Township!

(origineel bericht op be-more.nl)

Township!

Uitslapen is er niet bij komende weken vanmorgen half9 of to go naar de Township. Ons verzamelpunt was Palm Three een ander project van be more, ons 10 uur werden we opgehaald. We wisten niet zo goed of het juist in de buurt of ver weg zou liggen, maar bleek gewoon overkant van de straat te zijn. Al kinderen kwamen gelijk op ons af en we liepen met zijn allen naar het huis van onze gastvrouw. We werden begroet met thee en soort pannenkoekjes. Ze heeft verteld over haar huis, kinderen noem maar op. Later zijn we met al de kids stuk gaan lopen, door grasvelden, langs koeien, dwars door beekje. Toen we langs beekje kwamen trokken kids spontaan hun kleren uit en gingen zwemmen, en hebben vervolgens de grootste lol met elkaar. Na de wandeling ( ik zat er zelf inmiddels al doorheen want had erge hoofdpijn) hebben de kids zich verkleed en een dansoptreden gegeven. Erg ontroerend om te zien, zelfs de allerkleinsten doen mee. Ook wij moesten eraan geloven en onze dansmoves showen…toen was het tijd voor spelletjes met zijn allen in de kring en samen de grootste lol hebben. Als afsluiting kregen we een echte zult maaltijd, soort van maïs met melk, pompoenbladeren en een worstje. Maar gezien mijn erge hoofdpijn heeft deze maaltijd niet lang in mijn maag doorgebracht!!! moeilijk om uit te leggen wat we precies ervaren hebben ,zijn mixed feelings van de vrolijk en dankbaarheid van de kids maar aan de andere kant ook de armoede.

Na deze dag ben ik snel mijn bedje ingedoken en medicijnen ingenomen, gaat nu wel weer wat beter maar had wel ff dipje. Vanavond maar vroeg slapen, morgen weer om half 9 paraat want we gaan mee naar de kerkdienst

Bye bye zwaai zwaai
X mies

(origineel bericht op be-more.nl)