Salta

Ik heb gekozen voor Salta en wil 12 of 13 april met de bus die kant op gaan. Hebben jullie ervaring met de stad (hoelang is het leuk om daar te zijn?) en met andere plekken bezoeken vanuit Salta? En is het het makkelijkst om dat vanuit Salta zelf te regelen? Ik heb ongeveer een week uitgetrokken en moet 21 april weer terug naar Buenos Aires. Ik zou bijvoorbeeld graag naar de Salinas Grandes in Jujuy gaan. Hebben jullie tips en of ideeën over wat ik het beste kan doen? En wat leuk is etc.

De eerste tip is natuurlijk: overnachten in la Casa Hernandez in San Lorenzo, net buiten Salta :slight_smile: Alex en Rijkje zullen je veel tips kunnen geven over wat te doen in de omgeving. Als je een rijbewijs hebt en wat budget, huur een auto voor die week! Gewoon op eigen gelegenheid richting noorden gaan, wellicht met een overnachting in Tilcara, Purmamarca of Humahuaca, zodat je wat meer tijd daar hebt. De weg van Salta naar het noorden is prachtig (La Carnisa geloof ik). Eventueel kan je ook nog het rondje Valle de Calchaquiés maken, via Cachi en Cafayate terug naar Salta.

De stad zelf is ook zeker de moeite waard, maar ik raad iedereen aan om met een auto de omgeving te gaan verkennen. De wegen zijn uitstekend, het verkeer is vrij rustig en de mensen in de kleinere dorpjes extreem vriendelijk is mijn ervaring. Have fun!

De stad Salta zelf zou ik bij aankomst een dag voor uitrekken (het MAAM museum vind ik fraai) en de laatste dag voordat je weer naar Buenos Aires vertrekt nog een beetje rondhangen.

De rest van de dagen de adviezen van Flipsen opvolgen, dus een auto huren of zelf reguliere excursies regelen op de Calle Buenos Aires. Als je drie dagen Valle Calchaquíes doet en twee dagen Quebrada de Humahuaca, dan heb je een redelijk goed beeld van de regio gekregen. En niet vergeten empanadas te verorberen en koude, witte torrontes te drinken in Cafayate. Proost!

Suerte,

Jan

Hola Leekey,

Helemaal eens met mijn voorgangers…
Salta zelf is een leuke stad om doorheen te struinen, genoeg terrasjes, uitgaansgelegenheden en musea… Hier kun je makkelijk een dag voor uit trekken. Wij zelf wonen in San Lorenzo een heel mooi groen dorpje 6 Km van de stad Salta (met de bus zit je in een kwartiertje in het centrum van Salta) Het is echt heel mooi wandelen in de Quebrada van San Lorenzo zo´n 2 uur… Ook kun je hier bv paardrijden van 1 uurtje tot een hele dag in de bergen.
Voor de rest kun je je hier makkelijk een week vermaken in de omgeving… Inderdaad met een gehuurde auto haal je ook volgens mij het meeste eruit.
Ten zuiden van Salta “het rondje” Cachi - Cafayate - Salta met een overnachting in Cachi en Cafayate (2 nachten - 3 dagen) groot gedeelte rij je dan in de (pre) Andes en te Noorden van Salta in de provincie Jujuy het bezoeken van plaatsjes zoals Purmamarca (met de 7 kleurenberg), de Salinas Grandes (Zoutvlaktes op 4200 meter hoogte), Tilcara en Humahuaca (de Quebrada de Humahuaca staat op de UNESCO lijst) hier kun je je ook gemakkelijk 2 dagen vermaken.
Tours… Als je geen zin hebt om zelf auto te rijden kun je bv Salta als basis houden en naar genoemde plaatsjes dagexcursies regelen… Er zijn hier genoeg toeristenburootjes die dit alles aanbieden…
Of… Je doet de trips met de lokale bus en dan doe je een overnachting in het desbetreffende plaatsje…

Hier wat foto links van de omgeving…

http://images.google.com.ar/images?hl=es&q=quebrada%20de%20las%20flechas%20salta&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

http://images.google.com.ar/images?um=1&hl=es&tbs=isch%3A1&sa=1&q=quebrada+de+las+conchas+salta&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&start=0

http://images.google.com.ar/images?um=1&hl=es&tbs=isch%3A1&sa=1&q=quebrada+de+las+conchas+salta&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&start=0

Veel plezier met de voorbereiding

Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)
www.lacasahernandez.com.ar

… misschien ook leuk om te vermelden

Henk en Antonita, hebben via dit forum kontakt gezocht met ons…
Zij zouden de boven genoemde routes en plaatsjes ook wel willen verkennen… maar dan op de moutain bike!!! Er zijn veel mails over en weer gegaan…

Nu is het zover…
Na aankomst hebben zij hier 2 overnachtingen gehad om alles te regelen en op orde te krijgen…
Inmiddels hebben zij het zuidelijke “rondje” al achter de rug (Salta- Cachi- Cafayate- Salta), zijn daarna hier even geweest en weer opweg gegaan om het Noorden te gaan ontdekken…

Jullie kunnen hen volgen op het volgende blog

http://antonitaenhenk.waarbenjij.nu/?page=messages&intTravelId=239454

Henk en Antonita,
Veel respect voor jullie maar dat weten jullie inmiddels, doe voorzichtig en lekker genieten!!
Wij blijven jullie volgen…

Alex y Rijkje

Casa Hernandez is inderdaad een mooie plaats om even op adem te komen.
De Quebrada de San Lorenzo is een leuke oase van groen
Alex en Rykje zijn de perfecte gastheer/-vrouw.

In de streek heb ik vershillende dagexcursies gedaan met één van de vele reisburo’s in Salta.
Cachi,Cafayate,Salinas Grandes,Purmamarca(prachtig om daar te overnachten),Tilcara,…
zoveel moois…

Hasta luego.
Bart.

Hallo Argentinie gangers,

Wij hebben als fietsers bewust voor NOA met als centrale plek Salta gekozen. De plaatsen liggen niet te ver van elkaar en je kunt hier in enkele weken echt twee prachtige routes rijden waar veel verschillende landschappen aan het oog voorbij trekken. Het is goed te doen voor een beetje fietser. Zowel over de weg (niet te druk over het algemeen) als over de ripio maar het is dan wel van belang een mountainbike te hebben. Twee adviezen. Zoek je een honk in de regio dan is casa Hernandez echt aan te bevelen. Alex en Rijkje kennen de omgeving en weten waar je wel en niet naar toe moet gaan. Hun B&B is verder echt super relaxt om als basis te gebruiken. Ze hebben ons echt heel erg geholpen tijdens de 4 weken dat wij in en uit vlogen om dan weer een weekje of wat te gaan fietsen. Sommige dingen in het Nederlands afstemmen en het idee dat je iemand kunt bellen die je echt begrijpt en wat voor je wil doen als er onverwacht onderweg iets ernstigs zou gebeuren geeft een heel goed gevoel.
Mocht je een fiets willen huren, dan is er maar een adres wat ons betreft Analia Brizuera van Bicinorte www.bicinorte.com.ar Als je een ervaren fietser bent die in Nederland over het beste materiaal beschikt dan vallen de fietsen misschien wat tegen maar de betrokkenheid en service van Analia maken dat meer dan goed. Echt wat een supervrouw, ze lost alles voor je op, ze is er altijd voor je en ze denkt steeds mee en vooruit!
Wij hebben dus een heerlijke vakantie gehad zie: www.antonitaenhenk.waarbenjij.nu

Henk en Antonita

Hoi

Ik verblijf momenteel in Buenos Aires om wat spaans te leren en gitaar te spelen. Echter, rond 20 mei wil ik een aantal dagen naar de omgeving Salta. Is er iemand die ook in dezelfde periode daar is en t wellicht leuk vindt om samen een auto te huren en wat van de omgeving te zien?
groetjes, Juliette