Toyota Single Cab Canopy

Hallo,

Wij gaan in september naar Namibië om een rondreis te maken. Nu heb ik een Toyota Single Cab Canopy gehuurd een 4x4 drive.
Nu kan het verhuurbedrijf niet garanderen dat de achterbak gesloten is. Heb een 4 deurs genomen zodat de bagage op de achterbank kan.

Kan iemand mij vertellen hoe groot de kans is dat de achterbak niet gesloten is. En als dat zo is dan lijkt het me niet veilig om alles op de achterbank te stallen.

Misschien iemand tips? Of wat is wijsheid?

Groetjes Ingrid

Dat lijkt me wel wat raar van het verhuurbedrijf om aan toeristen een “bakkie” zonder afgesloten canopy te verhuren. Is het een bekende verhuurmaatschappij? Kan je anders geen andere auto huren, waar je je spullen in de kofferbak kan steken?

Ik zou niet zomaar mijn spullen op de achterbak zetten. In de woestijn is het geen probleem, maar in bepaalde steden zou ik het niet onbewaakt achterlaten. Endaarbij komt nog dat je bagage gewoon vol stof gaat zitten. Het zand / stof in Namibia komt zelfs door de auto heen, dus stel je voor in een open achterbak. Dus daar zou ik toch zeker voor passen en eventueel naar een ander verhuurbedrijf gaan die je wel garantie kan geven voor een gesloten “kofferruimte”.

Dank je wel voor je antwoord.

Ik heb de auto gehuurd via Sunnycars. Dit is een goede tussenpersoon die vanaf Nederland werkt. Ik kan me niet voorstellen dat ze open wagens verhuren aan toeristen. Maar Sunnycars dekt zich denk ik in door te zeggen dat ze geen garantie geven.

We hadden eerst andere SUV maar die was 2 wiel aangedreven. Deze was gehuurd bij Bidvest via Sunnycars. Ik ben nog aan het wachten op een bevestiging. Weet nu wat nu wijsheid is, maar afwachten? Ik kan wel de auto wijzigen maar niet annuleren.

Groetjes Ingrid

zeker sunnycars hierover bellen ze hebben ze wel met dichte bak. Ter info een single cab Toyota bakkie heeft geen 4 deuren en een achterbank. dan moet je de dubbel cab nemen. wij hadden die. altijd handig de achterbank voor je spullen onderweg. en neem veel water mee.

Tatch22 bedankt voor je antwoord.
Ik had al bedacht om Sunnycars te bellen en dat ze maar een huurbedrijf zoeken waar ik zeker ben van een dichte bak en een achterbank.

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

een dichte bak is normaal. en een double cab is met achterbank. een single echt nooit en heeft maar 2 portieren. daarom heet het ook single

groet Annemieke uit ZA

en huren van een auto in Namibia is duur. dit omdat de autoverzekering erg duur is. er gebeuren daar relatief veel ongelukken. rijd op gravelwegen nooit te hard en in het midden. kan je minder snel omkiepen