Welke delen van Torres del Paine?

Aangezien wij wat hikes gaan doen bij Fitz Roy en bij Gletser Perito Moreno willen wij niet de gehele W trek doen in Torres del Paine. Welke delen kunnen jullie aanraden van de W of andere hikes in NP Torres del Paine?

Grt, Richard&Ginny

Weet niet hoeveel dagen je hebt, maar ik vond de W erg mooi om helemaal te lopen. Ik heb dit ongeveer een maand geleden gedaan.
Als je maar één of twee dagen hebt, dan is één van de ‘buiteneinden’ van de W (loop is in de vorm van de letter W), erg mooi (resp. Lago Grey en de Torres). Bij mooi weer en goed zicht is de wandeling naar de Torres zeker het mooiste (park heet niet voor niets de torres del paine)… Naar de Torres is 22 km heen en terug, en je het het mooiste uitzicht pas echt bovenaan (heeft dus niet zo’n zin om de helft te lopen…)

Het is alleen niet te doen (vanwege vervoersmogelijkheden) om én vervoer en wandeling in 1 dag te doen. Je ontkomt er niet aan om een nachtje te blijven slapen. Toen ik er was (november) ging er maar één bus per dag. Dropt je dus af om 11u, en rijdt om 13u weer met een nieuwe lading (vermoeide) passagiers terug. Misschien zijn er meer vervoersmogelijkheden in jan/febr…

er zijn buiten de w ook diverse eendaagse wandelingen te doen zoals een wandeling langs de salto grande naar het uitkijkpunt van de los cuernos en naar lago grey waar je met een boot naar de gletsjer kunt en zoals patricia al aangaf bepaalde stukken van de W en langs de weg van het park staan ook nog enkele aangeduide routes.
in el chalten kun je ook erg goed wandelen en zijn de overnachtings tarieven een stuk vriendelijker.
hier heb je zowel 1 als meerdaagse tochten en is het allemaal een stuk rustiger als TDP.
er was toen maar 1 pinautomaat daar en die was al dagen leeg en na 3 dagen verlieten we el chalten met nog maar een paar pesos op zak en hadden we geluk dat we in el calefate (220km.) terug nog stevig gepind hadden.
succes