Top 5 bezienswaardigheden Thailand & jungletocht

Hallo allemaal,

19 juli 2012 t/m 15 augustus ga ik samen met m’n vriendje naar Thailand en Laos. We zijn van plan om het grootste deel van onze vakantie in Thailand rond te reizen. We willen niet teveel van te voren plannen, maar omdat het zo’n groot gebied is hebben we inmiddels een idee welk gebied we in welke week willen bezoeken. Zo komen we aan in Bangkok, blijven we daar een paar dagen en vertrekken we naar Chiang Mai. In het Noorden willen we een paar dagen rondreizen (misschien iets langer) en via de grens oversteken naar Laos. Daar willen we de Gibbon-Experience doen. De schatting is dat we in Laos ongeveer een week blijven en dan weer via Bangkok naar het zuiden en de kust vertrekken, om vanuit Bangkok weer te vliegen naar NL.

Ik vind het nogal lastig om uit alle informatie die ik vind een top 5 of 10 te maken van dingen die mij heel leuk lijken om te doen. Nu heb ik inmiddels een aantal steden gevonden die volgens mij erg de moeite waard zijn, als: Sukhothai, Ayutthaya, Lampang, Chiangrai. Graag zou ik van jullie ervaren reizigers willen weten welke bezienswaardigheden, natuurgebieden of steden hiernaast een absolute aanrader zijn. Welke dingen raden jullie ons aan in het noorden, zuiden of de kuststrook?

En: de voornamelijkste reden om naar Laos te gaan is de Gibbon Experience. Deze is nogal prijzig, en ik vroeg me af of er daarom een goed alternatief voor is in Thailand. (Desondanks zullen we sowieso Laos bezoeken.) Het liefst eentje die dicht bij de Gibbon Experience aanligt, d.w.z. slapen in (boom)hutjes, primitief leven voor ongeveer drie dagen en vooral veel wildlife zien. Hoe minder toeristisch de tocht is, hoe beter.

Alvast bedankt!

Groeten,

Mirjam

Hoi Mirjam,

In Chang Mai heb je een vergelijkbaar iets als de gibon (en goedkoper) ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee maar onze forumbeheerder Dave wel hij is er pas geweest en was zover ik weet heel enthousiast! Je kan het hem altijd natuurlijk even vragen.

http://english.eagletrackchiangmai.com/

http://english.eagletrackchiangmai.com/index.php?option=com_content&view=article&id=95&Itemid=110

Het is altijd heel erg lastig om een keuze te maken maar de steden Sukhothai, Ayutthaya en Chang mai zou ik zeker niet overslaan. Deze zijn zeer de moeite waard.

Je zou vanaf bangkok omhoog kunnen gaan naar Chang Mai dan oversteken naar Laos en dan via bv de Isaan (onontdekt stuk Thailand) weer naar beneden af te zakken en dan als afsluiter naar bv Koh Samet gaan dan zit je dichtbij Bangkok en toch heerlijk relaxt op het strand.

Beste Rik,

Heel erg bedankt voor je (snelle) reactie! Ik zie dat de Eagle Tochten die je voorstelt een stuk goedkoper zijn dan Laos en er erg leuk uitzien. Voor zover ik echter kan zien duren de tochten 1 dag, dus je overnacht niet in de jungle. Desondanks zal ik het voorleggen, net als de tocht via de Isaan, dit lijkt me een ware uitdaging!

Groeten

Hai Mirjam,

Loop gewoon even binnen bij … in Bangkok en vraag om advies.
Scheelt een hoop tijd.

Niet elke keer in je posting je favourite touroperator vermelden!!

Of mail Viengtravel even…scheelt je ook weer wat geloop naar Green Wood Travel :wink:

Prima idee kom op bezoek (online?!) bij beide Thaise touroperators. Stel je vragen en wij promoten Amazing Thailand graag.

Groeten uit Bangkok

[quote="“Ernst-Otto, post:4, topic:112161"”]

Hai Mirjam,

Loop gewoon even binnen bij … in Bangkok en vraag om advies.
Scheelt een hoop tijd.

[/quote]

Iemand vraagt **hier **om advies, geef dan gewoon dat advies hier.

Ik heb nog even een vraagje over de jungle tochten… is het raadzaam om hier wandelschoenen voor mee te nemen? Of zijn ‘gewone’ gympen hier voldoende voor? Waarschijnlijk doen we een jungletochten van 2 dagen met één overnachting.

Ik raad je aan om wandelschoenen met goed profiel mee te nemen. Je reist tijdens het regenseizoen, dus dan loopt het met goede wandelschoenen wat beter.

Gympen zijn prima. Wel met sokken anders krijg je op zeker blaren.

http://www.greenwoodtravel.nl/images/informatie/jungletrek_info/jungle_trek.jpg

Qua schoenen kan ik je aanraden om snel drogende maar toch stevige schoenen mee te nemen. Het franse merk Palladium heeft canvas tropenschoenen: lekker licht, voldoende stevigheid en snel drogend.