Kruiden meenemen

Hallo Thailandgangers,

Mijn vriendin heeft kruiden die ze krijgt van haar acupuncturiste vanwege darmklachten. Deze kruiden zijn op natuurlijke basis (dus geen drugs o.i.d).
Kunnen we deze zonder problemen meenemen (in de koffer), of moeten we hier eerst iets voor regelen (bv via ambassade)? En/of moeten we deze bij de douane in Thailand aangeven voor we het vliegveld verlaten oid?

Alvast bedankt!!

:chin:zijn dat dan apartekruiden in Thailand kan je bijna alles ook gewoon aanschaffen.:thailand::cambodia:

hoi fransjes, het zijn speciaal voor haar samengestelde kruiden dus zelf daar aanschaffen is niet echt een optie helaas…

Niet van wakker liggen Martyn,in de koffer is volgens mij echt geen probleem.
Ik geloof echt niet dat het nodig is om het aan te geven.
Wil je wel op zekerheid spelen dan neem je gewoon het kasticketje van de winkel waar je die spullen hebt gekocht mee naar Thailand.

Hoi Martijn,

ik denk ook niet dat het een probleem is. De kruiden zijn waarschijnlijk verwerkt in pil/capsule vorm? Of zijn het verse kruiden die ze zelf moet bereiden? Hoe dan ook, als het pilvorm is kun je ze gewoon bij de paracetamol en norit stoppen.

Groetjes

Ben niet helemaal zeker of dit nodig is voor thailand, hier zijn ze niet zo streng voor kruiden, maar opletten in elk geval, Bangkok Hilton is echt geen sterrenhotel. Mischien bij de arts eens informeren achter een medisch paspoort of iets dergelijks, ofwel zelf eens checken bij de thaise ambassade in je thuisland. Als men dit in eerste instantie als drugs gaat aanzien, dan ben je toch al wat kostbare tijd verloren van je altijd veel te korte vakantie, en na een vlucht van 12 uren wil je toch echt beginnen te ontspannen en niet in een kamertje op de luchthaven moeten wachten.

:chin:Ja als daar echt niet te verkrijgen is neem dan de verpakking mee het liefst in het engels.
maar nogmaals als het in Bangkok niet te verkrijgen is is het vast wel heel iets aparts
succes:THAILAND::cambodia:

Bedankt voor de reacties allemaal !
We hebben ook nog gebeld met de ambassade en het moet gelukkig allemaal geen probleem zijn. We zullen de verpakking en bon meenemen, bedankt voor de tips! :slight_smile: