Torres del Paine, w-track, wat doe je met je bagage?

Dag allemaal, ik ga in december naar Patagonie en wil graag de w-track doen. Wel een paar vragen.

1. Hoe is het qua drukte in november? File-lopen of valt dat reuze mee?
  2. Ik lees dat de meeste mensen de track zelf doen. Waar waar laat je je backpack dan? Want ik zie mezelf nog niet wandelen met 11 kg + tent op mijn rug?
  3. Ik reis alleen. Kun/mag je alleen wandelen? Of kun je makkelijk bij een groep aansluiten?
  4. Aan wat voor prijs moet ik denken?

Gr. Nadienh

1. ik vermoed rustiger dan in januari toen ik er was en zoveel mensen kwam ik ook weer niet tegen. Ook hele tijd niemand gezien. Op de kampeerplekken dan weer wel uiteraard, maar niet echt druk te noemen.
  2. Op je rug inderdaad. 11kg is ook wel erg veel lijkt me. Een paar extra schone kleren en eten was voor ons genoeg. We waren dan wel met zijn 2-en dus de 1 droeg het eten en de ander de tent/eten/kookgerei. ALternatief is niet gaan kamperen maar dan bij de lodges overnachten/eten. Is erg duur en reserveren van te voren is wel aan te bevelen dan.
  3. geen idee, maar lijkt me verstandiger om uberhaupt MET iemand te wandelen. Is a) gezelliger en b) veiliger. Het park is veilig zat en op zich wel genoeg mensen in die perioden, maar toch kan het even duren mocht er iets met je gebeuren.
  4. euh dat is al even geleden voor me maar ik meen iets van 10.000 a 15.000 pesos voor de entree.