volle rugzak

Wij willen volgend jaar zomer 4-6 weken met onze kinderen (dan 9 en 11 jaar oud) door Thailand reizen. Het zal waarschijnlijk het noorden van Thailand worden en een weekje kust. Gebruik makend hotelletjes. Wat is noodzakelijk om mee te nemen? (naast de persoonlijke reisapotheek)
Zijn klamboes handig/nodig?
Kun je onderweg makkelijk de was (laten) doen? etc.etc.
Carla4

Hoi Carla,

Het is geen enkel probleem om waar dan ook in Thailand je was te laten doen. Prijzen varieren een beetje, maar meestal vanaf 20 bath per kilo (ongeveer 40 cent). Je brengt je spullen 's ochtends en kan ze meestal dezelfde dag nog ophalen.

Mijn ervaring is echter wel dat men niet al te zachtzinnig met de was omgaat (heet wassen, soms in een droger), dus houd daar rekening mee :wink:

Meenemen naar Thailand? Voor mijn eerste reis naar Thailand (2003) heb ik hetvolgende lijstje samengesteld: IkReis - Wandelen in NP Maasduinen (met overnachting!)

Als aanvulling voor jou zou ik evt nog wat kleine spelletjes neenemen voor de kids voor in het vliegtuig en tijdens lange busritten.

Groet,

Jenny

Beste Carla,

Welkom!!

Ik kan je uitgebreid informeren over wat er allemaal bij komt kijken als je met kinderen wilt gaan reizen, zeker naar Thailand. Het is zelfs zoveel dat het veel te ver gaat om dat in een simpele reactie op je posting te willen vatten. Ik wil je dan ook adviseren/uitnodigen om een kijkje te komen nemen op DE reiswebsite als je met kinderen op pad wil naar “den verre”.
kijk maar op www.verrereizenmetkinderen.nl . Vrijwel alles wat je je maar af kan vragen over hoe je een ander kan organiseren is daar overzichtelijk weergegeven. op Verre reizen met kinderen kan je verder (mee)lezen hoe andere ouders op het moment aan het rondreizen zijn / gaan met hun kinderen naar voornamelijk Zuid Oost Azie. Zoals je ziet, sta ik er zelf ook tussen… nog 3 weken en dan is het voor mezelf ook zover, dan gaan we 6 weken op pad!!! :slight_smile:
In het forum op de website ( Categorieën - Verre Reizen Met Kinderen ) dat afgelopen weekend live is gegaan kan je al je gerichte vragen kwijt.
Ook het forum waar je nu deze posting heb geplaatst is erg actief dus met z’n allen helpen we je wel op weg…

voor mijn persoonlijke verhaal/voorbereiding kan je op onderstaande site kijken.

badankt alvast voor de reacties. Ter aanvulling: we hebben een paar jaar geleden ook al een rugzak-reis-rond-reis met onze kinderen gedaan. mijn vraag was eigenlijk meer specifiek gericht op reizen door Thailand.

Hoi, zo weinig mogelijk meenemen onderweg alles te koop en de zak vult zich vanzelf op:tongue:
Klamboe niet echt nodig, we hebben die een paar jaar meegedaan en nooit gebruikt, meestal is er eentje voorzien, wij hebben steeds een spuitbus bij en s’avonds als we gaan eten spuiten we even in de kamer en alles is ok .
Wij reizen de laatste jaren steeds met de wagen en kopen dan een grote piepshuim bak daar een zak ijs in en frisdrank lekker voor onderweg(noorden)
Ook een vooraadje drankje bij daar in sommige kamers alleen een koelkast is en het personeel s’avonds ook soms weg is, de sleutel van de koelkast krijgen is ook leuk:thumbsup:
Voor in de bergen toch iets voorzien met lange mouwen daar het ginds zeer fris kan zijn.
Zoek tijdig een kamer omdat het laagzeizoen is en wanneer er geen volk opdaagt ze naar huis gaan.
Als je in de bergen iemand tegen komt en je teken doet met de twee vingers een rookbeweging maakt is dat niet achter een sigaretje vragen maar of je wat opium wil paffen zeker niet op ingaan:finger:
Je kleren kan je overal laten wassen en vraag iedere keer er toch bij om ze te strijken anders krijg je ze ongestreken terug.
En inderdaad er kan wel eens plots een ander kleurtje bijzitten:was:
Groeten

In Thailand kan je zo’n beetje alles wel kopen wat je kan bedenken. Bangkok is al helemaal een shop-paradijs! Maar een ding had ik wel heel erg hard nodig toen ik daar was: ANTI-MUGGENZALF! Ik werd werkelijk helemaal lek geprikt daar! Maar ja, die zalf kan je trouwens ook prima daar kopen bedenk ik me ineens :slywink:

Mijn advies is dus, neem zo min mogelijk mee! Hoe minder je bij je hebt hoe minder je hoeft te sjouwen…