Over een maand zit ik voor een langere tijd in Bali, na een paar maanden komt een vriendin van mij langs en gaan wij samen rondtrekken/vakantie vieren.
Nu zitten we samen en hebben al 1000 den reissites bekeken, maar we komen er niet meer uit…
Wij willen graag een boottrip maken naar een van de eilanden rond om Bali en graag mooie plekken bezoeken met veel natuur/zee. Ook zijn wij echte doeners en willen wij genieten van bijzondere ervaringen.
Kan iemand hier ons in adviseren?! Wij zijn ook benieuwd naar jullie top 10 plekken/to do’s around Bali.
Welke eilanden rondom Bali wil je bezoeken? Een klein stukje met de boot, of wil je vliegen?
Als je met de boot wilt, dan zijn Lombok en de Gili eilanden een optie. Dat is een paar uurtjes met de boot. Als je een meerdaagse trip wilt maken, dan kun je met de boot naar Komodo en Flores. Kijk maar eens op de website van Perama.
Geheel iets anders ondernemen? Avontuur, hinducultuur, magie, natuur en nog ongerepte paradijselijke strandjes? Ga dan naar het eilandje Nusa penida, een provincie van Bali, en maak vanuit hier met de lokale mensen boottochten naar de eilandjes Lembongan en Ceningan. Lees er maar eens iets over op mijn site Actief in de Tropen
Hans
Ik heb geen ervaring met het de plek waar Rindubali het over heeft, maar gezien zijn reacties hiervoor maakt hij vooral reclame voor zijn eigen bedrijfje en locatie in plaats van mensen echt te helpen. Dus neem zijn antwoorden met een korreltje zout en besef dat hij reageert uit eigen belang.
Ik wil hier even op reageren:ik heb geen bedrijfje of guesthouse en ik heb totaal geen commercieel belang. Ik ben gewoon enkele jaren terug toevallig op dit eilandje terecht gekomen en ik ben er gewoon op verliefd geworden. Gewoon, omdat hier je nog het Bali terugvindt van 50 jaar geleden.
Hans
Beste,
Dankjewel voor jullie tips!!
Zelf ben ik er 5 maanden en met mijn vriendin 3 weken.
Ik wil graag zelf naar Sumatra en andere plekken in Indonesie, maar met mijn vriendin wil ik vooral rondom Bali te denken.
Wij gaan met de boot, dat leek ons het beste
En de eilanden zijn wij nog niet precies over uit
Als dat echt zo is, dan neem ik mijn woorden terug. Je reacties zijn dan soms wel heel erg algemeen en gaan niet echt in op de gestelde vragen. Vandaar mijn conclusies. Je site bevat wel veel informatie wat ik zo snel heb gezien. Succes ermee.
Je kan een chauffeur inhuren voor 400.000 rupiah per dag die je van (bijvoorbeeld) Kuta naar Amed, Lovina, Ubud, Sanur, Jimbaran brengt. Overnachtingen 1 of 2 nachten en vervolgens kan je naar de eilanden Nusa Lembongan en je kan met de boot naar de mooie Gili Eilanden gaan. Ik ben zelf indonesisch en ben vorig jaar November geweest. Afhankelijk waar je van houdt kan je naar het zeer toeristische (bijvoorbeeld Kuta, Legian, Sanur) of naar een rustige area aan de oost- of noordkust. succes