Tomtom of niet?

Hai forumleden,

Ik heb vd week mijn camper geboekt en kon daarbij een tomtom voor 60$ bijnemen, doen en met gratis infoboekjes rondrijden? of niet doen en een goede kaartenset aanschaffen?

gr

35 euro voor een tom-tom? Met een wegenkaart kom je een eind, maar dat is toch eigenlijk ook geen geld hè. :slight_smile:

Nee ind $60,- is niet duur. Voor mn gevoel is het voor Australie een meer toegevoegde waarde dan in nz (wat simpeler wegennet) dus daar had ik hm eral bij besteld, maar denk dat ik het bij deze dan ook maar doe!

Tja, je opties zijn inderdaad linksom, rechtsom of, op het Noorder-eiland, middendoor.

Maar dat ene natuurparkje daar aan de kust, of dat leuke hotelletje in de buitenwijk, of de whalewatch maatschappij waar je om 5 uur 's ochtends zijn moet omdat je anders de boot mist… Ook Nieuw-Zeeland (of misschien juist!) kent genoeg kleine weggetjes en paadjes waarvoor je bijna een local moet zijn om ze te vinden.

Het kàn wel zonder hoor, dat heb ik ook al 2 keer gedaan, maar dit is toch wel een mooi aanbod. Ik denk dat mijn grote wegenkaart al bijna de helft was, dus ik zou het zeker doen.

Wij hebben hier in NL reeds de kaart van NZ en OZ op de tomtom gekocht/gedownload. Het kwam aardig va pas vorig jaar december. Je komt wel via andere wegen naar je doel (evenals in OZ). Misschien ook een optie als je reeds een tomtom hebt.

Met een goede kaart (Wij hadden een AA Road Atlas die echt fantastisch is) kom je eigenlijk overal, ook de achteraf weggetjes.

Maar voor die prijs, tja, dan zou ik hem er ook maar bijnemen denk ik. Toch adviseer ik je ook een kaart mee te nemen. Dat komt namelijk goed van pas bij het plannen van je reis (iedereen past zijn route toch aan onderweg? zeg me niet dat ik de enige ben!)

Wij hebben een TomTom geregeld vanuit ons hostel in Auckland en daar 6 weken erg veel lol van gehad. Het is ook zeker zonder te doen… maar er zijn wel degelijk veel wegen waar je toch de verkeerde afslag kunt nemen. En voordeel is ook dat je geen kaart hoeft te lezen, maar gewoon van de omgeving kunt genieten! En minder geruzie met je partner als hij/zij geen kaart kan lezen. :slight_smile: Wij hebben naast een TomTom geen uitgebreide wegenkaarten gekocht of zo. Je kunt allerlei brochures gratis meepakken waar ook kaartjes van de omgeving in staan.

Ho ho, dat is geen garantie hoor. Mijn vrouw wordt altijd boos als ik meen een betere route te weten dan de tomtom aangeeft.

:zon02:

Het kaartlezen van de partner gaat wel maar de auto is steeds sneller.
In het buitenland (NZ en OZ) is de TomTom toch wel een uitkomst geweest.
En zoals Hink zegt een kaart erbij (hadden wij ook).