Salta, alleen rondreizen opties?

Binnenkort heb ik het geluk om vrijdagochtend in Salta aan te komen en daar tot dinsdagochtend te blijven. Ik heb gehoord dat veel mensen een auto huren om daar rond te reizen, helaas zit dat er wat betreft kosten niet voor mij in.

Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden die er zijn. Is het slim om 4 nachten in Salta te boeken of raden jullie aan om op verschillende plekken te slapen? Heeft iemand toevallig ook tips om alleen te reizen?

Bijna alles wat je met een huurauto kan, kun je ook met een tour doen. De prijs zal dan niet veel goedkoper worden denk ik.
Misschien vind je enkele medereizigers in je hostel of hotel om samen een auto te huren?

Hola,
Ik denk dat het inderdaad slim is om in Salta een hostal te boeken en vandaaruit dagexcursies te gaan maken. Er is genoeg aanbod Cafayate, Cachi, de zoutvlaktes ect…
Ook genoeg aanbod in de straat Buenos Aires wat betreft reisburootjes…

Veel plezier
Alex y Rijkje

Ik ben vorig jaar in Salta geweest, we hebben daar onze backpacks in een hostel achtergelaten en zijn met onze dagrugzakken 3 dagen naar Tilcara, Humahuaca en Purmamarca gegaan. We hebben met de ‘gewone’ bus gereisd, dus niet met een georganiseerde excursie.
Dit was absuluut één van de hoogtepunten van onze argentiniëtrip!

1 like

Wij hebben in oktober de regio rond salta bezocht. Zelf zou ik er voor kiezen niet te lang in salta zelf te blijven maar een auto te huren en de omgeving zo te bezoeken. Zelf heb ik gemakkelijk in een hostel contact gelegd met wat andere mensen die de omgeving ook wilden zien. Samen hebben we toen een auto gehuurd (ik ben helaas niet zo van de georganiseerde tours, samen een auto huren was goedkoper en je hebt meer vrijheid)en backpacks in een hostel achtergelaten. Openbaar vervoer is ook goed te doen maar helaas kun je dan natuurlijk niet zomaar uitstappen wanneer je wilt (en dat is toch wel vaak aangezien het er adembenemend mooi is).

Aanrader is doorrijden naar Iruya en daar een paar overnachtingen doen, niet dat er veel te doen is maar het is er prachtig, hebt er heerlijk frisse berglucht en schattige straatjes.

Uitvalsbasis Salta en vandaar uit dagtrips doen gaat natuurlijk ook maar is erg vermoeiend en kost waarschijnlijk meer.

Succes!