Ik had een vraagje over de W trekking van Torres Del Paine. Hoe zwaar zijn de hoogtemeters? Wij hebben vorige week nog een berg beklommen in de Spaanse Pyreneeën (2daagse), waarbij 2300m gestegen wordt over 23km. Mijn knieën zijn niet van de beste en bij het afdalen had ik serieus moeite. Nu vroeg ik mij af hoe zwaar die 5daagse trekking echt is, want die zouden wij graag willen doen, maar als ik halverwege moet afhaken, vind ik dat nogal spijtig. Ik weet dat je daar ook 1 dag trekkingen kunt doen, maar daar zijn we niet echt in geïnteresseerd. Voor de rest is mijn algemene conditie behoorlijk in orde. Stijgen levert geen problemen, het afdalen des te meer.
Wie kan mij dus duidelijkheid geven over de hoogtemeters?
Hallo,
Circuito torres del paine is prachtig; dubbel W ook, ik heb beide gedaan; heb ook geen top knieen en altijd moeite met afdalen, maar de hoogteverschillen in Torres del Pain zijn zeker geen 2300m! Dus go for it, geen probleem.
Wat hoogte betreft hoef je het niet te laten.
Het enige dat wij tegenkwamen was dat we een rivier zonder brug moesten oversteken (tussen de torres en de middelste poot van de W) en toen maar wat van steen naar steen gesprongen zijn. Is niet bevoordelijk voor je knieen met je rugzak op, maar het alternatief was natte schoenen (diepte zou net over de rand van mijn bergschoenen gaan) en dat loopt ook niet fijn. Ik ga er overigens van uit dat dit inmiddels wel gefixed is (was januari 2011).
Echt een park om nog eens heen te gaan. Was echt schitterend! En ook ik heb geen denderende knieen meer helaas.