Tonle Sap river cruise van SR naar PP

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om deze winter naar Cambodja te gaan. Nu heb ik al op verschillende plaatsen gelezen dat het mogelijk is per boot over Tonle Sap meer/rivier van Siem Reap naar Phnom Penh te gaan. Ik kan er echter niet veel concrete informatie over vinden. Hoe kan je dit regelen? Is het nodig van te voren te reserveren? Is er een site met dienstregelingen, tarieven etc.?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten, Martin

Hallo Martin,

Ik moet wel even schrijven dat ik dit ook nog niet gedaan heb en dus afhankelijk ben van google.

Maar vond deze site.

http://2worldtravel.com/other-services/boat-ticket.html

Misschien helpt je dit wat verder?

gr.
Ton.

Een jaar geleden zou ik m doen, maar kon toen helaas niet door gaan vanwege laag water.
Ik had het toen geregeld bij Greenwood, was toen 1800THB per persoon

Wij hebben dit gedaan in 2011. Leuke tocht. Let wel op of het water hoog genoeg staat. Wij hadden dit in NL geregeld maar is daar ook goed te regelen, gewoon vragen in het hotel. Hier ook meer info:
http://www.vietvisiontravel.com/tour/pgid/41/aid/4888/

Een tijd geleden ( 8 of 10 jaar) heb ik dit gedaan. Te boeken bij elk hotel in Phnom Penh, uitzoeken van de laagste prijs is zinloos, de standaard prijs van PP naar SR is 25 dollar. Dat is duur vergeleken met de bus, en ik schat in dat het inmiddels iets duurder zal zijn. Het is echter zeer de moeite waard, let vooral op net voordat je aankomt in SR is er een drijvend dorp, je gaat sowieso een drijvende kerk zien.

Bijzonder is ook, wanneer je net van de boot afbent, zie je een soort hutjes aan elkaar op palen gebouwd. Dit zijn restaurants voor Cambodjanen, de ruimte huur je, en het eten bestel je . Het uitzicht is mooi, en het is een aparte ervaring.

Hans.

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Leuk om het nuttige zo met het aangename te verenigen. We zijn helaas maar kort in Cambodja en kunnen zo toch nog iets van het land zien (naast PP en SR). Als ik het goed begrijp is de boot dus eenvoudig in SR te boeken? We kunnen dan ter plekke bekijken of we met de boot of bus naar PP gaan.

Hee Zoete,

Ik weet dat de boot van PP naar SR gaat, dus lijkt het me logisch dat het omgekeerd ook mogelijk zou zijn. Ik weet dit echter niet 100 procent zeker.

Hans.

Wij zijn van SR naar PP gegaan. Dus er gaat zeker een boot. En hoe zou anders de boot vanuit SR weer in PP komen ;)?

Het leek me ook logisch, maar ik weet dat er ook nog een boot ri. Battambang gaat, dus ik was niet zeker.

Onze logica is vaak geen Cambodjaanse logica…

Klopt, er gaat ook een boot naar Battambang. Maar dit staat niet in verbinding met PP. Is overigens volgens zeggen een mooiere route!