Opsturen

Voor mijn dochter zou ik in Thailand wat kralen en sieraden willen kopen( zij heeft een juwelierszaakje) Is het mogelijk dat vanuit daar naar Nederland te sturen en wat zijn de voorwaarden en waar moet ik zijn om alles legaal te doen? Iemand hier ervaring mee?

Alles netje’s inpakken naar het postkantoor daar een doos(je) kopen, daar alles instoppen erop zetten souvenir’s gift’s,eventuele waarde max 40 euro vermelden, anders gaat missschien de douane hier moeilijk doen, en versturen die handel.

Zolang het geen namaak artikelen zijn er vrijwel geen problemen, met namaak artikelen willen ze nog wel eens moeilijk doen, Louis Vuitton Chanel Gucci etc.

En wilde/moest je ook nog eventueel weten waar je die kralen etc moet kopen ?

Dank voor je reactie. Mocht je adressen hebben om kralen te kopen dan houd ik me aanbevolen. Ik heb wel op internet zitten kijken en daar een aantal adressen gevonden. De belangstelling gaat uit naar echt zilveren kralen, goede kwaliteit glazen kralen en armbanden van barong-barong.
met groet,

Sinds enkele maanden is die oude grens opgetrokken (voor invoer van BUITEN de EU) naar 430 €. Maar eerlijk gezegd weet ik niet of dat ook geldt voor pakketjes e.d.-in ieder geval voor zelf meegenomen verweg gekochte zaken. de gewone beperkingen (tabak, alco etc.) blijven wel bestaan. en de prijs zoals betaald in dat land-mits aantoonbaar, geldt.
de douane kan ook moeilijk doen als ze vermoeden dat het ‘‘beschermd’’ spul o.i.d. is-van bepaalde diersoorten.barong 2 is niet Thai-klinkt indonesies.
Dat soort winkeltjes-de meesten doen alleen ''wholesale==grossier, zijn er bij de 10/100tallen net rondom Khao sarn road. Veel van die veronderstelde ''hippies’doen nl. net als je dochter in dat soort handel. Veel mensen kopen daar in voor bvb Japan-en verkopen dan in yen aan 5-voud aldaar om hun verblijf te bekostigen. Dat is bijna allemaal zilverwerk.

1 like

Zat een maand of 4 geleden te wachten op een pakket uit China wat werd vastgehouden door customs in Nederland, na enig gebel met de TNT om tevragen waar me pakket bleef werd me dit bedrag meedegedeeld ivm inklarings kosten, ondanks dat het een geschenk betrof maar daar wel een waarde aan vast zat welke dan op mij zal worden verhaalt, pakket gewoon ontvangen zonder extra kosten :dag:.

1 like

Beste,ik weet niet waar je eventueel kralen of sieraden ga halen,maar ik weet wel dat je in pratunam goede zaken kunt doen!!Ik weet niet hoe de tarrieven zijn om iets op te sturen vanuit Thailand naar Nederland,maar vroeger had ik een paar meubelen laten overkomen(container)heb alle meubelen heel laag laten schatten op papier!Ik moest toen rond de 125euro verzendingskosten betalen!(hoe leger dat de container was hoe meer je vroeger moest betalen)veel succes!! georgessiam,terug spijtig genoeg in Belgie!

1 like

Dank voor de informatie.