Wij hebben vanuit Thailand een Thaise barbecue meegenomen in de handbagage.
Niet zo zwaar als een wokpan natuurlijk!
Bij de douane werd de tas (extra gekocht vanwege vele souvenirs) nog een extra keer door de scan gehaald om dat ze niet wisten wat ze zagen. Toen ze eenmaal doorkregen wat we mee hadden genomen werd er heel hartelijk gelachen.
“o you like thai cooking” "very nice, good cooking
Postpakjes sturen kan ook heel makkelijk. Bij een postkantoor. In Chiang Mai hebbenwij er naar geinformeerd. Ik dacht dat een pakketje van 10 kilo ongeveer 60 euro kost. Maar dat weet ik niet meer helemaal zeker maar zoiets was het.
Wij hebben zelf wel eens vanuit Bangkok 7 kilo verzonden dan wel met de boot en betaalde hier ongeveer 1500 bath voor. Het is inderdaad niet supergoedkoop om vanuit Thailand met de post spullen te verzenden. Maar altijd nog goedkoper dan NL als je vanaf daar spullen verzend betaal je ongeveer het 3 dubbele.
Waarom niet gewoon hier in Nederland kopen bv in Rotterdam ligt naast de Euromast een drijvend chinees restaurant met een hele grote chinese supermarkt waar je werkelijk de meest ondenkbare dingen kunt kopen en zo zullen er wel meer zijn , scheelt een hoop gesleep en de prijs zal niet veel schelen.
Nu woon ik niet ver van Rotterdam , en ik dacht er ook over na.
De Kop van Zuid, Nieuwe Binnenweg en of de Kruiskade en het door jouw genoemde restaurant bieden wel mogelijkheden.
Ik dacht dat het enorm zou schelen maar het ongemak,heb ik liever niet.
Tjah, je ZOU er één hier kunnen kopen… Maar ik versta heel goed de charme van er daar één te kopen, als mede-amateur-kok. Op die manier denk je elke keer dat je hem gebruikt aan de reis en de moeite die je ervoor gedaan hebt… En dan smaakt die panaeng of die Massaman gewoon extra goed, nietwaar?
Heb je al veel ervaring met de wok in de keuken? Anders wil ik je gerust enkele tips geven voor het onderhoud en gebruik ervan, welke soort wik je voor welke gerechten gebruikt, etc…