Mijn vriend en ik willen de W route lopen van 4 dagen. Nu vroeg ik me af, hoeveel km loop je dan ongeveer op een dag. Ik weet dat het ongeveer 8 uur is, maar wat zijn de km’s. Is het vrij vlak lopen of echt bergen op en af. Ik kan dit nergens terugvinden (zal wel aan mezelf liggen)
Wij hebben de W plus de poot van de Q en de hoogste pas gedaan en dat was 126 kilometer in 7 dagen. Dus de W alleen zal ergens tussen de 70 en 90 km liggen. Het is zeker niet vlak en zitten een paar behoorlijk steile stukken tussen.
Iemand die nooit loopt zal het hier best moeilijk hebben.
Zeker als het geregent heeft (wat hier nogal eens gebeurt) is het vrij glad en modderig. Er kan ook een flinke wind staan.
Het is al het afzien zeker waard.
De “W” is inderdaad rond de 75 km (voor wat dit waard is; het gaat toch met name om het gemiddeld aantal uur lopen per dag? Dit is zo’n 8 uur, en dat is best te doen als je een beetje doorzet). En het is zeker niet vrij vlak; het is echt bergwandelen, en absoluut de moeite waard. Werkelijk een prachtig nationaal park!
Je wandelt ongeveer tussen rond de 20 km per dag. Een dikke 8u toch meestel. Vlak is het bijna niet. Er is één gemakkelijk stuk van Lago Pheo naar Italiano. De rest is redelijk ruw terrein en het gaat op en neer :). Het lastigste stuk is om naar de Torres zelf te gaan.
Maar het allemaal goed te doen ze, en de moeite waard!!
Bedankt allemaal voor de info. We zijn inmiddels druk aan het oefenen met wandelen. Zitten nu op 10 km, eerst uitbreiden met kilometers en daarna wandelen in wat hoger gelegen gebieden.
Hebben trouwens al 1 keer 20 km gelopen zonder enige rust (niet bewust maar ja) en dat was best heftig de laatste 5 km.
We twijfelen nu alleen of we onderweg kamperen of in hutjes slapen, wat denken jullie?
Het is doorzetten, maar ook weer niet een enorme opgave, hoor.
Wij hebben gekampeerd en dat kan ik je van harte aanbevelen. Niets is leuker en mooier dan dat (zo konden wij tijdens de laatste avond vanuit ons tentje uitkijken op de blauwe ijsbergen die langsdreven). Tentje gewoon over 2 rugzakken verdelen. Veel plezier (ook in de voorbereiding).