Wij gaan in april 3 weken naar Thailand met ons zoontje van dan 14 maanden oud.
We hebben alleen de tickets gekocht en willen daar kijken wat we gaan doen. Wel hebben we al een beetje het idee dat we naar Chang Mai willen en we willen eindigen op één van de eilanden in de buurt van Kho Pi Pi om de laatste week lekker te relaxen met een cocktail in de hand :D.
We zijn nu aan het kijken wat we allemaal moeten hebben en weten.
We hebben al een tentje gekocht voor ons zoontje zodat we altijd een bedje bij ons hebben (http://www.deryan.nl/site/?p=shop). En we willen graag een rugdrager en een buggy kopen om mee te nemen. Wat zijn nog meer dingen om rekening mee te houden?
Hebben ze daar bijvoorbeeld gewoon pampers? of kun je die het beste meenemen of zijn er andere goede alternatieven die ze daar verkopen?
Alle tips zijn welkom!!
Wij verheugen ons in ieder geval al heel erg op onze reis! :zon02:
Misschien is het handig om toch wat dingen vast te leggen zoals bepaalde transfers omdat het me lastig lijkt om sommige dingen uit te zoeken met een kindje op je rug, en daarbij geeft het wat meer rust. Maar, natuurlijk weet ik jullie reiservaringen niet! Anders is eventueel www.greenwoodtravel.nl een goeie organisatie waarbij je losse dingen kunt boeken zoals alleen transfers of alleen hotels etc…
Een rugdrager en een buggy zullen zeker van pas komen, erg handig. Alleen ik heb wat vraagtekens bij jullie tentje, want van kamperen zal denk ik niet veel komen! Verder lijkt me een goeie zonnebrand handig om de huid van jullie kindje te beschermen, en misschien een petje of iets dergelijks om het hoofdje te beschermen . Pampers hebben ze, maar ik denk dat je ze alleen kunt kopen bij de wat grotere supermarkten, die zoals de 7/11, niet op elke straathoek staat. Dus altijd wat extra meenemen als je een paar dagen niet in de buurt bent van een wat grotere stad, net zoals babyvoeding.
Ja hoor in Thailand verwekken ze ook kinderen, dus verkopen ze er ook pampers :unibrow:, je hoeft dus niet een extra koffer vol te laden met pampers.
Een rugdrager zou denk ik het handigst zijn omdat de stoepen nog wel eens erg hoog kunnen zijn, wel weer uitkijken met soms lage overkappingen bij winkeltje’s op straat etc.
Thomas,
Dat tentje is om altijd een bedje te hebben voor elke slaapplek. We hoorden namelijk dat ze in Thailand niet heel bekend zijn met ledikantjes en zo hebben we altijd een geschikt bedje voor hem. Het is dus niet om te gaan kamperen :D.
Bedankt voor de tip van de winkel 7/11, die gaan we zeker opzoeken.
Misschien dat we inderdaad een begin hotel boeken, maar de rest denk ik niet, dat lijtkt ons wat relaxter reizen. Bedankt voor je reactie!
misschien is het nutig deze http://www.thailandmetkinderen.nl/ website eens te bezoeken veel tips voor het reizen met kindered in thailand onder ander een lijst met kind vriendelijke hotels/guesthouses ook ervaringen van andere ouders die met hun kind in thailand zijn geweest
en thomas bedoelde dat in de 7/11 geen pampers te koop zijn maar in de grotere supermarkten wel
Luiers zijn inderdaad makkelijk verkrijgbaar in Thailand. Op zoek gaan naar Pampers in grotere supermarkten vonden wij niet nodig. De Mama Poki luiers (die je ook in 7/11 kan kopen) zijn ook heel goed. Alleen vallen de maten wel klein en is XXL moeilijker te krijgen. Ze zijn per 3 verpakt. Eigenlijk is dat best handig in de tas.
Wij hebben ook al veel gehad aan de info op de website verrereizenmetkinderen. ik zag dat er nu ook kinderreisgidsen op staan!?