen wordt dus erg lastig voor ons!
We hebben voor de eerste nacht inderdaad (na positieve reacties) de gecko lodge geboekt. Fijn dat jij hem ook aanraadt!
Is het eventueel wel te doen om de skyway trail en panorama route in 1 dag te doen? Andere optie is één van beide niet en dat zou ik erg zonde vinden! Ik realiseer me dat het krap is, maar de tijd is helaas beperkt! Heb je nog tips om te verblijven in Hoedspruit (en is dit een logische plek)?
Helaas moeten we vanuit lower Sabie meteen door naar het zuiden, dat deel van de reis hebben we al vast liggen. Anders was het inderdaad een goede optie geweest!
Maar je raadt het dus niet af (maar vanwege het tijdsgebrek raad je het misschien ook niet aan ;)) om skyway trails en panorama route in één dag te doen? Het lijkt mij vanwege de tijd de enige optie, maar als jij zegt dat het ons nooit gaat lukken moeten we toch wat anders verzinnen! Waarschijnlijk moeten we dan één van de twee schrappen.
Bij Hoedspruit zoeken we een budget accomodatie, al moet ik zeggen dat jouw lodge er ook erg mooi uit ziet!
Van Hazyview naar Hoedspruit is in 1 dag prima te doen en welke route (lang of kort) je ook neemt, hij is eigenlijk altijd mooi. Het zal dus gewoon van je sky trail afhangen hoe uitvoerig je op verschillende plekken kunt stoppen … of niet!
In Hoedspruit zijn heel veel mogelijkheden alhoewel ik niet weet hoe krap je budget is. Wat hier in Zuid-Afrika heel veel gebeurt, is dat mensen ‘self-catering’ boeken. Dan heb je alleen accommodatie en meestal een klein keukenblokje en braai zodat je je eigen maaltijden kunt koken. Dat zou wellicht ook een optie kunnen zijn. Moet je alleen ergens wat eten & drinken bij elkaar kopen maar dat is in en rond Hoedspruit geen probleem! Zoek dan gewoon heel gericht op websites zoals www.safarinow.co.za. of www.sleeping-out.co.za Je kunt daar ook een maximum prijs per persoon per nacht als zoekcriterium opgeven. Werkt heel goed. Ook kun je makkelijk in Hoedspruit uit eten!
Wij gebruiken trouwens ook zeer regelmatig Gecko Lodge in Hazyview! Prima plek qua slapen én eten en zeker een aanrader. Zij doen daar toch ook de Skyway trail? Ik zie daar in elk geval regelmatig mensen oefenen en dan ergens anders naar een echte mooie tokkel gaan!
Naar aanleiding van de ervaringen van gasten zou mijn mening zijn kies 1 van de 2.
De skywalk trails zijn errug leuk en mooi om te doen, een ervaring opzich! Als je de walk in de ochtend hebt, heb je nog een halve dag over om de panorama route te rijden. Naar mijn idee wordt dat wel flink aanpoten, want er zijn diverse plekken om te stoppen, van het uitzicht te genieten en foto’s te maken. Ik zou dan een paar attracties op de route eruit pakken.
Of geen Sky walk trail, vroeg vertrekken en de panorama route uitgebreider doen.
Halverwege Hoedspruit en Phalaborwa aan de R40 liggen diverse zelf catering accomodaties in verschillende natuurreservaten. De R40 leidt naar de Phalaborwa Gate, ook een ingang naar het Kruger Park, dus ben je meteen op de goede weg. Prijzen zijn bijv R500 voor 2 personen voor een zelf catering rondavel.
Succes met het plannen van jullie vakantie en ga genieten!!! :dag: