pakje verzenden

Vraagje,

Binnen n 2-tal weken viert m’n vriendin haar verjaardag op Koh samui en omwille van het feit dat ik op dat moment niet in Thailand ben zou ik haar graag haar cadeautje opsturen via post…

Ik neem aan dat het frankeren gaat afhangen van het gewicht maar hebben jullie enig idee of ik of zij er ook nog tax op moet gaan betalen bij levering?

En is aanduiden als “gift” het beste?

Grtz en thx !

Postpaketten verstuurd per koerier of post worden bij binnenkomst in Thailand willekeurig gescreend. Screenen houdt onder meer in dat ze werkelijk naar de inhoud kijken. Als je alleen “gift” op de verpakking zet, dan kan dat van alles zijn. De kans bestaat dus, dat je vriendin dus import-tax moet betalen.
Misschien niet zo spannend: Maak wat geld over. Daar is je vriendin hoogstwaarschijnlijk heel gelukkig mee en kan zo een cadeautje kopen naar eigen keuze.

Per post heb je de meeste kans dat het er zonder tax doorkomt, DHL bijvoorbeeld lijkt een deal te hebben met de customs, daarbij komt vrijwel niets zonder invoerrechten door maar het is wel snel.

Zeker als ze Thaise is ben ik het moet Joep eens dat geld het handigste is en waarschijnlijk ook het beste wordt gewaardeerd. Thais willen toch weten hoe duur een cadeau is, kun je net zo goed gewoon zelf uit laten kiezen.

Ik stuur vaak genoeg pakjes op naar Thailand met diverse inhoud. Via de post> op de opgeplakte douaneverlaring invullen wat er in zit en klaar is kees. Alles is tot op heden altijd snel en ongeopend in Thailand afgeleverd…

:chin:Een flesje met een lekker geurtje zijn ze vaak ook heel blij mee.:thailand::cambodia:

Thx iedereen voor de reacties!

Enja fransjes…het is idd parfum dus ga ik het er ditmaal toch maar op wagen om zo op te sturen.
Kzal er duidelijk op vermelden wat de inhoud is en dan maar hopen dat het zonder veel problemen aankomt !

Grtz !

Flesjes parfum en douche-watertjes…daar waag ik me niet meer aan.
Deze worden altijd in dank aanvaard, maar de van nature toch al niet erg zelfverzekerde Thai(se) zal denken dat het flesje parfum een steek onder water is: men stinkt!

Alleen parfum of andere geurtjes geven als deze zowiezo al gebruikt worden.

Kom net bij een collega-forum dit tegen:

Toch maar geld sturen?

Ghoh…tja,
dat klinkt idd niet zo echt super maar ik heb egenlijk niet zo veel om haar haar verjaardagcadeau 4 maaden na datum te geven : /

Toch bedankt om dit even te posten !

Grtz

Je kan eventueel is surfen op pakjeopsturen.nl zie link hier aanklikken deze vergelijkt bij andere aanbieders waar je goedkoop je pakketje kan versturen!.

Thx !

:slight_smile: