Hallo,
Weet iemand of de Toyota Avanza een fijne/veilige auto is? Wij zijn op zoek naar een hogere auto voor 4 personen, de Hyundai IX35 spreekt ons ook wel aan maar die is toch weer behoorlijk duurder.
Is een Engelse verklaring van je medicijnen voldoende om mee te nemen of moet ik ze echt laten legaliseren, doet de douane hier moeilijk over?
Genoeg sites waar je van alles en nog wat kunt vinden over en voor auto’s,
en de medicijnen, bel eens naar de GGD of de douane!
Zowieso altijd het recept of je medicijnen paspoort meenemen, je wilt toch niet
aan de grens voor drugssmokkel aangehouden worden neem ik aan!
En bedenk ook dat de meeste medicijnen in andere landen vaak vele malen goedkoper
zijn dan hier in Nederland!
Bedankt voor jullie reactie.
Ik ben eigenlijk op zoek naar reizigers die ook een Toyota Avanza hebben gehuurd en hoe hun dit is bevallen. Ik lees inderdaad veel op internet maar kan er niet goed achter komen hoe men deze auto vindt.
Tav de medicijnen, ik weet dat je onze medicijnen moet laten legaliseren maar vraag mij af hoe streng de douane daadwerkelijk is met controleren (wie heeft hier ervaring mee).
Ja, wij hadden ook een Toyota Avanza, met zijn zessen zelfs! Haha!
Prima, betroubare, relatief hoge auto. De achterste rij is minder prettig, maar met vier personen heb je hier in principe geen last van, aangezien je dan nog niet eens de tweede rij volledig bezet.
De auto zelf is best wel groot, kan in ieder geval veel bagage in, dus dat is prettig. De auto zelf heeft niet bijzonder veel kracht, zeker niet wanneer je een steile pas op rijdt. De auto is verder gewoon een dikke voldoende en rijdt comfortabel!
Wat betreft medicijnen: bij ons hebben ze een aantal dingen vluchtig doorgenomen van de medicijnen, maar echt legaliseren weet ik niks van.
Hoi Mattie,
Een paar uur achter elkaar in deze auto is dat ook comfortabel. Maakt de auto veel lawaai als je bijvoorbeeld ruim boven de 100km rijdt. Kun je een vergelijking maken met een auto in Nederland, bv Volkswagen Touran???
Bedankt voor je reactie.
Gewoon een goede, standaard toyota. Wij hebben niet heel erg vaak boven de 100 kilometer per uur uren achter elkaar gereden, maar nooit last gehad van lawaai tijdens die tijden dat we dat wel deden.
Echt een vergelijking kan ik niet maken, maar het is echt een goede, degelijke toyota. Hij rijdt soepel, comfortabel en rustig. Is stuurvast en de stuurbekrachtiging is beter dan die van de volkswagen hier voor de deur.
Enige moment dat wij echt last hadden dat de auto niet meer kon was toen we een erg steile pas op moest gedurende anderhalf uur, omdat de auto niet harder kon dan ~15-20 km/u en de vloer warm werd…
De auto vond ik heel erg comfortabel, echt een heerlijke auto. Ik zou hem de volgende keer in ieder geval zo weer huren. Tenminste, ik ga nog een keer met één iemand anders, maar voor een groep van 4-5 personen is de toyota avanza een prachtige auto.
Neem voor de zekerheid een medicijnpaspoort mee in net Engels. Het is zeker belangrijk om een medicijn paspoort meeste nemen, als je zware pijnstillers etc meeneemt die als drugs gezien kunnen worden.
maar heb persoonlijk nooit controle gehad. Maar je weet het nooit, dus geen risico nemen.
Is er iemand die weet hoe het zit met een inzittendenverzekering bij een huurauto.
Moet ik deze nog apart afsluiten als ik in Zuid-Afrika aankom? Hoe hebben jullie dit gedaan?
Je kunt het beste een auto huren via Sunny Cars. Zeer compleet met onbeperkt aantal km’s en volgens mij zijn alle denkbare verzekeringen daarbij ook inbegrepen. Verder allemaal goede reis- en annuleringsverzekeringen in Nederland regelen en dan komt het vast helemaal goed.
Alvast heel veel reisplezier. Je bent de trip in elk geval zeer gedegen aan het voorbereiden
Rijdt de Toyota Avanza niet in Nederland? Anders maak je toch even een proefrit?
Toyota Avanza rijdt inderdaad helaas niet in Nederland.
Wij hebben de avanza ook geboekt via sunnycars, maar let wel op: teken niet voor extra contracten e.d. want dit is gewoon oplichting! Bel dan met sunnycars!
Zou u kunnen uitleggen wat u bedoeld met extra contracten?
Wij hebben al vele malen o.a. in zuid Afrika auto’s gehuurd en nemen dan de laatste
jaren altijd de all-in inclusief banden en ruiten!
Een drietal keer schade gehad, eenmaal een impala in de zijdeur, en tweemaal een steen
op de voorruit!
Dan ben je blij dat je deze genomen hebt!
Ooit in een ver verleden hebben we bij Sunny cars geboekt, niks mis mee maar duur!
Komt nog bij dat Sunny ook gewoon een bemiddelaar is zoals zovelen!
Ik trek altijd ruim te voren de tijd om uit te zoeken bij wie, of ze goed aangeschreven staan
en natuurlijk voor welke prijs ik ga boeken, scheelt soms honderden Euro’s!
En print altijd thuis je contract uit, om meningsverschil op de verhuur plaats te voorkomen!
Bedankt voor de reactie’s. Ik wil een auto (all-inclusief) via Rentalcars huren en deze geeft aan dat ik een inzittenden verzekering of via de reisverzekering of in Zuid-afrika moet regelen. Ik begrijp dat jullie niets via Zuid-Afrika hebben geregeld. Ik denk dan dat een reisverzekering voldoende is om de inzittenden te verzekeren.