Eten mee naar Thailand

Ik ga naar Thailand om mijn zoon te bezoeken, hij reist de wereld rond op z’n motor. Hij wil dat ik eten voor hem meeneem, voor onderweg. Het gaat om gedroogd eten verpakt in aluminiumfolie. Travellunch pakketten. Dit zijn maaltijden waar je alleen water aan toevoegt. Wie weet wat ik wel en niet mee mag nemen in mijn bagage.

Dit is geen probleem, kan zowel in handbagage als gecheckte bagage.

1 like

Verwerkte voedingsmiddelen - OK (vooral alles verzegeld in een blik, vacuüm verpakte plastic, etc.)
Voedingsmiddelen die je los meeneemd zoals vers fruit,groenten etc… mag niet !!

1 like

Ik vraag me nu wel af of je dat in Thailand niet voor een prikkie kan kopen… Ik kocht ze vroeger ook als ik ging gaan trekken in de Pyreneeën en ik herinner me dat die zakjes serieus wat kosten hier in België…

Dat is waar, die zakjes zijn niet goedkoop. Mijn zoon heeft 10 dozen (voor weinig) kunnen kopen die nu bij mij in de schuur staan. Het was de bedoeling ze af en toe na te sturen omdat ze op de motor een wereldreis maken. Het nasturen blijkt geen optie te zijn vanwege de strenge voedsel-invoerregels in de verschillende landen.

Ah, ik begrijp het. Je hebt de dozen al staan…
Mooie trip trouwens, zo met de motor. Ik ben dit jaar op die manier een stuk door Thailand en Laos getrokken. Goede tip voor je zoon: voor de Golden Triangle (Noord-Thailand, Laos), kan ik de landkaarten van GT Rider aanraden. Overal in de regio verkrijgbaar en tegenwoordig ook online te downloaden, dacht ik… Kaarten zijn speciaal voor motortochten ontwikkeld: http://www.gt-rider.com/

Bedankt voor je reactie en de tip, ik zal de link doorsturen. Ze zijn op dit moment in Laos en rijden richting het noorden van Thailand.:wereld: