Torres del Paine W-trekking

Ik had een vraagje over de Wtrekking van Torres del Paine.
Hoe zwaar zijn de hoogtemeters. Wij hebben vorige week nog een berg beklommen in de Spaanse Pyreneeën (2daagse), waarbij er 2300 m gestegen wordt over 23 km. Mijn knieën zijn niet van de beste en met het afdalen had ik serieus moeite. Nu vroeg ik mij af hoe zwaar die 5 daagse trekking is, want wij zouden die graag willen doen, maar als ik halverwege moet afhaken, vind ik dat nogal spijtig. Ik weet dat je daar ook 1 dag trekkingen kunt doen, maar daar zijn we niet echt in geïnteresseerd. Voor de rest is mijn algemene conditie behoorlijk in orde.

En dan nog een extra vraagje. Wij gaan heel de maand december door Argentinië trekken. Wij waren van plan om niets op voorhand vast te leggen. Is dit mogelijk of vallen we dan naast de boot met bussen en slaapplaatsen?

Kan iemand me wat meer klaarheid brengen? Alvast bedankt.

Qua lastigheid valt de trekking zeer goed mee.

Er is één echt zwaar stuk en dat is het allerlaatste stuk van Campamento Torres naar de Mirador van de Torres (het mooie uitzicht van de drie pieken). Dit is een steil stuk tussen de rotsen. Ik dacht dat dit stuk ongeveer een goed uur in beslag neemt.

Voor de rest gaat het qua stijging wat op en neer maar altijd geleidelijk.

1 like

Hallo,
Vond persoonlijk de wandeling goed te doen, idd er zit een zwaarder stukje bij, wat collega hier op het forum al omschrijft. Zo ver ik me kan herinneren kan je de route ook omgekeerd lopen, is handig gezien de soms wisselende weersomstandigheden, wil je de de mooie toppen van de Torres kunnen zien.
Ik heb m in 4 dagen gedaan.
Qua reizen: op zich kun je prima ongeorganiseerd gaan bussen ed, maar de maand december is een relatief drukke maand. Qua hostels is reserveren dan wellicht handig. Bij de bussen is het goed om het ticket op tijd te komen (bv dan al 1, 2 dagen van te voren, om er niet naast te zitten. Kerst en oud en nieuw is natuurlijk extra druk dus houdt hier rekening mee!
Suerte!