Hoi Hoi
Mijn vriend en ik gaan in december 3,5 week rondreizen na mijn stage in Hoedspruit. De volgende route heb ik tot dusver uitgestippeld.
Elk tip en trick is welkom dus alvast bedankt!!
Zondag 30 november Vertrek vanuit Hoedspruit met Huurauto naar Krugerpark.
Zondag 30 november overnachten in…… (Kruger)
Maandag 1 december overnachten in….(Kruger)
Dinsdag 2 december rijden naar Hazyview
Panorama route
Overnachten (1-2 nachten)
Donderdag 4 december rijden naar Swaziland
Overnachten (2 nachten)
Nog niet bekend wat doen!
Zaterdag 6 december rijden naar St. Lucia / Hluhluwe
Overnachten (2 nachten?)
Strand, zwemmen, snorkelen
Eventueel boottocht/ safaritocht
Maandag 8 december rijden naar Durban
Overnachten (2-3 nachten)
Duiken
Eventueel nog iets ondernemen: sight seeing/ shoppen
Donderdag 11 december auto inleveren en vlucht nemen naar Port Elizabeth
Nieuwe auto huren
Overnachten (2 nachten)
Nog niet bekend wat doen!
Zaterdag 13 december doorrijden naar Plettenberg Bay
Overnachten ((1-) 2 nachten)
Robberg
?
Zondag 14 december doorrijden naar Oudtshoorn
Overnachten (1 nacht)
Struisvogel park
Maandag 15 december doorrijden naar** Kaapstad?**
Franschhoek (wijn drinken)
Stellenbosch (wijn drinken)
Robben Island
Tafelberg
Cape point
Campsbay
Township tour
Duiken (1-2 dagen)
Terug vliegen op dinsdag 23 december naar Nederland
De schoolvakantie begint officieel op 11/12/14 maar ga inderdaad best zo snel mogelijk bij Sanparks kijken welke nog de overnachtingsmogelijkheden zijn in Krugerpark en Addo, en bij KZN-Ezemvelo voor Hluhluwe/iMfolozi NP.
Ik verblijf persoonlijk graag in Mlilwane Nature Reserve in Swaziland. Is een mooi natuurpark zonder Big 5 dus je kunt daar heerlijk een dagje wandelen, mountain biken, paardrijden etc. Leuk om te overnachten in ‘bee hives’, bijenhutjes. Ik boek dan zelf altijd wel een bee hive met eigen douche en toilet, anders is het wel heel basic, maar prima te doen. www.biggameparks.co.sw
Hazyview: Perry’s Bridge Hollow Boutique Hotel is wat mij betreft een aanrader. Lekker centraal, makkelijk te vinden en mooie kamers.
Algemeen: hou er rekening mee dat het erg warm wordt, met name in het noord/oosten van Zuid-Afrika. Dus zoek locaties met airco, zwembad e.d.!! In het noord/oosten is het dan ook regentijd dus naast zwemkleding ook iets van regenjasje in de koffer. En inderdaad zoveel mogelijk boeken en vastleggen gezien de vakantieperiode in Zuid-Afrika.
Groetjes en alvast heel veel plezier.
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com
Durban is niet zoveel aan, zou dan eerder 1 nachtje doen en een extra nacht in st lucia! Walvissen, nijlpaarden/krkodillentour, paardrijden, wedlands…zoveel te zien daar! En t strand is ook lekker. Als je van selfcatering houdt is manzini erg fijn, groot huis met keuken en braai, terrasje en snachts lopen er nijlpaarden langs. Heeft ook zwembad en op loopafstand naar centrum. Imfolozi is ook erg mooi, heel anders qua vegetatie dan kruger en naar mijn smaak ook mooier.
In plettenburgs bay kun je snorkelen met zeeleeuwen, erg leuk!!
Oh en persoonlijk vond ik de struisvogelfarm in oydshoorn zo commerciel, nep en zielig voor de dieren…leuker is dan om de swartbergpass te doen met de auto of al fietsend naar beneden (wordt naar boven gebracht). Erg leuk!
Ga bij St Lucia een boottocht over de Estuary doen via Shoreline. Kost 170 rand (12 euro) en is prachtig. Goed personeel, dat veel weet en vertelt over de nijlpaarden en krokodillen (maar ook juist de andere dieren; veel vogels gezien).
Zeer de moeite waard.
Hoi,
Mag ik vragen waar je stage hebt gelopen? Ik ga namelijk eind aug stage lopen in Hoedspruit in African Dreamhorse Safari en wil graag ervaringen van mensen horen.
Gr. Elke