Voedingssuplementen Thailand

ik ben momenteel bezig met een behandeling waarbij ik diverse voedingssupplementen slik. ik heb 2 potten waar ik echt mee door moet blijven gaan tijdens mijn vakantie in thailand (hetgeen wat minder nodig is laat ik ook thuis). nu vroeg ik me alleen af: het zijn capsules, 1 in drukverpakking en de ander een potje. hoe kan ik dit nu meenemen naar thailand zonder dat ze me straks in de bak gooien omdat ze denken dat het drugs is???

ik kan een brief van de apotheek meenemen maar is dit voldoende?

gr paula

normaal als je in Bangkok aankomt controleren ze nooit je bagage,bij mij toch niet!het is dat je het land verlaat dat je moet opassen,ik mag er van uitgaan dat het onschuldige medicamenten zijn,een rekeningafschrift van de apotheek kan ook als bewijs dienen,of een doktersbriefje moest je dat toevallig hebben?in iedergeval no panic!!ikzelf neem ook medicamenten mee,en ik lig er niet wakker van!!nu ga ik afsluiten want mijn koffer staat klaar om te vertrekken:gegroet:and take it easy!georgessiam.

Paula zoals george ook al aan geeft word je bagage bij binnenkomst in thailand nauwenlijks gecontroleerd maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het nooit gebeurd
een briefje van je apotheek is echter voldoende om aan te tonen dat het voedings supplementen zijn en dus geen probleem om in te voeren

alvast een fijne reis toe gewenst

groet dirk :chin:

dank je wel voor je reactie (ook op mijn andere berichtje), goede reis!

Dank je wel voor de info, ik zag het net ook op een site staan dat ze bijna nooit controleren als je binnen komt. en als ik weg ga is het bijna of geheel op dus hoed ik me ook niet druk te maken. ik zal in ieder geval de brief van de apotheek er bij doen.

gr

Als dit door een arts voorgeschreven middelen zijn kan je een medischpaspoort vragen wat gebruikelijk is voor als je op vakantie gaat, gok het er niet op om mogelijk niet gecontroleerd te worden want in dit geval is, voorkomen beter dan genezen.

Nu zijn voedingssuplementen wel wat anders dan medicijnen, maar ik nam voorheen ook geen "sport"voedingssuplementen mee op vakantie, zag me al staan bij de controle met een pot wheyproteine poeder of met een pot multivitamine etc.

Prettige vakantie .:vak01:

Wij zijn al ruim 3 maanden op reis en zijn inmiddels in Thailand. We hebben volop medicatie en antibiotica bij ons. We hebben een doktersverklaring in Engels, maar die hebben we nog niet nodig gehad. Zorg dat de pillen niet in je handbagage zitten, je koffer wordt zelden gecontroleerd.

Wat een onzin met je voedingssuplementen. Het eten in Thailand is zeer gevarieerd en je hebt echt geen suplementen nodig. Dit zijn nu echt weer van die hollandse complimenten die nergens op slaan.

Ik denk niet dat topicstarter bedoelt dat hij voedingssupplementen gebruikt om het eten in thailand niet gevarieerd genoeg zou zijn. Topicstarter neemt ze in Nederlands/Belgie ook wss in dieetverband voor sportprestaties/gezondheid te verhogen.

Goed lezen voordat je van die oerdomme Hollandse antwoorden geeft.

U weet de precieze beweegredenen van Paula niet dus ik vind uw reactie een beetje negatief en van een kant bekeken. En dit als eerste post, geeft geen goeie indruk op een forum. Maar waar je wel gelijk in hebt is dat het eten in Thailand gevarieerd is, en dat het voor ieder wat wils biedt.

Als je jou medicamenten in je koffer stopt en deze zoek raakt heb je een probleem, verstandiger is in je handbaggage met een medischrapport erbij.

Maar dit is een persoonlijke logica.

wij, mijn man en ik, nemen uit veiligheidsoverwegingen steeds medicatie mee in handbagage. MET EEN BEWIJS VAN DE DOKTER en hebben nog nooit een probleem gehad. Medicatie in koffer wordt afgeraden omwille van mogelijk verlies van de koffer en koude temperaturen in het laadruim wat een nadelige invloed op medicatie kan hebben.>>>
In ieder geval, goede reis en niemand heeft het recht jouw medicatie of gebruik van voedingssuplementen te bekritiseren.

Ikzelf heb 7 verschillende medicaties nodig per dag, daarnaast nemen we nog andere mee voor toerista , keelpijn enz .
Steken altijd in handbagage en nog nooit een probleem mee gehad !

Mvg

brief in het engels met de productnamen erop getekend door de dokter!!! en thai ambassade is voldoende!!!

groet frank

He Jan,

Jij weet ook op veel dingen raad en antwoordt,valt me wel op!! echt di-hard in het topic gebeuren

groet frank

jan waar zit jij in Thailand eigenlijk!! misschien eens een bakkie halen of etentjes regelen!!! tip?

op deze antwoorden zit ik niet te wachten. doordat het eten in thailand gevarieerd is hoef ik inderdaad een paar dingen niet mee te nemen en neem ik alleen hetgeen mee waar ik niet zonder kan. ik zal je de details bewaren maar als mijn lever en darmen niet meer meewerken ben ik binnen 3 dagen weer thuis dus bespaar me je kortzichtige reactie. ik praat hier niet over een multivitamine of vitamine C tablet!!!

de rest van de mensen bedankt voor jullie reacties!

FF of topic dan, in ieder geval bedankt voor je pluim omtrent raad en antwoordt.

Het delen van kennis doe ik graag, en verneem ik ook graag zo steken we van elkaar iets op.

En vooral mensen op het goede been zetten, en mezelf.

Ik woon gewoon in Nederland :retard:, maar resideer zo nu en dan op de aangegeven plaatsen bij (schoon)familie en vrienden of cruise anders dwars door Thailand :wub:.

ik zit momenteel in thailand voor 6 maanden, Ik slik ook voedingssupplementen. Had dus 2 grote potten mee, gewoon in de koffer. Ook allerlei andere medicijnen had ik mee, deze watren op doktersvoorschrift, daar had ik wel een bewijs van. Heb totaal geen problemen gehad