Misschien vaak gevraagd doch ik zie zoveel verschillende antwoorden. Wij gaan naar resort Hotel Occidental Allegro Jack Tar in Puerta Plata. Voor de eerste keer naar de Dom Republiek, eerder altijd naar Turkije. Topless zonnen was daar normaal. Over de Dom Republiek lees je zoals gezegd overal andere berichten. Wie is er geweest en kan mij vertellen of topless zonnen gebeurt en waar toegestaan. Op resort toegestaan of niet; strand wel of niet. Wie kent dit hotel?
Weet er al iemand het antwoord? Iedereen wil dit toch wel weten, neem ik aan. Ik iig wel!
Je kunt er topless zonnen. Je moet echter wel rekening houden dat je bekeken wordt. Vooral de amerikanen hebben daar een handje van (het gebeurd zelfs dat ze video opnames maken van je). Ook zijn het vooral de amerikanen die het niet op prijs stellen. Maw het gebeurd wel, maar met mate…
Groet,
Leelie
Het is absoluut niet gebruikelijk topless te zonnen op de Dominicaanse Republiek. Dit wordt door de Dominicanen niet gewaardeerd.
De keus is aan jezelf. Uit respect voor de cultuur raad ik het je in ieder geval af.
Kim
Het lijkt me niet meer dan logisch als je je aan de cultuur aanpast.
Als je om je heen geen mensen ziet die topless zonnen, dan zou ik daar persoonlijk ook niet voor kiezen.
1 Branche - 1 Website
http://www.wellnessplein.nl
Wie hier beweert dat de Dominicanen het moeilijk hebben met topless zonnen kent blijkbaar geen dominicanen. Ik ken er intussen heel wat en ik heb ze erop aangesproken. Het heeft niks met Hun cultuur te maken maar alles met Amerikanen. Die hebben het nog altijd heel moeilijk met een naakte vrouwenborst maar vinden het doodnormaal dat men op de Amerikaanse TV tot in de kleinste details, ook aan de kinderen, laat zien hoe mensen worden gedood, vermoord…
Als je in de hotels al een opmerking krijgt dan is dat in 99 % van de gevallen naar aanleiding van een klacht van een Amerikaanse klant, die 10 minuten eerder wel uitgebreid heeft zitten gluren en gapen en zelfs foto’s en video’s maken… Het lijkt mij best even rond te kijken en je aan te passen.
Dat klopt wel wat je zegt.Vorig jaar waren mijn vriend en ik in Punta Cana geweest en het viel me inderdaad op dat er veel amerikanen waren die nogal geinteresseerd naar me keken op het strand. Ik werd zelfs aangesproken door een Amerikaanse vrouw die het blijkbaar nogal bijzonder vond dat ik topless langs het strand liep. Maar niet op een negatieve manier, meer uit interesse of wij er in Europa allemaal zo bijliepen op het strand. We hebben een leuke discussie gehad en mijn vriend heeft voor die vrouw een foto van haar en mij gemaakt, want thuis zouden ze volgens haar nooit geloven dat die rare europese girls zonder topje rondliepen :-). Dus ja: met name amerikanen, en die zie je veel in de DR kijken op van blote borsten, maar dat komt omdat ze ze thuis nooit te zien krijgen. Trek je er gewoon niets van aan, want het nieutje is er snel af voor hen. De dominiacanen zelf kijken overigens niet op of om van een blote borst.
Ik ben heel benieuwd hoe goed je de Dominicaanse cultuur kent???
Wel eens een dominicaanse vrouw topless gezien???
Je zult van een Dominicaan nooit een opmerking krijgen als je topless zont, je zult absoluut geen gapende Dominicanen tegenkomen. Ze zullen juist wegkijken. Het niet gebruikelijk in hun cultuur en wordt het niet gewaardeerd.
Of je het wel of niet doet, is een keuze die je zelf maakt. En natuurlijk in toeristenoorden is men wat soepeler. Dus zul best mensen topless zien.
Maar ik pas me graag aan aan de cultuur van het land. Zeker buiten de resorts niet doen!
Ja, ik heb reeds verschillende dominikaanse dames topless gezien. Erg mooi trouwens. Of ik de cultuur ken? Wie zal het zeggen. Cultuur is een groot woord dat vele ladingen dekt. Indien u zich beter voelt om niet topless te zonnen dan hebt u daar zeker heel goede redenen voor… In de naam van de “Cultuur” is er wereldwijd reeds zoveel gedaan en niet gedaan, toch…
Laten we wijs trachten te zijn en hier deze discusiie afsluiten, want uiteindelijke komen we der toch niet uit. Ik wens u nog veel levensvreugde.
Persoonlijk zon ik graag topless, maar omdat het niet gebruikelijk is daar, begin ik er niet aan.
Dat geldt ook voor bijvoorbeeld borstvoeding geven. Ik was gewend overal te voeden, maar was er al snel achter dat het toch niet zo gewaardeerd werd, open en bloot te voeden. En zodra ik dat wist, hield ik daar rekening mee.
Ik houd graag rekening met de meerderheid van de bevolking van het land dat ik bezoek.
Het zal voor iedereen een persoonlijke keuze zijn of ze daar rekening mee gaan houden. En in een resort in een toeristengebied is het natuurlijk de Dominicaan die het de toerist naar zijn zin wil maken en is het doorgaans geen probleem. Tenslotte brengen wij het geld mee he, wat toch een groot deel van de inkomsten van het land zijn.
Ik wens U ook veel levensvreugde toe.
nou ja, pas je gewoon aan aan de rest, ligt er niemand topless dan weet je nu ongeveer waarom niet, ligt de helft van het strand topless, trek die bikinitop dan maar snel uit!!
Topless zonnen in de grote hotelketens is geen probleem, maar als je gaat wandelen langs het strand trek dan even je topje aan. Dominicaanse kennissen van me zien echt niet op van een blote borst als je op je strandstoel ligt te genieten van het mooie weer, maar rondparaderen in je blote boobies wordt echt niet geapprecieerd, hoeveel geld je als toerist ook binnenbrengt. Als je uitstappen doet naar bv. Saona, Samana, zwemmen met haaien of wat dan ook, is het niet toegelaten om topless te zitten op de boot en ook op de eilanden daar zelf zou ik het niet aanraden
Dat er veel blanken topless zonnen op de resorts zijn de Dominicanen wel gewend, en dat zien ze door de vingers. Ze houden rekeing met andermans cultuur. Als een Dominicaanse zelf topless zou zonnen, dan wordt het een ander verhaal. Soortgenoten die je ongeloofwaardig en minachten aanstaren ( dus dat is als Dominicaanse zelf ZEKER niet aan te raden).
De Dominicaanse Republiek is een sexparadijs, veel jonge meiden. MAAR STIEKEM. Niet zo open als in Europa
En wie gaat nou een baby voeden in het openbaar, dat doe je toch liever in een private omgeving. Het is iets persoonlijks tussen moeder en kind.
De Latijns-Amerikaanse cultuur heeft nog steeds het machista in zich. Vrouwen horen zich daar in de ogen van de mannen te gedragen, een goede huismoeder te zijn en voor het eten te zorgen. En een vrouw die met zichzelf te koop loopt daar, wordt niet gerespecteerd. En dit is een tip van een Dominicaanse zelf.
GR.
Wat een verschillende antwoorden, het lijt erop dat het daar iig niet de normaalste gang van zaken is, al zal er denk ik ook niet echt iemand raar van opkijken.
In de grote resorts is topless zonnen vrij gebruikelijk. Ik heb zelf in het Iberostar alleen maar topless gezond, zowel op het strand als bij het zwembad. Ik was zeker niet de enige en niemand keek er raar van op. Je zag ook genoeg vrouwen zonder topje een strandwandeling maken of een duik in het zwembad nemen. Ook dat was daar geen enkel probleem.
hoi ik zie dat je genoeg reacties heb je gekregen over topless maqr ik zal het simpel houden ik ben zelf dominicaans en in een resort zullen jullie zeker niet aangekeken worden maar daar buiten het is niet aan te raden niet alleen door de mannen maar meer door de vrouwen die erg jarlous zijn dat hum mannen zullen gaan kijken hahahaha maar ja simpel in de resort lekker bruin worden en daar buiten hoef je niet veel te doen om aandacht te trekken dominicanen zijn we erg gek op vrouwen hahhahahha voor de rest gezellige mensen groetjes en succes