Kan iemand mij adviseren of het handig en nodig is om een tomtom te gebruiken in Zuid Afrika.
Niet elke huur auto heeft er een.
Ik heb thuis een tomtomXXL en je kunt kaarten kopen en deze erop zetten.
Hoe werkt dit, ik ben niet superhandig. Wel lijkt het mij een prettig idee om dit naast een
goede kaart te hebben. We gaan eind deze maand al.
Waar koop je een goede kaart, hier in Nederland of in Zuid Afrika zelf.
We vliegen op Johannesburg, gaan naar Kruger en alles daar tussen tot aan de kust. (dit is op
dit moment ons plan, maar we zijn altijd voor wijzigingen als we leuke ideeen tips hebben.
Wie o wie heeft hier ervaring mee,
alvast hartelijk dank, Joke
Nodig is het uiteraard niet maar makkelijk is het zeker wel.
Ik heb kaarten van Tracks4Africa GPS Maps gekocht en die zijn goed bevallen, ook buiten de bebaande wegen.
Ik heb een lift gehad van mensen die dit gebruikten:
http://www.garmap.co.za/Catalog/List.aspx
Ziet er goed uit, en kende kleine dorpjes en wegen die bijna het woord weg niet waard zijn.
bedankt voor de tip, ga er gelijk naar kijken
IS Garmap niet enkel voor Garmin toestellen?
Dat klopt.
Werkt tracks4africa dan wel op TomTom? Ik google het even en vind enkel:
The tracks4africa indeed do use specific maps that are unable to be imported into the TomTom device. (TomTom uses a proprietary map system for TomTom devices).
http://discussions.tomtom.com/t5/GO-x00-x10-x20-x30-x40-x50-HOME/Tracks4Africa/td-p/34227
Verder uit de FAQ:
Q: Does T4A run on the Mio, JNC or Tom Tom GPS?
A: T4A GPS Maps are compatible with Garmin and HandyMap G12 Software.
Misschien zie ik dingen over het hoofd, maar volgens mij werkt t4a dus ook niet?
Hoor het graag!
Groetjes Jilke
ja lijkt er inderdaad ook op! Zelf heb ik ook wel Garmin maar in 2009 heb ik reizigers ontmoet die een TomTom hadden en via hen ben ik bij T4A beland zodat ik ervan uit gegaan wasā¦
Altijd handig naast een kaart, zeker om je accomodaties te vinden, voor het donker en waar er een tankstation is en om wat te eten.
Koop de ZA kaart in Nederland , te downloaden via de TomTom site (is beter te doen in Nl dan hier in S.A. hoor)
Ik zelfs gebruik de TomTom al jaren in Z.A. heerlijk.
Suc6
Dank, ik ga het aanschaffen, krijg steeds meer zin in de vakantie,
Joke
Zit Namibiƫ en Botswana ook op de kaart van TomTom Zuid Afrika?
Wij hebben de Tomtom op onze Android. Geheel zuidelijk Afrika zit er op dus inclusief Namibie en Botswana.
Landen: Angola, Botswana, Lesotho, Malawi, Mozambique, Namibie, Swaziland, Zambia, Zimbabwe en Zuid Afrika.
Voor Igo / Primo zijn er ook kaarten te vinden.