Tour operator in Salta - zoek tip / aanbeveling!

Beste reizigers!

Nu krijgen mijn plannen contouren en daarmee worden ook de beperkingen zichtbaar. :frowning:
Dit betekent dat ik maar 3 volle dagen in Salta zal hebben (exclusief aankomst- en vertrekdag, waarop ik Salta zelf kan verkennen).
Die 3 dagen bieden natuurlijk weinig flexibiliteit en willen goed besteed zijn :wink: Vandaar dat ik ook al in te voren dagtrips naar een aantal ‘highlights’ in de omgeving wil gaan plannen (is eigenlijk helemaal niets voor mij. Maar als ik toch al zo een lange reis naar Salta onderneem, dan wil ik niet door slechte timing amper iets ervaren van de omgeving. En een eigen auto huren hoort helaas niet tot de opties, wat het natuurlijk veel makkelijker zou maken.)
Vandaar hier de vraag:
Kan iemand van jullie één (van de vele) tour operators in Salta aanbevelen (waarmee ik dan de omgeving verken binnen georganiseerde dag-trips)?
(N.B.: Zowel Típica Reizen van Flipsen, alsook Heart of Argentina van Jan zien er goed uit. Maar heeeeeelaas zoek ik dus meer ‘standaard’. Dagtrips, waar ik gewoon bij aan kan sluiten, maar die wél precies op die dagen plaatsvinden dat ik ‘toevallig’ in Salta ben. Ja ja, …)

Groeten! desiree

Ik denk dat Alex en Rijkje van La Casa Hernandez wel goede tips hebben, anders kan je ze wellicht even mailen?

Hola Eerised,

Oef er zijn zoveel agencias hier in Salta om uit te kiezen…
Wij werken bv samen met www.turismolaquebrada.com.ar , omdat wij met onze B&B in een dorpje buiten Salta zitten is dit eentje die een pickup service hier hebben…Maar nogmaals genoeg keuze voor als je in Salta verblijft…Een andere "grote jongen is La Posada… www.turismolaposada.com
Wat betreft overnachtingen die zou ik als het mogelijk is van te voren vastleggen… Het is vanaf eind December t/m eind Feb. hoog hoogseizoen hier (zomervakantie) vorig jaar had Salta een bezettingsgraad mbt overnachtingen van 90%… best veel!!

Veel plezier met je voorbereiding

Saludos

Alex y Rijkje
B&B Casa Hernandez
San Lorenzo (Salta)
www.lacasahernandez.com.ar