Hallo,
Vanaf 6 november ben ik voor een goeie week in Salta.
Ik denk dat het ideaal is om daar te verblijven en van daaruit excursies te doen.
Ik heb wel gezien dat er grote verschillen bestaan in prijs vd excursies.
Iemand tips?Budgettips?We zijn er met 2personen.
En ik twijfel tussen de 'El tren de las nubes’of de safari ‘de las nubes’ met de Salinas.
Wat moet ik zeker zien?(ik heb al Cachi,Humahuaca,Purmamarca,Cafayete,Salinas Grandes op mijn lijst.)
Ja, er zijn heel veel mooie dingen te zien in die regio’s. Je hebt al een behoorlijk lijstje highlights opgesomd. Ik zou er bijvoorbeeld nog de regio van Tafi del Valle (Tucumán), het nationaal park Los Cardones, de streek rond Iruya, San Lorenza en de weg naar Atacama via Susques aan toe willen/kunnen voegen. Eigenlijk te veel voor een week. Zelf doen wij geen groepsexcursies, die zijn toch vaak het voordeligste. Mocht je interesse hebben in privé-excursies (met eigen gids & transport) dan hoor ik het wel.
Hola Bart,
Wat Jan al antwoord…je hebt je al aardig voorbereid en ik denk dat wat je op noemt allereerst inderdaad de highligts vd provincie Salta zijn en dat het genoeg is om zeker 6 dagen “te vullen”.
Als het gaat om budget tips,heb je al overwogen om een auto voor die tijd te huren? Inderdaad de aanbiedingen van dagexcursie lopen nogal uiteen bv een dagtocht naar Cafayate kan schommelen tussen de 120 en 150 peso pp bij mijn weten. En dat is dan de goedkoopste dagexcursie naar Cachi of Purmamarca /humahuaca betaal je zeker meer… Een auto bv een Clio ligt met verzekering op ongeveer 200 peso met 200km vrij op een dag…ok de benzine komt er natuurlijk nog bij maar a) over 6 dagen genomen ben je waarschijnlijk hetzelfde kwijt B) misschien nog wel veel belangrijker is de vrijheid die je hebt… Bv je kan het “rondje” Salta - Cachi - Cafayate - Salta doen.SUPER MOOI!! Kost je wel 3 dagen met bv een overnachting in Cachi en 1 in Cafayate… Deze tijd ben je gewoon kwijt maar nogmaals echtTOP! Met diezelfde auto daarna naar het Noorden en bv een overnachting in Purmamarca of Humahuaca (dit in combi met Tilcara en de Salinas Grandes…) Ook echt heel mooi,de kleuren daar.Ja!! Hier zeggen ze PIPICUCU (of te wel een 10!!). Ik hoop eigenlijk dat je een rijbewijs hebt,anders tik ik dit voor niks…
Dan… en ik vind het echt niet leuk om te zeggen (Want wij wonen hier… en het is geen goede marketing voor Salta) SKIP de Tren a las nubes… Het kost je een hoop geld (rond de 120 dollar pp laagseizoen) en de service is buitengewoon beneden peil. Ik heb het destijds gedaan en dacht dat ik gewoon pech had, maar op diverse forums en gasten bij ons die al tickets gekocht hadden voor dat ze bij ons waren… ALLEMAAL ERG NEGATIEF…WEGGEGOOID GELD! Erg jammer maar waar. Ik schrijf nog wel eens een keer waarom…maar anders wordt deze post nogal lang…
En inderdaad San Lorenzo (waar wij wonen) ja…een erg leuk dorpje net buiten Salta, 1 en al natuur erg mooi om te wandelen van een enkel uurtje tot 2 dagen-wel dan met gids-, paardrijden ect…Zeker de moeite waard om te bezoeken als je besluit in Salta te overnachten…
Hoi!
Wij hebben een auto gehuurd en zijn een rondje gereden: Salta-Cachi-Cafayate. In drie dagen. Echt zo geweldig mooi! Niet te beschijven wat je tegenkomt: via een bergpas naar meer dan 3.000 meter, over een hoogvlakte met cactussen, door een wild-west aandoend gebied met piepkleine dorpjes, langs velden met druivenranken, door een rood landschap met de gekste vormen (die ze dan ook allemaal een naam geven). Je staat meer naast je auto je te vergapen dan dat je rijdt, dus ik zou er zeker tijd voor uittrekken!
Hola Marieke,
Er zijn genoeg autoverhuurbedrijven hier in Salta bekenden zoals Avis, Hertz, Alamo ect…
Wij zelf werken samen met www.dollar.com.ar wij en onze gasten zijn er erg tevreden over.
Waar je op moet letten? Beetje moeilijk te beantwoorden elk verhuurbedrijf heeft zijn “kleine lettertjes” maar bv of steenslag (de voorruit) inbegrepen is.
Wij doen nu het rondje Salta eerst naar het noorden en morgen en overmorgen het zuiden. Het noorden was echt schitterend (Humahuaca, Tilcara, Purmamarca) vergeet ook de route naar Salinas Grandes (zoutvlaktes)niet. Je rijd dan naar 4200 meter en een geweldig uitzicht.
Veel reisplezier iedereen in geweldig Argentinie
Hi,
Net eens gekeken op www.tursimolaposada.com.
Die doen promoties als je méér dan 1 excursie doet.
Ik denk van de ‘Norte Full’ te doen,pakket van 4 excursies.
1.Cachi
2.Cafayate
3.San Ant.de los Cobres + Salinas
4.Humahuaca,Tilcara,Purmamarca
Nog aanraders buiten deze excursies?
Heeft er iemand ervaring met dit reisbureau?
Waarom niet gewoon een auto huren? Prima te doen met eigen auto en waarschijnlijk ook een stuk goedkoper en leuke omdat je zelf kan bepalen wanneer je stopt voor foto’s enzo. Ik kom helaas niet op de site die je mee stuurt.
Veel plezier
Nou vooruit, ik wil niet teveel reclame maken voor mezelf, maar omdat deze topic letterlijk gaat over “Excursies vanuit Salta” en wij deze reis vorige maand twee keer hebben verzorgd, denk ik dat het een leuk alternatief is:
we zijn spijtig genoeg maar 2 volledige dagen in Salta .
Eerst dachten we 2 aparte (lange) excursies bij een bureau te boeken: Salta-San Antonio d l c - salinas grandes - salta (toch een 520km) & dan een zuidelijke route
We zijn inmiddels aan het twijfelen om een auto te huren en de tocht naar salinas grandes zelf te doen op 1 dag: vertrekken 6u - toekomen 20u.
is dit haalbaar?
Dit zou voor mij ook een twijfel geval zijn … Als je “maar” 2 dagen hebt en je wilt dat circuit doen wat je zegt in het Noorden met de auto, geloof me je ben na die dag aardig uitgepuft…En de volgende dag naar bv Cafayate op en neer, ook daar ben je ook een volle dag zoet mee.
Misschien is het een idee om alleen het noorden goed te doen met een overnachting in bv Purmarmarca cq Tilcara of Humahuaca. Je kunt zo alles op je gemak bekijken. De meeste mensen doen het zo… Ben bang dat je anders alleen maar in de auto zit. Soms verkijken mensen zich nogal op de afstanden en de tijden die daar “aankleven”